Rali Ob. Hell 23. Miskolc Rali – FRISSÜL

19.20 Mivel jócskán belementünk a vasárnap estébe, és a fiúk csak most cammognak vissza Miskolcra, ami kb. egy óra, hagyjuk őket egyet aludni az eseményekre, és holnap egy nyilatkozatcsokorral köszönjük meg egész hétvégi figyelmeteket. Mozgalmas hétvégénk volt. Jó pihenést, jó éjszakát! Az időket köszönjük a rallylive.hu-nak. 

19.15 Ideiglenes végeredmény: 

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:26:50.9    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:27:11.5 +20.6
+20.6
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:27:13.8 +22.9
+2.3
 
4. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:28:34.6 +1:43.7
+1:20.8
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:28:35.8 +1:44.9
+1.2
 
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:29:35.8 +2:44.9
+1:00.0
 
7. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:30:33.3 +3:42.4
+57.5
 
8. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:30:47.1 +3:56.2
+13.8
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:31:20.7 +4:29.8
+33.6
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:31:22.9 +4:32.0
+2.2
 

 

19.10 És a csattanó a végére!  Egy pécsi újonc a miskolci pályákon, Ranga Péter a végén remek futással megelőzte Kazár Mikit. Így abszolútban negyedikek. Ismét Ranga vezetéknév a bajnokság elitjében, és mindjárt kettő…. Laci is beért és ő abszolútban kilencedik. 

19.08 Valószínű Hadik bánja a legjobban, hogy az a fordos nem ő. Beérkeztek az előző gyorson történt rontás, sokba került az egész versenyen problémákkal küzdő hazai pilótának. 

19.05 És ez ebben a pillanatban meg is történt. Gratulálunk! Vincze Ferenc repesztett egy 4,40,2-öt, ezzel a legjobb,de Turán Frici ellenez kevés volt. Maradt még a fordos pilóta javára 2,3 másodperc így ő a második, de gondolom a skodás csapat sem szomorkodik. Élete első R5-ös versenyén harmadik lett két klasszis pilóta mögött. Tehát két Skoda fogott szendvicsbe egy Fordot. 

18.59 Az utolsó gyors is megkezdődött. Ha Herczig célba ér gyakorlatilag megnyerte a magyar bajnokság első futamát, bajnokhoz méltóan. 

18.14 Az összetett állása az utolsó gyorsasági előtt:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:22:06.0    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:22:29.4 +23.4
+23.4
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:22:33.6 +27.6
+4.2
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:23:42.5 +1:36.5
+1:08.9
 
5. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:23:45.1 +1:39.1
+2.6
 
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:24:44.5 +2:38.5
+59.4
 
7. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:25:32.5 +3:26.5
+48.0
 
8. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:25:49.4 +3:43.4
+16.9
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:26:17.1 +4:11.1
+27.7
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:26:24.3 +4:18.3
+7.2
 

 

 18.07 Ifj Kiss 4,17,8 amivel most itt hetedik a szakaszon. Az “öcsi” most jobb a hétvégén, hisz Kiss Pál Tamás Barcelonában EB ezüstérmes a ralikrossz Eb futamon…

18.02 Kazár 4,11,4, de Hadik András hibázott! Egy lassító akadályozta és ez így 5,58,7 lett, és két helyezésbe kerül. Ranga Peti is beért, így Kazárral együtt megelőzték Hadikot. 

17.57 Herczig Norbert 4,08,07-tel a célban. Turán 4,07,5 Ő még siet Vincze Ferenc elől, akinek most 1,1 másodpercet adott. Kettejük között 4,2 másodperc a különbség Turán javára egy gyorssal a vége előtt a második helyért vívott harcban.  

16.06 Az utolsó előtti szakaszon 17 óra 52 perckor van a rajt. 

16.05 Közben óriási gratuláció Kiss Pál Tamásnak, aki a barcelonai Ralikrossz EB futamon ezüstérmet szerzett! 

16.00 A raliban minden lehet, főleg a második helyért folyó küzdelemben. Két gyorssal a vége előtt így állnak:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:17:57.3    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:18:21.9 +24.6
+24.6
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:18:25.0 +27.7
+3.1
 
4. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:18:45.8 +48.5
+20.8
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:19:31.1 +1:33.8
+45.3
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:19:32.9 +1:35.6
+1.8
 
7. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:21:14.7 +3:17.4
+1:41.8
 
8. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:21:32.1 +3:34.8
+17.4
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:21:54.3 +3:57.0
+22.2
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:22:04.2 +4:06.9
+9.9
 

15.52 Hadiké a második idő. 3,6-tal Herczig mögött. 

15.48 Herczig a célban 9,50,0 Vincze Ferenc 4,6-ot kapott. Turán is gyengébb, ő 8,6-tal lassúbb mint a versenyben vezető Herczig Norbi. Így viszont Vincze feljött 3,1-re Turán mögé a harmadik helyen. Herczig közel 25 másodperces előnye elég lesz bőven az utolsó két gyorsra. 

15.40 Kis késés egy előfutó autó miatt.

15.00 A Málynika – Garadna közel 19 kilométeres szakasz 15 óra 19 perckor rajtol. Ez lesz a vízválasztó, ha Herczig megőrzi előnyét, akkor azt beosztja a maradék két rövidebb gyorson. 

14.36 Az állás tizenegy szakasz után:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:08:07.3    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:08:23.5 +16.2
+16.2
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:08:30.4 +23.1
+6.9
 
4. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:08:52.2 +44.9
+21.8
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:09:28.2 +1:20.9
+36.0
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:09:30.7 +1:23.4
+2.5
 
7. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:11:03.6 +2:56.3
+1:32.9
 
8. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:11:05.4 +2:58.1
+1.8
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:11:37.2 +3:29.9
+31.8
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:11:49.4 +3:42.1
+12.2
 

14.32 Kazár Miki technikai probléma, féltengely megadta magát! 

14.29 GYORSHÍR Barcelonából! Kiss Pál Tamás elődöntőt nyert és az EB döntőben az első sorból rajtolhat! 

14.26 Herczig 4,40,1.Vincze 4,42,3. Turán 4,38,9 első idő! 

14.25 Nemsokára eredmény a tizenegyes gyorsról. 

13.50 A tízes gyors után az összetett állása:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:03:27.2    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:03:44.6 +17.4
+17.4
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:03:48.1 +20.9
+3.5
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:04:06.6 +39.4
+18.5
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:04:08.0 +40.8
+1.4
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:04:39.7 +1:12.5
+31.7
 
7. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:06:15.2 +2:48.0
+1:35.5
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:06:17.1 +2:49.9
+1.9
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:06:42.1 +3:14.9
+25.0
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:06:57.6 +3:30.4
+15.5
 

13.30 Ranga Peti 4,11,0, mögötte 4,8-ra Ifj Kiss László, gátlócsere után. 

13.28 Az első öt, hét tizeden belül, Herczig, Turán, Kazár, Hadik ,Vincze sorrendben! 

13.21 Herczig a célban 4,08,6 Vincze hét tizedet kapott tőle, Turán Frici teljesen azonos idő Hercziggel! Tehát gyakorlatilag minden maradt az elején. 

13.14 Versenyautó a pályán!

12.25 A TCR-ben szép magyar siker született, addig itt olvashatjátok.  

11.17 A következő szakasz ismét Lyukóbánya – Parasznya 8,6 kilométer 13 óra 13 perckor

11.15 Kilenc gyorsasági után az abszolút sorrend első tizenöt állása:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 59:18.6    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 59:36.0 +17.4
+17.4
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 59:38.8 +20.2
+2.8
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 59:57.9 +39.3
+19.1
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 59:59.1 +40.5
+1.2
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:00:28.7 +1:10.1
+29.6
 
7.
.
Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 1:01:57.7 +2:39.1
+1:29.0
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:02:01.3 +2:42.7
+3.6
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:02:25.8 +3:07.2
+24.5
 
10.
.
Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 1:02:40.7 +3:22.1
+14.9
 
11. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 1:03:22.3 +4:03.7
+41.6
 
12. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 1:03:35.3 +4:16.7
+13.0
 
13. Osváth Péter – Suba Ákos
#17 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 1:03:38.5
10.0
+4:19.9
+3.2
 
14. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 1:03:57.6 +4:39.0
+19.1
 
15. Rongits Attila – Hannus László
#12 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 1:04:27.2 +5:08.6
+29.6
 

11.10 A verseny kilencedik gyorsaságijának első tizenegy helyezettje:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 9:49.0    
2. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 9:53.0 +4.0
+4.0
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 9:55.0 +6.0
+2.0
 
4. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 9:55.3 +6.3
+0.3
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 9:57.5 +8.5
+2.2
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 10:03.9 +14.9
+6.4
 
7. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 10:14.0 +25.0
+10.1
 
8. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 10:15.7 +26.7
+1.7
 
9. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 10:19.1 +30.1
+3.4
 
10. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 10:20.7 +31.7
+1.6
 
11. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 10:23.8 +34.8
+3.1
 

11.07 Ifj Ranga Laci 10,14,0 Ez hetedik itt. Kezdjük megtanulni a Skodát?…

11.03 Ifj Kiss László 10,23,8, most lesz idő cserélni azt a gátlót a szerviz alatt. 

11.00 Hadik autója magához tért? Ideje 9,53,0 és így néggyel van Herczig mögött ezen a szakaszon, szép volt. Kazár 9,57,5 és ranga Peti már 10 percen felül 3,9 másodperccel. 

10.55 Herczig Norbi a célban a Skodával, ideje 9,49,0 Várjuk Vincze Ferencet, szintén Skodával, ő 9,55,3-at futott, míg tTrán Frigyes a Forddal 3 tizeddel gyorsabb nála. Tehát Norbi még + 6 másodperccel eltávolította magától üldözőit. 

0.42 Versenyautó a pályán! Kilenc, tíz perc mire átérnek, utána jönnek az eredmények. 

10.04 Mályinka – Garadna 18,8 kilométere következik 10 óra 40 perckor.

10.02 Nyolc gyorsasági után az összetett állása:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 49:29.6    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 49:41.0 +11.4
+11.4
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 49:43.5 +13.9
+2.5
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 50:00.4 +30.8
+16.9
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 50:06.1 +36.5
+5.7
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 50:24.8 +55.2
+18.7
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 50:28.2 +58.6
+3.4
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 51:37.5 +2:07.9
+1:09.3
 
9. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 51:42.0 +2:12.4
+4.5
 
10. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 52:11.8 +2:42.2
+29.8
 

10.00 A nyolcas gyors eredményei:

1. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 4:38.7    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 4:41.2 +2.5
+2.5
 
3. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 4:42.9 +4.2
+1.7
 
4. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 4:45.8 +7.1
+2.9
 
5. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 4:46.2 +7.5
+0.4
 
6. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 4:46.6 +7.9
+0.4
 
7. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 4:47.1 +8.4
+0.5
 
8. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 4:47.6 +8.9
+0.5
 
9. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 4:53.9 +15.2
+6.3
 
10. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:54.2 +15.5
+0.3
 
11. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 4:55.2 +16.5
+1.0
 

09.52 Ifj Kiss László 4,55,2 kéne az az új jobb hátsó gátló már…

09.49 Hadik 4,45,8 ez a negyedik legjobb idő a gyorson. Velenczei és Kazár 4-4 tizedekkel, míg Bodolai és Ranga Péter 5-5 tizeddel egymás mögött libasorban. 

09.45 Hoppá ! Turán Frici! Dobott egy 4,38,7-et! Vincze 4,41,2, míg Herczig  4,42,9 Turán így alig valamivel több, mint 11-el Herczig mögött második, így Vincze elé került 2,5-tel. 

 09.37 Versenyautók a pályán

09.00 Következik Kánó – Ragály 9 kilométere 9 óra 37 perces kezdéssel.

08.57  Így állunk a versenyben hét gyorsasági után, kis helycserékkel a végén:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 44:46.7    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 45:02.3 +15.6
+15.6
 
= Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 45:02.3 +15.6  
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 45:13.8 +27.1
+11.5
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 45:20.3 +33.6
+6.5
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 45:37.2 +50.5
+16.9
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 45:42.0 +55.3
+4.8
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 46:42.3 +1:55.6
+1:00.3
 
9. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 46:54.9 +2:08.2
+12.6
 
10. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 47:13.6 +2:26.9
+18.7
 
11. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 47:17.9 +2:31.2
+4.3
 
12. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 47:58.7 +3:12.0
+40.8
 
13. Osváth Péter – Suba Ákos
#17 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 48:01.6
10.0
+3:14.9
+2.9
 
14. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 48:10.4 +3:23.7
+8.8
 
15. Rongits Attila – Hannus László
#12 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 48:24.3 +3:37.6
+13.9
 

08.53 Most már tisztán látunk. A mai első gyors eredménye:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 4:05.0    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 4:06.4 +1.4
+1.4
 
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 4:07.3 +2.3
+0.9
 
4. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 4:09.0 +4.0
+1.7
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 4:09.1 +4.1
+0.1
 
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 4:10.3 +5.3
+1.2
 
7. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 4:11.2 +6.2
+0.9
 
8. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 4:15.0 +10.0
+3.8
 
9. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 4:15.2 +10.2
+0.2
 
10. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 4:15.5 +10.5
+0.3
 
11. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 4:16.4 +11.4
+0.9
 
12. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:18.6 +13.6
+2.2
 
13. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 4:21.3 +16.3
+2.7
 
14. Osváth Péter – Suba Ákos
#17 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:21.9 +16.9
+0.6
 
15. Rongits Attila – Hannus László
#12 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:27.3 +22.3
+5.4
 

08.47 Ifj Kiss továbbra is rossz gátlóval a célban, de az idejüket nem tudjuk…4,15,5,

08.44 Utána Kazár és Hadik a sorrend. 4.09.1 és hadiknak ez +1,2 mp. De Velenczei megelőzte egy tizeddel Kazárt, itt a gyorson. Ranga Peti 4,11,2

08.39 Herczig a célban. Ideje 4.05.0 Vincze 4.07.03 és Turán 4.06.4 Ezzel utóbbi kettő holtversenyben most második. Viszont Herczig előnye 15,6 másodpercre nőtt. 

08.34 És akkor kezdődjék a folytatás! Lyukóbánya – Parasznya 8,6 kilométer

08.25  Ez a hivatalos, mondom:

8.10 Inkább addig ezt a kis összefoglalót tessék nézegetni…

8.05 Kis módosítás és magyarázat. Két táblázatot találtok legutóbb alul. Nos, elég nehéz benne javítgatni utólag, ezért itt írom. Felülről a második, azért volt rossz, mert Balogh János Holczer Dániellel kiesett, mégis szerepeltek a listán. Aztán a változtatott legutóbbi azért rossz, mert szerepel rajta (még most reggel is) Ollé Sándor és Tóth Zsolt a kilencedik helyen. Nos, ők is kiestek, nem rajtolnak, tehát mindenki Bodolaitól kezdődően egyet előrelép (így most kilencedikek)… Ne kérdezzetek semmit…

Tessék, csak mutatom.

8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 42:26.8 +1:45.1
+53.8
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 42:32.6 +1:50.9
+5.8
 
10. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 42:39.7 +1:58.0
+7.1
 

 

 08.00 Szép napot, jó reggelt kívánok! A vasárnapi első gyors rajtol 8 óra 34 perckor.

19.57 És akkor a személyes beszélgetések után a nyilatkozatok a race1.hu olvasóinak:

Herczig Norbi:” Célban van a cél, tehát még nem dőlt el semmi. Erre a 13 másodpercre ráülni nem lehet. Kicsit év eleji formában kezdtem, de ezt már mondtam, nem nagyon autóztam még idén. Az elején még az abroncs választás sem volt jó.A kocsi viszont nagyon jó, ahogy szoktam mondani “skodálatos”…” 

Vincze Ferenc:“Az első gyors után kicsit meglepődtem, hogy vezetek, mert ez nem volt tudatos, hogy az élen akarok lenni. Inkább a biztonságra törekedtem. meg is beszéltük a csapattal, hogy mindenáron nem kell hajtani. Célba kell érni, ez a fontos. Egyenletes és biztonságos tempót szeretnék, nem kockáztatva harcolni. És majd meglátjuk mire lesz elég. A kocsi bírja, nagyon tetszik, sokkal jobban viseli a strapát, mint a korábbi gépeim. Szóval holnap kockáztatás nélkül folytatjuk.”

Ranga László:“Érzésre már alakul, de mérges vagyok, hogy igazából egy ilyen komoly verseny a tesztem, de hát így alakult. Még állítgatjuk az autót. Tóth Imi fog vissza, hogy ne kapkodjak, és ne hibázzak. Célba kell érni, még sok minden lehet ezen a versenyen. Kezdünk összeszokni a Skodával, de azért az elején vagyunk még a barátsággal.”

Hadik András:“Nem és nem. Nem javul a kocsi, nagyon mérges vagyok a probléma miatt. Nem kapott üzemanyagot, most meg nem forog le. Nem tudtam eddig egyszer sem tisztán menni. Rá kéne jönni a hibára, talán este a szervizben megtaláljuk a megoldást. De jó lenne… Kértünk még külföldről is segítséget.” 

Ranga Péter:“Én most megyek itt először. Első körben csak tanultam a pályákat, a második és a harmadik körben már jól ment, sikerült felvenni a helyi versenyzőkkel is a tempót. Kocsi jó, minden rendben, holnap toljuk tovább.” 

Ifj. Kiss László:“Nem vagyok maradéktalanul elégedett. Sétált az autó, aminek oka a jobb hátsó gátló volt. Végig folyt belőle az olaj, sőt mostanra kilehelte magát. Éjszaka Ausztriából jön egy másik, reggel lesz 10 percünk rá, hogy berakjuk az újat. Remélem összejön. Amúgy nem lenne olyan rossz, talán holnapra minden összeáll.”

19.05 Ez a jó mai ideiglenes sorrend az összetettben, Balogh ugyanis nem érkezett céba, tehát nem lehetett volna hatodik… 

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 40:41.7    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 40:55.0 +13.3
+13.3
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 40:55.9 +14.2
+0.9
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 41:04.7 +23.0
+8.8
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 41:10.0 +28.3
+5.3
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 41:26.0 +44.3
+16.0
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 41:33.0 +51.3
+7.0
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 42:26.8 +1:45.1
+53.8
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 42:32.6 +1:50.9
+5.8
 
10. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 42:39.7 +1:58.0
+7.1
 
11.
.
Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 42:57.2 +2:15.5
+17.5
 
12. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 43:02.9 +2:21.2
+5.7
 
13. Osváth Péter – Suba Ákos
#17 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 43:39.7
10.0
+2:58.0
+36.8
 
14. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 43:40.1 +2:58.4
+0.4
 
15. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 43:49.1 +3:07.4
+9.0
 

18.59 Kicsit később,. még pár napzáró nyilatkozat érkezik.

18.57 Ez tekinthető ideiglenesen a mai nap zárásának összetettben:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 31:15.9    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 31:21.0 +5.1
+5.1
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 31:24.5 +8.6
+3.5
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 31:31.5 +15.6
+7.0
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 31:38.3 +22.4
+6.8
 
             
6. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 31:44.9 +29.0
+3.2
 
7. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 31:50.1 +34.2
+5.2
 
8. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 32:29.2 +1:13.3
+39.1
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 32:42.2 +1:26.3
+13.0
 
10. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 32:45.0 +1:29.1
+2.8
 
11. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 32:53.2 +1:37.3
+8.2
 
12. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 32:59.5 +1:43.6
+6.3
 
13. Osváth Péter – Suba Ákos
#17 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 33:25.0 +2:09.1
+25.5
 
14. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 33:29.6 +2:13.7
+4.6
 

18.53 A mai hatodik, egyben utolsó gyorson ez történt az elején. 

1. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 4:05.9    
2. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 4:07.6 +1.7
+1.7
 
3. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 4:08.1 +2.2
+0.5
 
4. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 4:09.2 +3.3
+1.1
 
5. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 4:10.4 +4.5
+1.2
 
6. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 4:10.6 +4.7
+0.2
 
7. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 4:10.8 +4.9
+0.2
 
8. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 4:11.9 +6.0
+1.1
 
9. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 4:14.7 +8.8
+2.8
 
10. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:22.4 +16.5
+7.7
 
= Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 4:22.4 +16.5  
12. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 4:23.6 +17.7
+1.2
 
13. Bodolai László – Popovics László
#14 Ford Fiesta R5
2 4:24.9 +19.0
+1.3
 
14. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 4:25.0 +19.1
+0.1
 

18.47 Ha Ifj Kiss beér, akkor teljes a kép az első tízet tekintve az összesítésben. Beért, az idő 9,57,6

18.44. Ranga Péter 9,35,9. Kazár ideje kell, hogy tisztán lássunk. Tisztán látjuk 9,33,2. Mivel Turántól így közel kapott kettőt, nem közelített feléjük, viszont Hadik ő rá meg másfél másodperccel igen. 

18.41 Turán idejét várnánk, lehet felugrik a második helyre? Még nem, mert ugyan második idő, de 5,6-tal rosszabb Herczignél, és még Vinczének maradt velük szemben 9 tized előnyük. 

18.37 Herczig a célban. Ideje 9,25,8 Háromszor tizedekre szinte ugyanaz az idő. Hadik + 5,9 mp. Vincze most +8,2 mp.

18.20 És akkor még négy perc, és rajtol ami utolsó, ismét Mályinka. 

18.19 Ez a helyzet az összetettben öt gyors után:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 31:15.9    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 31:21.0 +5.1
+5.1
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 31:24.5 +8.6
+3.5
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 31:31.5 +15.6
+7.0
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 31:38.3 +22.4
+6.8
 
6. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 31:41.7 +25.8
+3.4
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 31:44.9 +29.0
+3.2
 
8. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 31:50.1 +34.2
+5.2
 
9. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 32:29.2 +1:13.3
+39.1
 
10. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 32:42.2 +1:26.3
+13.0
 

18.16 Ezt történt az ötös gyorson eddig:

1. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 4:05.9    
2. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 4:07.6 +1.7
+1.7
 
3. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 4:08.1 +2.2
+0.5
 
4. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 4:09.2 +3.3
+1.1
 
5. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 4:10.4 +4.5
+1.2
 
6. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 4:10.6 +4.7
+0.2
 
7. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 4:10.8 +4.9
+0.2
 
8. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 4:11.9 +6.0
+1.1
 
9. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 4:14.7 +8.8
+2.8
 
10. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 4:22.4 +16.5
+7.7
 

18.14 Ifj Kiss kilencedik idejével 4,14,7, összetettben is erre a helyre lépett elő. 

18.06 Kazár Miki teljesítménye is egyre jobb! 4,08,1 most a Ford Fiestával, de ami még ennél is fontosabb, egy “elfékezésnyire” van összetettben a vezető Herczig mögött 15,6-tal a negyedik helyen. Szoros a verseny.

18.04 Ranga Peti is elégedett az idejével, ami most 4,10,8. Testvére Laci 4,25,0-át ment.

18.00 De Turán Frici robbantott! 4,05,9 Turán, így 8,6-ra van Herczigtől, viszont már csak alig több, mint 3-ra Vinczétől a harmadik helyen. Frici nagyon dicséri Ágit, a navigátorát…

17.56 Herczig már a célban. 4,07,6 Hadik csak 1,6-ot kap, és Vincze elé kerül a gyorson, aki 3-mal érkezett a legjobb időhöz képest. Ez Vinczének összesítésben +5,1 másodperc, ami semmi. 

17.25 Amíg a következő gyorsra várunk, olvassátok Botka Dávid nyilatkozatát a feladott Eb futam után:

Most már nyugodt kiegyensúlyozott hangon értékelt Dávid a race1.hu olvasóinak.“Valahogy nem akart összeállni ez a verseny számunkra. Most a végzetünket egy váltóhoz tartozó kábel okozta. Egy ilyent, még tavaly novemberben rendeltünk meg, és még mindig nem kaptunk, most meg megadta magát.”-kezdte az itt tavaly abszolút negyedik helyen végző pilóta.“El vagyok keseredve, mert sokan kiestek az elejéről, tehát ma lehetett volna esélyünk bajnoki pontokat szerezni a második nap értékeléséből. De ez már múltidő. Érdekesek voltak  a pályaviszonyok. Esett, és azon kívül sok helyen úgy ránk ereszkedett a felhő, hogy néha másodiknál feljebb nem tudtam felkapcsolni.” – ecsetelte Dávid a körülményeket.“Most szereljük az autót, nemcsak a hibákat. Építjük át, hisz a következő verseny a Kanári-szigeteken már aszfalton lesz és a Citroen holnap már behajózik. Mi hazarepülünk, a kocsi egyedül, Portugáliát érintve 10 nap múlva szerdán érkezik a következő helyszínre. Még konzultálunk a Peugeot itteni embereivel, mert náluk is hasonló hibák merültek fel a difi területén, hátha találunk megoldást rá a következő versenyig. Sajnálom, hogy nem tudtam jobbat nyújtani, de a spanyol versenyen újult erővel vágunk neki. Köszönöm a szurkolást!”-fejezte be Botka Dávid. Én csak annyit fűzök hozzá, a következő Eb futamon is hasonló figyelemmel kísérjük majd az egyetlen magyar párost. 

15.48 Az újabb, egyben utolsó kör 17,51-kor kezdődik. 

15.44 A ma i táv kétharmadánál így állunk. 

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 27:08.3    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 27:10.4 +2.1
+2.1
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 27:18.6 +10.3
+8.2
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 27:23.4 +15.1
+4.8
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 27:29.1 +20.8
+5.7
 
6. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 27:29.8 +21.5
+0.7
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 27:34.5 +26.2
+4.7
 
8. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 27:39.3 +31.0
+4.8
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 28:02.4 +54.1
+23.1
 
10. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 28:14.5 +1:06.2
+12.1
 

15.43 Ifj Kiss is a célban 19-es rajtszámmal, mint aki zárja az első tíz helyezettet 4 gyors után. 

15.32 Ranga Peti 9,34,4 és ez héttel jobb, mint az előbb. Kezd belejönni. Laci még tanulja. 9,55,2

15.30 Turán az összetettben is zárkózik Vincze mögé, már csak nyolcra van tőle. 

15.25 Kicsit késve de megérkeztek. Herczig ideje 9,26,6. Hét tizeddel rosszabb, mint az első körben, de így is átveszi vele a vezetést. Mert Vincze most 4,5-tel lassabb nála. Még Turán Frici is közéjük ékelődött a gyorson. Hadik 6-ot kapott.

15.20 A mályinkai gyorson várjuk az első autót.

15.00 Három gyors után, az első 10 helyezett állása. 

1. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 17:39.3    
2. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 17:41.7 +2.4
+2.4
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 17:48.4 +9.1
+6.7
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 17:50.7 +11.4
+2.3
 
5. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 17:56.2 +16.9
+5.5
 
6. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 17:57.6 +18.3
+1.4
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 17:59.8 +20.5
+2.2
 
8. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 18:04.9 +25.6
+5.1
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 18:15.3 +36.0
+10.4
 
10. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 18:25.8 +46.5
+10.5
 

14.47 Ranga Péter 4 másodpercet javult önmagához képest. Ugyan csak 3,5-öt kapott, de ez így is csak hetedik idő, annyira sűrű a mezőny. 

14.44 Turán Frici sem viccel. Szakaszgyőztes időnek tűnő 4,06,3. Ezzel harmadik helyen tíz másodpercen belül. 

14.40 Vincze Ferenc 5 tizeddel rosszabb Herczignél, így marad továbbra is az élen. 2,4 maradt az előnyből.

14.36 Akkor indulják az újabb kör. Herczig 4.07.5 Ez rosszabb idő, mint az első körben itt… De hadik is csak mögé jön be, igaz 8 tizeddel. Hadik hátránya így az elsőhöz közel 17 másodperc, de panaszkodik a kocsira továbbra is. 

14.20 Araszol a mezőny Bükkszentlászló felé. Rajt 14.35-kor. 

14.05 A rossz hírt a Miskolc rali olvasóival is megosztjuk. Botkáék műszaki hiba miatt feladták az Eb futamot, így élő eseménykövetésünk két helyszínre csökkent. Barcelona a Ralikrossz Vb és Eb ill. az első magyar rali bajnoki futam Miskolc. 

13.50 Spitzmüller Csabát, mint szakértőt kértem egy kis véleményre. Csaba korábban abszolút bajnok volt, de mint írtuk, átpártolt másik szakágba, viszont csapattársak az S-Motorsportnál Vincze Ferenccel.“Én komolyan mondom, erre számítottam. Ferit mindenképpen az elejébe várom.”-kezdte értékelését a bajnok a csapat üdvöskéjével kapcsolatban.“Nyilván mindenki rápattan majd ezt követően a gázra, de én Feriéket a célba várom mindenképpen, és ott az első háromba.” Azt hiszem egy magyar abszolút bajnok meglátását feltétel nélkül el kell fogadnunk. 

12.35 Most pihi és szerviz a nagy ijedtségre. 14.35-kor ismét Bükkszentlászló. 

12.30 Két gyors után Vincze még az élen a bajnok előtt.

1. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 13:31.3    
2. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 13:34.2 +2.9
+2.9
 
3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 13:42.1 +10.8
+7.9
 
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 13:42.3 +11.0
+0.2
 
5. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 13:47.2 +15.9
+4.9
 
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 13:47.9 +16.6
+0.7
 
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 13:50.3 +19.0
+2.4
 
8. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 13:55.1 +23.8
+4.8
 
9. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 14:00.1 +28.8
+5.0
 
10. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 14:10.7 +39.4
+10.6
 

12.25 Hamar átkelt a mezőny az első két gyorson, és Herczignek észbe kellett kapnia, mert Vincze igen izmosan kezdett. Mondtam én a fiatalos hév… Ketten kicsit elléptek a mezőnytől, de jönnek a többiek sorban. Hadiknak is mennie kell hazai pályán, a 16 másodperc hátrány nem olyan sok. Ifj. Kiss pedig túlélte a Bükkszentkereszti gyorsot, és a tempója sem rossz. A harmadiktól a tizedik helyig sűrű a mezőny. 

12.15 Mályinkán helyreállt a rend? Herczig nyert, de Vincze sem szakadt le nagyon. A kettes gyors élmezőnye:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 9:25.9    
2. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 9:27.5 +1.6
+1.6
 
3. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 9:33.9 +8.0
+6.4
 
4. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 9:34.1 +8.2
+0.2
 
5. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 9:35.5 +9.6
+1.4
 
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 9:35.8 +9.9
+0.3
 

11.45 Még hogy nem lépett oda Vincze Ferenc? Ő nyerte a szakaszt! Herczig valóban óvatosan kezdett. De ez a négy másodperc előny szép volt a Skodával újonc Vinczétől.

1. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 4:03.8    
2. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 4:08.0 +4.2
+4.2
 
3. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 4:08.2 +4.4
+0.2
 
4. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 4:08.3 +4.5
+0.1
 
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 4:08.4 +4.6
+0.1
 
6. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 4:11.7 +7.9
+3.3
 
7. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 4:12.1 +8.3
+0.4
 
8. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 4:12.2 +8.4
+0.1
 
9. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 4:13.5 +9.7
+1.3
 
10. Fogasy Gergely – Berendi Dávid
#20 Peugeot 208 R5 T16
2 4:15.5 +11.7
+2.0
 
11. Trencsényi József – Verba Gábor
#11 Skoda Fabia R5
2 4:18.9 +15.1
+3.4
 
12. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 4:19.2 +15.4
+0.3
 

11.20 Az első gyors a Bükkszentlászló -Bükkszentkereszt lesz. 7,34 kilométer. Rajt a gyorson 11 óra 19 perckor. Követjük, ti is? 

11.15 Ranga Lacinak viszont újdonság a Skoda a Mitsubishi után. “Idegen nekem még a kocsi, egyáltalán nincs a kezemben. Az orfűi tesztversenyen mentem vele először, és még van mit tanulni” – mondta László őszintén.“Egyértelmű a cél, hogy a kocsit magunkkal együtt épségben kell a holnap esti célba behozni. Én már mentem itt, ha jól emlékszem 2008-ban, de az nem ma volt… Nem rosszak a pályák, Kánó is jó lenne, ha alkalmas lenne a versenyzésre, de a Bükkszentkereszt és Mályinka féle gyorsok igazi ralipályák”– fejezte be Laci és már pattant is kocsiba, hogy felálljon a dobogóra…a rajtnál. És holnap este, miért is ne? Mindenki ezért indul.  

11.10 Ranga Péter, testvérével egy mezőnyben, de külön autóval vág neki az első idei bajnoki futamnak. Ez azért kuriózum, hogy a néhai bajnok Ranga László fiai így együtt, egy csapatban és egyforma autókkal csapatnak majd.” Ezzel a kocsival nekem már van öt versenyem, de Miskolcon még nem mentem.”– kezdi a kisebb testvér Péter.“Ezért aztán ésszel akarok menni, megismerni versenytempóban a pályákat, és persze épségben célba érni. Semmi különös elvárás ezen kívül nincs most magunkkal szemben. Mályinka igazi kemény próba lesz, jó pálya, viszont Kánó annál rosszabb… Az kicsit nehezebb lesz az állapota miatt”– adott rövid helyzetjelentést közvetlen a dobogó előtt Ranga Péter a race1.hu-nak. 

10.55 Vincze Ferenc pedig új típusú kocsival kezdi, a nálunk, és persze világszerte kedvelt Skoda Fabia R5-tel az S-Motorsport színeiben. “Nekem ez tanulóverseny lesz, az biztos.”-kezdi kicsit álszerényen a roppant tehetséges versenyző.“Amikkel eddig versenyeztem, annál ez kétszer jobb autó. És nekem nagyon testszik, nagyon bejön a kocsi. Örülök, hogy aszfalton kezdünk, én korábban szinte csak ilyen pályákon nyomtam. Annyira nem kedvenceim az itteni szakaszok, de Mályinka az egy nagyon klassz gyorsasági”-fejezte be Feri, aki azért biztos, hogy fiatalos hévvel rápattan a gázra, ha tanulóverseny, ha nem…

10.45 Ismét egy helyi versenyzőt szólaltattunk meg. Ifj Kiss László egy Ford Fiesta R5-sel vág neki a helyi futamnak. De nem biztos, hogy jó emlékkel…” Igen, tavaly az abszolút negyedik helyről estünk ki, kicsit elrontottam… Idén ezt nem szeretném elkövetni.” -kezdte őszintén László.” Most a célba érés az elsődleges elvárás magunktól. Voltak a Forddal problémák, de egy alapos átvizsgáláson van túl az autó, és úgy gondlom, most rendben van. Bükkszentkereszt a kedvenc pályám. Remélem jól sikerül. Feleségemmel egész héten együtt dolgozunk, most meg itt is..”-zárja nevetve László a nyilatkozatot, utalva arra, hogy most bizony asszony dirigál majd a kocsiban… Annyit tennék hozzá, az egész család dolgozik a hétvégén, hisz Kis Pál Tamás, az öcsi meg Barcelonában nyomja a Ralikrossz Eb-n, amit szintén követ a race1.hu helyszínen tartózkodó munkatársa. 

10.30 Hadik András a tavalyi bajnokság ezüstérmese volt. Idén már teljesített egy versenyt Ausztriában, ahol nyert a CEZ kupa értékelésben. Ez két okból volt fontos. Van már versenykilométer a kezében, és mivel a mostani verseny is CEZ kupa, jól jöttek az első futamon szerzett pontok. Ráadásul András miskolci, így kíváncsian vártuk mit mond a ma kezdődő versennyel kapcsolatban.” Az autóval vannak kisebb problémák. Ezek jelentkeztek már Ausztriában is, de próbáltuk most itthon orvosolni. A jeladók különböző problémákat jeleznek.” – kezdte nem túlságosan vidáman András.”Az üzemanyag ellátás terén vannak a hibák, ma még a rajt előtt a tank környékén is tartunk egy átvizsgálást. Itthon szeretnénk jól szerepelni, szeretem a hazai pályákat, különösen Mályinkát. Az osztrák évadnyitó versenyzést mindenképpen hasznos dolognak értékelem.”-jelezte sokatmondóan Hadik András.

09.55 Kezdjük a bajnoki címvédő Herczig Norbival, akit éppen a verseny előtti bemelegítő tréning, torna közben zavartunk meg.” Itt vagyok, csak végeztem a gyakorlatokat… A Skoda egy profi autó. Apróbb fejlesztések történtek az autón, gyorsabb is talán, de én annyi mindent pluszban nem érzek, de majd a pályákon dől el, ha látom az időket.” – kezdte még kicsit lihegve Norbi.” Nagyon szeretem az itteni pályákat, többször győztem is. Mályinka kifejezetten tetszik, mindkét irányból. A kánói szakasz, az ami kicsit ramaty állapotban van, de végül is raliról beszélünk. Nyolc hónap kihagyás után ülök autóba, egy tesztem volt eddig, ezért azt nem mondom, hogy azonnal ráugrok a gázra, de álszent sem akarok lenni, hogy csak kocsikázni fogunk. Nyilván bajnokként az első hely az ami elvárható magunktól Igorral. Könnyen nem fogják adni a győzelmet, sok az R5-ös autó, de én ennek nagyon örülök, mert ez így már AUTÓSPORT. És ez így szép, és kerek” -fejezte be mondandóját a bajnok, aki az esti célba érkezés után ismét megosztja gondolatait a race1.hu olvasóival. 

Április 01. szombat 09.30 Üdv a fedélzeten! A race1.hu ma eseménykövetésben három fronton támad majd. Ralikrossz Barcelonából, rali az Azori-szigetekről és Miskolcról. Itt nemsokára pár rajt előtti interjút olvashattok, amelyek most készülnek. Herczig Norbi, Hadik András és Ifj. Kiss László már nyilatkozott, nemsokára olvashatjátok. És ez nem vicc!…)))

21.05 Holnap az első gyors 12.19-kor kezdődik. Több infó itt. Még a rajt előtt nyilatkozatokkal várunk benneteket. És utána teljesen párhuzamosan nyomjuk a Rali Eb-vel együtt. Jó pihenést! 

20.50 Ma megkezdődött a prológgal a magyar bajnokság első fordulója. A nézők szórakoztatása megtörtént. Íme az eredmény:

Az időeredményeket köszönjük a rallylive.hu-nak. 

1. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#8 Ford Fiesta R5
2 1:00.0   .
2. Ollé Sándor – Tóth Zsolt
#10 Skoda Fabia R5
2 1:00.4 +0.4
+0.4
 
3. Balogh János – Holczer Dániel
#4 Skoda Fabia R5
2 1:00.8 +0.8
+0.4
 
4. ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#19 Ford Fiesta R5
2 1:01.7 +1.7
+0.9
 
5. Lovász Pál – Kürti Tamás
#18 Hyundai i20 R5
2 1:02.0 +2.0
+0.3
 
6. Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:02.7 +2.7
+0.7
 
= Turán Frigyes – Farnadi Ágnes
#5 Ford Fiesta R5
2 1:02.7 +2.7  
8. ifj.Ranga László – Tóth Imre
#9 Skoda Fabia R5
2 1:02.8 +2.8
+0.1
 
9. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#6 Hyundai i20 R5
2 1:02.9 +2.9
+0.1
 
10. Kovács Antal – Istovics Gergely
#16 Ford Fiesta R5
2 1:03.0 +3.0
+0.1
 
11. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:03.1 +3.1
+0.1
 
= Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:03.1 +3.1  
13. Matics Mihály – Zejda Viktória
#15 Mitsubishi Lancer EVO IX
3 1:03.2 +3.2
+0.1
 
14. Herczig Norbert – Bacigál. Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:03.3 +3.3
+0.1