Rali Eb Azori-szigetek. Csütörtöktől szombatig Botkáékkal. Frissül

Ennyi volt. Három napon át követtük az Eb futamot az Azori-szigetekről. Sajnos a magyar Botka Dávid – Szeles Péter párosnak, a sok technikai hiba miatt most nem termett babér, nem tudták befejezni a versenyt. Köszönöm kitartó figyelmeteket! 

19.30 Ez tekinthető ideiglenes végeredménynek:

1. flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 2:37:04.3    
2. flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 2:38:38.7 +1:34.4
+1:34.4

3. flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 2:41:55.2 +4:50.9
+3:16.5

19.00 Az utolsó gyors előtt ez az állás:

1. flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 2:18:39.2    
2. flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 2:19:39.6 +1:00.4
+1:00.4

3.

flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 2:22:49.7 +4:10.5
+3:10.1

17.15 Most már nyugodt kiegyensúlyozott hangon értékelt Dávid a race1.hu olvasóinak.“Valahogy nem akart összeállni ez a verseny számunkra. Most a végzetünket egy váltóhoz tartozó kábel okozta. Egy ilyent, még tavaly novemberben rendeltünk meg, és még mindig nem kaptunk, most meg megadta magát.”-kezdte az itt tavaly abszolút negyedik helyen végző pilóta.“El vagyok keseredve, mert sokan kiestek az elejéről, tehát ma lehetett volna esélyünk bajnoki pontokat szerezni a második nap értékeléséből. De ez már múltidő. Érdekesek voltak  a pályaviszonyok. Esett, és azon kívül sok helyen úgy ránk ereszkedett a felhő, hogy néha másodiknál feljebb nem tudtam felkapcsolni.” – ecsetelte Dávid a körülményeket.“Most szereljük az autót, nemcsak a hibákat. Építjük át, hisz a következő verseny a Kanári-szigeteken már aszfalton lesz és a Citroen holnap már behajózik. Mi hazarepülünk, a kocsi egyedül, Portugáliát érintve 10 nap múlva szerdán érkezik a következő helyszínre. Még konzultálunk a Peugeot itteni embereivel, mert náluk is hasonló hibák merültek fel a difi területén, hátha találunk megoldást rá a következő versenyig. Sajnálom, hogy nem tudtam jobbat nyújtani, de a spanyol versenyen újult erővel vágunk neki. Köszönöm a szurkolást!”-fejezte be Botka Dávid. Én csak annyit fűzök hozzá, a következő Eb futamon is hasonló figyelemmel kísérjük majd az egyetlen magyar párost. 

14.00 Első kézből az információ. Botka Dávidék a műszaki hiba miatt nem folytatják! Később, majd lesz egy interjú, ha lecsillapodtak. A versenyről meg majd végeredményt adunk, most már koncentráljunk csak a Miskolc ralira, sajnos…

13.40 Sajnos ebből nem folytatás lesz, de még biztos infó nincs. Az viszont biztos, hogy a versenyben vezető Lukyanuk is megállt a következő gyorson. 

13.14 Most beszéltem a csapattal. Leszakadt a váltógomb, egyesben maradt a kocsi, végül így jöttek ki a szakaszról. Hogy mi lesz tovább, majd kiderítjük, az még kis időbe telik. 

13.04 Most várjuk őket a célba! Ne…!!! Az biztos, hogy baj van sajnos. Hogy ez műszaki, vagy más… nem tudjuk még. A körülmények esősek, és köd is van. Műszaki hibának írják. 

12.47 Botkáék lassan rajtolnak, tehát kb. 17-18 perc múlva lesz idejük. 

12.43 Lukyanuk! Ez nagyon komoly. 15,38,8, persze, hogy első.

12.39 Gryazin vette át a vezetést. 15.51.1, de Magalhaes már 15.48.1!

12.31 Cerny 16,10.8 ! Meirelesnek 32-öt adni, az szép. 

12.28 Meireles a célban. 16,42,8. Mögötte Habaj kettőt kapott. 

12.09 Első kocsi a pályán! A 19-es Meireles vállalja a takarítást, ha akarta, ha nem… Ő áll a versenyben a tizedik helyen, és fordítva rajtoltatva ez az ő feladata. Kétpercenként rajtoltatják őket. Botkáék ma tizenkilencedikként vághatnak neki a gyorsoknak, a versenyben a 31-ik hely volt az övék. Ha kivonnám a műszaki hiba, és a szerelés miatti időtúllépés büntetését, akkor a hatodik helyen csatáznának, de nincs ha… Négyen már a pályán.

11.45 És akkor most részletesebben a programról. A fiúk a GRAMINHAIS nevű szakaszon kezdenek, amely 21,01 kilométer hosszú lesz. Rajt magyar idő szerint 12 óra 08 perckor. Ezt követi a TRONQUEIRA a maga 21,96 kilométerével. Itt a startolás 12.58-ra van kiírva. És még mielőtt a szervizbe mennének, az csak a GRUPO MARQUES 3,95 kilométerén keresztül lehetséges, ahol 14.34kor rajtol az első autó. 17.03-kor a VILA FRANCA SÃO BRÁS 13,47 kilométerével hangolódnak a két 20 kilométer feletti szakasz megismétlésére. 17.58-kor és a verseny zárószakaszaként 18.48-kor. Ezzel a 103,36 kilométerrel kell megbirkóznia ma a Botka Dávid-Szeles Péter párosnak, no meg az Aranyos Picikének!(még meg is simogatnám a Citroen DS3 R5-öt, csak érjen hibátlanul célba.) 

 11.30 Miskolcról az Azori-szigetekre ugrunk. Beszéltem Szeles Petivel, a navigátorral, hogy mire jutottak este, és mi lesz a taktika ma.“Este percre pontosan kihasználtuk a szerelésre kapott 45 percet, mert volt mit tenni. Kicseréltük a difit, és a jobb hátsó lengéscsillapítót is sikerült behangolni. Tehát a kocsiban másik váltó, difi és lengéscsillapító van, hátul. Úgy néz ki, most jó.”-ömlött a szó Péterből, faggatni sem kellett.“Ma érdemes nyomni, mert oké, hogy hátul vagyunk, de a második napot külön értékelve is lehet bajnoki pontokat szerezni, és mi gyűjtögetni szeretnénk. A pályák erre alkalmasak, hisz két szakasz lesz, amelyek egyenként is 20 kilométer felett vannak, és mindkettőt kétszer nyomjuk. Tehát van esély a mai jó szereplésre, és ezzel élni szeretnénk. Tizenkilencedikként rajtoltatnak majd minket”-zárta Szeles Peti a mindenre kiterjedő beszámolót. Megbeszéltük, hogy a két kör közötti pihenőben ismét beszélünk, hogy a race1.hu olvasói első kézből értesüljenek az információkról a helyszínről. 

Április 01. szombat 09.30 Üdv a fedélzeten! A race1.hu ma eseménykövetésben három fronton támad majd. Ralikrossz Barcelonából, rali az Azori-szigetekről és Miskolcról. Itt nemsokára rajt előtti interjút olvashattok Botka Dáviddal. Megtudjuk majd, mi történt este a szervizben, az autó milyen állapotba került. Aztán következik a több, mint 100 kilométer gyors. És ez nem vicc!…)))

20.30 Szeles Péter a navigátor adott részletes tájékoztatást a race1.hu olvasóinak. “Itt állunk az autó mellett, de még nem nyúltunk hozzá. A szerelésre most este 45 perc van engedélyezve, de az akkor indul, amikor először hozzányúlunk”– kezdte egy rövidebb szabályismertetéssel Péter.“Először átrágjuk a csapattal, hogy mi férhet ebbe bele, ugyanis van baja a kocsinak. Az előbbi szervizeléskor, végül váltót cseréltünk, ami miatt késtünk 14 percet. Még egy gátlócsere fért be mellé. A helyzet az, hogy a difit mindenképpen ki kell cserélni. Az idők, amiket te dicsértél, csapnivalóak, mert nézd meg, akivel mi vívtunk a Moffett most hatodik. De ez van. Mindkét napra osztanak pontokat, tehát ha jó lesz a versenyautó, akkor a holnapi pontokért mindenképpen harcba szállunk”-fejezte be a fotósnak is felcsapó versenyző, hisz egy csomó képet neki köszönhetünk. És abban maradtunk, hogy holnap az első gyors előtt kapunk még majd egy helyzetjelentést az elvégzett munkákról. Az első szakasz rajtja 12.08-kor lesz. Teljesen párhuzamosan nyomjuk a Miskolc ralival. Jó pihenést addig mindenkinek! 

18.52 Dávidék most érkeznek. 18,24. Ez a korábban a környékükön autózókkal szinte azonos idő. Most itt a szakaszon a tizennegyedik legjobb. A lényeg a kocsi beér a ma esti célba. Jövök vissza úgy este 8 körül egy Botka interjúval. 

18.40 Még közel 10 perc mire lesz Botkáéknak ideje. 

18.36 A második nap végén tíz gyorsasági után az első hat állása:

1. flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 1:14:04.5    
2.

flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 1:14:32.3 +27.8
+27.8

3.

flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 1:14:38.3 +33.8
+6.0

4. flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 1:15:10.1 +1:05.6
+31.8

5.

flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 1:15:12.9 +1:08.4
+2.8

6.

flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 1:16:22.0 +2:17.5
+1:09.1

18.34. Botkáék elrajtoltak az utolsó gyorson, jól át kéne jönni rajta. Aztán este jöhet a nagy szerviz. 

18.31. Közben megnéztem a nyolcas gyors után Botkáék büntetéssel és műszaki hibával összeszedett 8 perces hátrányuk a 40-ik helyre sorolta vissza őket. 

 18.24 Magalhaes 5-öt adott Griebelnek. 17,24,2. Moura 12-öt kapott a portugál társától és már Magalhaes előtte van hattal az összesítésben.  Ezt nem hiszem el. Lukyanuk két tizedre jött be Magalhaes mögé 25 kilométer murvás gyors után. Így az orosz zárja a napot az élen 27,8 másodperces előnnyel a helyet cserélő portugálok előtt.

18.15 Koltun kiesett, Cerny az első célba érkező. 18,19,4. Koltun bejött mégis, csak közel 5 perces hátránnyal. Viszont most Suarez áll bent. Griebel ideje a legjobb eddig 17,29,6. Fél percet gyorsult önmagához képest. Gryazin nem is előzte meg, majd 15-öt kapott. Suarez kiért, közel 7 perces hátránnyal. 

18.14 Már 10 autó a nap utolsó szakszán, de még idő nincs. Az első körben 17,36,5 volt a legjobb futás az orosz Lukyanuk részéről. 

18.07 Dávidék idejét várjuk, ők következnek. 5,43,2 ez öt és féllel jobb, mint az első körben.De annyit gyorsult a mezőny, hogy az akkor a kilencedik helyre jó gyengébb idő helyett a mostani jobb csak a tizennegyedik helyre elég. De mennek, kapaszkodnak és most jön ismét a 25 kilométeres szakasz, holnap meg több, mint 100.

18.02 Botkáék is elrajtoltak. Kéne egy top 10-es idő, mint az első körben itt ezen a szakaszon. 

17.42 Magalhaes repesztett egy 5,27,4-et. És ezzel Mourának adott kettőt. Utóbbinak most hat másodpercre csökkent az előnye vele szemben. Lukyanuk 5,29,2-vel közéjük ékelődött, de maradt a versenyben az élen 21,9-cel Moura előtt. 

17.38 Öt beérkező után Griebel vezet 5,33,4-gyel holtversenyben(!) Gryazinnal. 

17.36 Miskolcon pedig megy már a prológ. Üdv mindenkinek! A végéről beszámolunk, de az igazi verseny holnap déltájban kezdődik az első magyar bajnoki fordulóban. 

17.30 Akkor most ugrás a kilences gyorsra, ahol már szakít a mezőny. Cerny 5,38,4, Koltun előtt kettővel. Botka pontos összetett helyezésével még várjunk, annyi biztos, hogy a büntetéssel 8 perc a hátránya az elsőhöz képest. 

17.28 Botkáék a célban. Az idő 4,35,5. Ez tizennegyedik hely a szakaszon, de megy a kocsi. És 2,2-vel gyorsabbak, mint az első körben.  

17.23 Már pályán a fiúk. A 12-es portugál Rego Ford R5-ös autója mögött mennek. Ez a 25 kilométeres gyorsra nézve jó, hogy nem egy R2-es autó mögé kerültek. 

17.19 BREAKING! Botkáék mennek! Most beszéltem a csapattal, és 14 percet késtek a szervizzel, de egyben az autó. Tehát ennyivel később rajtolnak a mezőnyön belül, és ezen kívül 140 másodperc büntetés is jár ezért. De mennek, és még bármi lehet. Az első időből majd kiderül. 

17.11 Szabad a pálya, Lukynauk 4,47.0-ás idővel beért. Ezt furcsállom, mármint nem azt, hogy elvánszorgott a célig, hanem az időt. Ha ez igaz, 21 másodperccel továbbra is vezetnek. De akkor hat percig hol volt az idejük…

17.05 Lukyanuk még nem ért be! Mi van a versenyben vezetővel? Bizony gáz van! A mögötte rajtoló Habaj már a célban. Így Moura vezet 8 másodperccel Magalhaes előtt, két portugál az élen! Nem is rajtoltatnak most. 

17.01 A versenyben harmadik Magalhaes sem tudott jobbat. Fél másodpercet kapott Gryazintól. Moura meg majdnem kettő másodpercet.  

16.55 Griebel ideje 4,25,8. Ez is öttel gyorsabb, pedig az első körben abszolút második idő volt az előző. De Gryazin még neki is adott 4 tizedet. Sirmacisnek meg 2 másodpercet. 

16.52 Suarez 4,27,3, ő is egy ötössel jobb első idejénél. A Peugeot után most három Skoda idejét várjuk. 

16.50 Koltun ideje 4,35,2. Hat másodperccel volt gyorsabb önmagánál most ezen a szakaszon. Cerny 4,30,8, ő pedig több, mint 4-et gyorsult. 

16.44 Első kocsi a pályán a nyolcas gyorson. A 15-ös Koltun végre letakarított szakaszon mehet. Cerny is nyomja már. Suarez a Peugeottal is elrajtolt. Rövidesen lesz első időnk is. 

16.11  Mi van még vissza ma? 16.43-kor rajtolnak a PICO DA PEDRA GOLFE szakaszon, amely 7,02 kilométer. A következőn már 17.22-kor indulnak, és a FETEIRAS MEO 7,46 kilométer hosszú. És a nap zárószakasza a  25,62 kilométeres SETE CIDADES. Innen 17.53-kor startolnak. 

16.02  Az oka pedig ez, a műszaki hiba miatt 16 helyet estek vissza. Ez a 16-os szám, a fene tudja. Ennyi a rajtszám, a mezőnyben erről a helyről rajtoltak, és most ennyit estek vissza… 

30.

flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 52:15.7 +5:51.8
+15.5

16.00 Friss képek a beteg autóról, a szervizre várva a gyűjtőben. Hát nem vidám a csapat… 

15.35 ” Sajnos bekövetkezett, amitől tartottam. Hallottam én ezeket a hangokat tegnap, mondtam már neked is, amikor kiestem a tegnapi gyorson ez miatt a ritmusból”-kezdte Dávid a helyzet elemzését.”Hiába dolgoztak a fiúk tegnap és ma reggel a kocsin a hátsó difi megadta magát a hosszú gyorson. Marad két kerék meghajtás. Most van még difink, cserélni is fogunk, de az sem százas állapotban van szerintem. Ráadásul a jobb hátsó gátló is elszállt, azt is cserélni kell. Fél óra múlva okosabbak leszünk, mi fér az időbe a javítás terén, de remélem kész lesz. Aztán meglátjuk. Veszíteni valónk már nincs, ha végig tudunk menni, akkor van remény a visszakapaszkodásra, a mezőny feléig. Bármi lehet még előttünk is, rengeteg van vissza még a versenyből. De most többet nem tudok mondani.” – fejezte be szomorkásan Botka a tájékoztatást a race1.hu olvasóinak. 

15.30 Most beszéltem Dáviddal, már gépelem is. 

15.20 Ezzel Botkáék az egész mezőnyt tekintve szinte az utolsó háromban vannak… De sok van még vissza, és ha sikerül az autót helyrehozni, a mezőny felét visszaelőzhetik. 

15.00 Addig az első 10 sorrendje hét szakasz után. Botkáék helyezését külön tüntetjük fel majd. 

1. flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 46:23.9    
2. flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 47:05.2 +41.3
+41.3

3. flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 47:14.8 +50.9
+9.6

4. flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 47:27.0 +1:03.1
+12.2

5. flag
5
Suárez José AntonioCarrera C.
Peugeot 208 T16
RC2 47:33.2 +1:09.3
+6.2

6. flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 47:44.1 +1:20.2
+10.9

7. flag
7
Sirmacis RalfsŠimins Arturs
Škoda Fabia R5
RC2 47:56.3 +1:32.4
+12.2

8.

flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 48:10.9 +1:47.0
+14.6

9.

flag
9
Černý JanČernohorský jun. P.
Škoda Fabia R5
RC2 48:23.3 +1:59.4
+12.4

10.

flag
28
Vieira CarlosCarvalho J.
Citroën DS3 R5
RC2 48:25.9 +2:02.0
+2.6

14.48 A megbeszéltek szerint Dávidot a szervizben elérjük, utána jelentkezem a nyilatkozattal. Ez csak fél 4 után lehetséges az időterv szerint. 

14.41 Botkáék idejét várjuk. Már kéne tudnunk… 22.13,0. Na most ezt csak Dávidtól tudjuk meg, hogy az előtte lévő autóval volt valami, vagy a magyar páros hibázott. A Citroennel van baj, állítólag a hajtással. Ezért nagy kár, tízben lehettek volna már. Most vagy ennyien eléjük kerülnek…

14.33 Botkáék még 3-4 perc mire beérnek, nagyon várjuk. A következő érkezők ők lesznek. De az előttük lévő autóval baj van ! Nem tudjuk mennyire akadályozza a magyar párost! 

14.30 Magalhaes az élre ugrott a szakaszon.17,57,4 Moura már a jobb, két tizeddel 25 kilométeren. Lukyanuk űridő! 17,36,5 Így már 41 másodperccel vezet a portugál Moura előtt. 

14.20 Botka Dávid és Szeles Péter is elrajtolt a Citroennel. 

14.18 Négy autó már a célban a hetes gyorson. Griebel 18,02,8 eddig a legjobb. Hat beérkező után is a németé még a top idő. 

14.16 Az Eb címvédő és a versenyt eddig vezető Kajetanowicz autója. 

14.10 Kilenc autó már a 25 kilométeres pályán. 

14.08 Az állás a mai két szakasz, összesítésben 6 gyors után:

1. flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 28:47.4    
2. flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 29:08.0 +20.6
+20.6

3. flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 29:17.4 +30.0
+9.4

4.

flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 29:19.5 +32.1
+2.1

5. flag
5
Suárez José AntonioCarrera C.
Peugeot 208 T16
RC2 29:24.3 +36.9
+4.8

6.

flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 29:41.3 +53.9
+17.0

7. flag
7
Sirmacis RalfsŠimins Arturs
Škoda Fabia R5
RC2 29:41.7 +54.3
+0.4

8. flag
9
Černý JanČernohorský jun. P.
Škoda Fabia R5
RC2 29:45.6 +58.2
+3.9

9. flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 29:47.5 +1:00.1
+1.9

10.

flag
23
Barbosa MiguelRamalho Miguel
Škoda Fabia R5
RC2 29:57.8 +1:10.4
+10.3

11.

flag
17
Habaj ŁukaszDymurski Daniel
Ford Fiesta R5
RC2 29:58.0 +1:10.6
+0.2

12.

flag
15
Kołtun JarosławPleskot I.
Ford Fiesta R5
RC2 29:58.4 +1:11.0
+0.4

13.

flag
28
Vieira CarlosCarvalho J.
Citroën DS3 R5
RC2 29:59.6 +1:12.2
+1.2

14. flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 30:02.7 +1:15.3
+3.1

15. flag
11
Kasperczyk TomaszSyty Damian
Ford Fiesta R5
RC2 30:06.7 +1:19.3
+4.0

13.55 Már megy kettő perce a több, mint 25 kilométeres hetes gyors, de lesz időnk mindenre, mire ott az első célba ér. 

13.50  Botkáék is pályán. Várjuk az időt, ami 5,48,8 !!! Bravó ez nyolcadik a szakaszon, és jobb, mint a riválisoké, akikkel vívnak. Kasperczyk megint kapott. Barbosa 1,7-tel viszont gyorsabb volt, őt még nem sikerült beérni. Meireles viszont sokat kapott, így ő még Botkáék üldözéséből is visszavett. Öten vannak 5 másodpercen belül Dáviddal a végén. A hetes gyors reméljük nekünk kedvez majd. Táblázat nemsokára. 

13.42 Magalhaes csak 5,42,1,míg a hazai  Moura 5,37,1, és Lukynauk 5,35,6 a legjobb. Az orosz növelte újabb másfél másodperccel az előnyét a tavalyi győztes portugál előtt, így összesítésben már 20 másodperc az előnye. De az itt semmi…

13.39 Gryazin most jobb volt mint Griebel. 5,39,2, míg a német hibázhatott, hisz a 6,03,6 erre utal. Csak Dávidék jöjjenek hibátlanul, lehet előre araszolni bőven. 

13.35 Suarez 5,44,3. Ez azért már gyorsabb kicsivel… És ennél csak jobbak jöhetnek, mert indul a mezőny eleje, de most már Kajetanowicz nélkül. A lengyel jelezte a többieknek, hogy nem sérült meg, de a kocsival ma nem tudja folytatni. 

13.27 Koltun “takarítós” ideje 5,50,7. Közben figyeltem és a mai nap első szakszán már senki nem előzte meg Botkáékat, tehát kettőt előrelépve a tizennegyedikek a mai második gyors előtt. Hoppá, Cerny nem tudott jobbat menni Koltunnál. + 1,3 másodperc. Reméljük Dávid majd igen, mert az előtte lévő négy versenyző 6 másodpercen belül van. 

13.22 Koltun a pályán. Nem gondolnám, hogy nagyon élvezi a takarítást, az ideje is ezt mutatta a mai elsőn. Cerny is nyomja már.

13.20 Kettő perc és rajtol a hatodik gyors, ami szintén 7 kilométeres lesz. 

13.14  Botkáék ideje 4,37,7 Ez most tizedik idő a szakaszon. Kasperczyk kapott Dávidéktól és így már a magyarok mögött. Barbosa viszont kicsivel jobb volt, és így ő most 3 másodperccel van Botkáék előtt összesítésben. A Botka – Szeles páros két helyet javított az első gyorson és tizennegyedik a versenyben. 

13.00 Moura közel 2 másodpercet kapott. Kajetanowicz pályán és habaj is, azaz 5 perc és rajtol Botka. Kajetanowicz?? Lukyanuk bent, 4,26,4, első idő. Valami baj van a versenyben vezető lengyellel. Lehet már múltidő, mármint hogy vezeti. Igen Kajetanowicz hibázott! Dávidék a pályán! 

12.55 Griebel gyorsított a Skodával. 4,30,9. Négyen a célban, hárman a pályán. Kezdődik a tűzijáték. Gryazin kapott a Skodával, több mint 3 másodpercet. Sirmacis sokat, majd 10 másodpercet kapott, hoppá!  Magalhaes csak 6 tizedre Griebeltől. 

12.53 Suarez 4,32,0 a Peugeot 208-sal. A francia gyár nagyon ígérgette, hogy jók lesznek a versenyzőik a kis oroszlánokkal. 

12.50 Cerny 4,35,1, sokkal jobb. Botkáék 16-ik pozícióból indulnak, csak mondom. 

12.47 Koltun Ford Fiesta R5-tel 4,41,4. De ennél lesznek sokkal jobb idők, az említett okok miatt. 

12.44  Az első kocsi a verseny ötödik gyorsaságiján, a mai első próbán. Ő a lengyel Koltun, akinek az a hálátlan feladat jutott, hogy elsőként takarítson. Cerny is elindult. Ezen a 7 kilométeren olyan 4-5 perces idők várhatók. 

12.40 Nem több, mint 3 perc és rajtol a második nap. Ilyen tempót kívánok a magyar srácoknak, Botka Dávidnak és Szeles Péternek! 

12.25 És akkor a második napi rajt! Gyerünk fiúk! 

12.09 Sorban állás a  dobogó felé  

12.05 Szervizelésnek vége, irány a rajtdobogó

11.40 Akkor a pályákról, ahogy ígértem. 12.43-kor rajtolnak a PICO DA PEDRA GOLFE szakaszon, amely 7,02 kilométer. A következőn már 13.22-kor indulnak, és a FETEIRAS MEO 7,46 kilométer hosszú. Hosszú? Ha ezt annak írtam, akkor a 25,62 kilométeres SETE CIDADES -ről mit mondjak? Ide 13.53-ra kell érkeznie a rajtba az első kocsinak. És ezt ismétlik a nap folyamán még egyszer. Sorrendben 16.43, majd 17.22 és 17.53-as kezdéssel. Ez így ma 80,20 kilométer száguldás, reméljük minden méterén a magyar párossal. 

11.30 És akkor megtörtént a beszélgetés Dáviddal.“Most készülődünk, még a szobánkban vagyunk. Átgondoltuk, mi volt tegnap, és hogy mi legyen ma. Azért most már igyekezni fogunk, persze a többiek is. A Citroent átnézték a srácok és a kardánnál cseréltek két dolgot, amitől remélem most csendesebb lesz a kocsi, nem kell majd tartanom semmitől. Figyelhetek teljesen a pályákra.” adott helyzetjelentést a magyar versenyző Ma biztos nagyobb lesz az eltérés az időeredményekben, nemcsak a távok miatt. A két rövidebb szakasz a gyors, pici hely van, de a 25 kilométeres, na az megy a szirt tetején, szinte katlanszerű. Az kemény lesz. Ugye, mindegyik kétszer lesz és az első kör után meglátjuk, mi lesz a következő feladat taktikailag. Az, hogy a tizenhatodik helyről megyünk ma, a pályák szempontjából kifejezetten jó, és remélem jócskán bejövünk az első tízbe.” – zárta Dávid, akivel a bizonyos első kör után újból beszélgetünk majd. 

11.05 Gyülekeznek a szurkolók, lehet nézni szervizelést, hogy aztán egy óra múlva a rajtdobogóról elinduljanak a mai első gyors felé. 

10.52 Az “Aranyos Picike” bevetésre várva…

10.40 Nemsokára kaptok pontos információt a mai szakaszokról. Az első gyorsot 12.43-kor rajtoltatják. De addig jönnek az infók, 11 óra magasságában egy interjú Botka Dáviddal, és képek is érkeznek. 

Március 31. péntek 10.30 Szép napot minden autó és motorsport rajongónak! Lassan kezdjük a mai munkát. Sőt elkezdtük… Egy friss albumot találtok a race1.hu facebook oldalunkon. Most raktuk ki, az Azori-szigetekről érkeztek, köszönhető Szeles Péternek és Szenner Zsoltnak. De kollégám már Barcelonából is küldi az anyagot, abból is találhattok már a facebookon.

21.30 Változás nem történt, így a magyar Botka Dávid – Szeles Péter páros 51,9 másodperc hátrányból kezdi meg a felzárkózást. A holnapi gyorsaságikról délelőtt adok tájékoztatást, ráérünk, hisz magyar idő szerint ebéd után van a rajt. Jó éjszakát! <

Kajetanowicz a mai első gyorson, belülről…

21.15 És akkor a nap záró beszélgetése Dáviddal:”Én voltam a hibás a hármas gyorson. Valami kattogó zajt hallottam hátulról a difi felől, és ez megzavart, és teljesen szétestem. Ideges voltam, és ettől nem tudtam kellőképpen figyelni, és elmelegítettem a fékeket.”  vallja be meglepő őszinteséggel Botka.“Ezért a hátrány. Az ablak is bepárásodott.Holnap az első tízet fordítják meg, így tiszta pályákon mehetünk majd, és a lehetőséghez képest rálépünk a gázra. A második nap szakaszai hosszabbak lesznek, nagyobb lesz a szórás a gyorsokon. Most kezdődik az igazi verseny. A fiúk most is dolgoznak a szervizben a kocsin, és remélem rátalálnak a hibára. Így koncentráltan tudok majd menni.” – foglalta össze a Race1.hu olvasóinak. 

20.35 Sajnos módosult a táblázat, Kasperczyk és Moffett is gyorsabb volt, így Dávidék elé került:

10.

flag
10
Moffett JoshFulton James
Ford Fiesta R5
RC2 19:25.6 +41.3
+7.1

11.

flag
15
Kołtun JarosławPleskot I.
Ford Fiesta R5
RC2 19:26.3 +42.0
+0.7

12.

flag
17
Habaj ŁukaszDymurski Daniel
Ford Fiesta R5
RC2 19:28.2 +43.9
+1.9

13. flag
28
Vieira CarlosCarvalho J.
Citroën DS3 R5
RC2 19:32.4 +48.1
+4.2

14.

flag
11
Kasperczyk TomaszSyty Damian
Ford Fiesta R5
RC2 19:33.8 +49.5
+1.4

15.

flag
23
Barbosa MiguelRamalho Miguel
Škoda Fabia R5
RC2 19:34.9 +50.6
+1.1

16.

flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 19:36.2 +51.9
+1.3
 


20.20  A nap vége négy gyors után:
20.24 Nemsokára egy Botka Dávid értékeléssel zárjuk a napot.

1.

flag
1
Kajetanowicz KajetanBaran J.
Ford Fiesta R5
RC2 18:44.3    
2.

flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 18:45.4 +1.1
+1.1

3. flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 18:58.1 +13.8
+12.7

4.

flag
7
Sirmacis RalfsŠimins Arturs
Škoda Fabia R5
RC2 19:01.6 +17.3
+3.5

5.

flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 19:03.8 +19.5
+2.2

6. flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 19:06.2 +21.9
+2.4
 
7. flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 19:06.8 +22.5
+0.6

8. flag
5
Suárez José AntonioCarrera C.
Peugeot 208 T16
RC2 19:08.0 +23.7
+1.2

9. flag
9
Černý JanČernohorský jun. P.
Škoda Fabia R5
RC2 19:18.5 +34.2
+10.5

10. flag
15
Kołtun JarosławPleskot I.
Ford Fiesta R5
RC2 19:26.3 +42.0
+7.8

11. flag
17
Habaj ŁukaszDymurski Daniel
Ford Fiesta R5
RC2 19:28.2 +43.9
+1.9

12.

flag
28
Vieira CarlosCarvalho J.
Citroën DS3 R5
RC2 19:32.4 +48.1
+4.2

13.

flag
23
Barbosa MiguelRamalho Miguel
Škoda Fabia R5
RC2 19:34.9 +50.6
+2.5

14. flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 19:36.2 +51.9
+1.3

20.20 És akkor négy gyorsasági után a mai nap vége. Botkáék egyelőre tizennegyedikek. 

20.17 Sajnos Vieirán kivül még Barbosa is nagyot ment itt( hatodik időt), így Dávidékat még ők is megelőzték. 

20.10 Most egy 20 kilométeres etappal mennek vissza a szervizbe, ezért úgy fél 9 és háromnegyed kilenc körül próbálok a magyar párossal beszélni, hogy utána megosszam első napi összefoglaló nyilatkozatukat. 

20.05 Botka Dávidék 3,34,3 Ez itt most a tizedik idő egyelőre. Mára befejezték ők is. Ezzel az idővel kicsit visszazárkóztak Habajra, de még megvárjuk a 28-as kocsit, a portugál Vieirát, hogy sikerült e őket visszaelőzni az összetettben. 

19.54 Tizenkét beérkező után Sirmacis ideje még a legjobb, de most jön a versenyben vezető hármas, majd közvetlen utánuk Botka. Lukyanuk egy tizeddel rosszabb. Moura sem tud a Skoda elé kerülni. Nocsak. És Kajetanowicz? Ő nyeri a szakaszt. 3,25,6 

19.49 Most kell rajtolnia a magyar párosnak, reméljük a fékek rendben lesznek. 

19.42 Sirmacis az élen nyolc beérkező után. Ideje 3,27,5. Így most három Skoda az élen. 

19.40 Már heten a célban. Ők mehetnek szerelni és pihizni. Cerny ideje egyelőre tartja magát. 

19.34 Mindenki örül, milyen látványos a nézőknek ez a szakasz, csak idő nincs… Már van. Cerny 3,33,7

19.27 Már megy a négyes gyors. 

19.22 Az állás három gyorsasági után:

1.

flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 15:17.8    
2.

flag
1
Kajetanowicz KajetanBaran J.
Ford Fiesta R5
RC2 15:18.7 +0.9
+0.9

3.

flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 15:27.1 +9.3
+8.4

4.

flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 15:30.8 +13.0
+3.7

5.

flag
7
Sirmacis RalfsŠimins Arturs
Škoda Fabia R5
RC2 15:34.1 +16.3
+3.3

6.

flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 15:34.3 +16.5
+0.2

7.

flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 15:35.3 +17.5
+1.0

8. flag
5
Suárez José AntonioCarrera C.
Peugeot 208 T16
RC2 15:38.6 +20.8
+3.3

9.

flag
9
Černý JanČernohorský jun. P.
Škoda Fabia R5
RC2 15:44.8 +27.0
+6.2

10.

flag
15
Kołtun JarosławPleskot I.
Ford Fiesta R5
RC2 15:49.7 +31.9
+4.9

11.

flag
17
Habaj ŁukaszDymurski Daniel
Ford Fiesta R5
RC2 15:52.6 +34.8
+2.9

12.

flag
28
Vieira CarlosCarvalho J.
Citroën DS3 R5
RC2 15:59.2 +41.4
+6.6

13.

flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 16:01.9 +44.1
+2.7

19.12 Tíz perc múlva rajtol a mai utolsó gyors, ami alig 4 kilométeres lesz. 

19.05 Botka is a célban 10,47,2-es idővel. Húha, itt kaland lehetettHa helyezésben nem is, de időben jelentős visszaesés. Most már tudjuk, Dávid a fékekre panaszkodik. 

19.03 Kajetanowicz ideje egy tizeddel rosszabb! Értitek egy tized! 

19.00 Moura az igen! 10,17,3. Nem véletlenül nyert tavaly itt. Lukyanuk brutális ! 10,07,7

18.55 Még 3-4 perc és reméljük Dávidék is a célban. Tizenkét befutott kocsi után még mindig Magalhaes ideje a legjobb. 

18.50 Magalhaes már jelentősen javított az időn, ami 10.19.4. Tizenegyen eddig a célban. 

18.44 És akkor Dávidék is elrajtoltak. 

18.43 Cerny a Skodával 10,28,8 Ahogy tisztul a pálya úgy gyorsulnak, ez nyilvánvaló. Hat beérkező után továbbra is ez a top idő. 

18.38 Két kocsi már bent. Habaj 10,30,4. Tehát itt 10 perces menetekre kell számítanunk. Az eddig beérkezettek is nehéznek minősítették ezt a hármas gyorsot. 

18.26 Első kocsi a hármas gyorson. Itt kb. 8-9 perc múlva lesz első idő. Dávid a második gyors után:“Kicsit hozzáértünk a falhoz, de nincs gond”

18.25 Az első 10 két gyors után:

1.

flag
3
Moura RicardoCosta António
Ford Fiesta R5
RC2 5:09.8    
2.

flag
2
Lukyanuk AlexeyArnautov Alexey
Ford Fiesta R5
RC2 5:10.1 +0.3
+0.3

3.

flag
8
Gryazin NikolayFedorov Yaroslav
Škoda Fabia R5
RC2 5:10.8 +1.0
+0.7

4.

flag
1
Kajetanowicz KajetanBaran J.
Ford Fiesta R5
RC2 5:10.9 +1.1
+0.1

5. flag
22
Magalhães BrunoMagalhães Hugo
Škoda Fabia R5
RC2 5:11.4 +1.6
+0.5

6.

flag
4
Griebel MarijanKopczyk Stefan
Škoda Fabia R5
RC2 5:12.7 +2.9
+1.3

7.

flag
7
Sirmacis RalfsŠimins Arturs
Škoda Fabia R5
RC2 5:13.7 +3.9
+1.0

8.

flag
5
Suárez José AntonioCarrera C.
Peugeot 208 T16
RC2 5:14.3 +4.5
+0.6

9.

flag
16
Botka DávidSzeles Péter
Citroën DS3 R5
RC2 5:14.7 +4.9
+0.4

10.

flag
9
Černý JanČernohorský jun. P.
Škoda Fabia R5
RC2 5:16.0 +6.2
+1.3

18.20 A mai vízválasztó szakasz 5 perc múlva kezdődik, ami már 13,47 kilométer lesz, és Dávid egy nehéz, és veszélyes gyorsnak minősítette. 

18.18 Ez pillanatnyilag összesítésben is kilencedik hely. Moura vezet a Botka-Szeles páros hátránya 4,9 másodperc két gyors után. 

18.15 Botka ideje 3,38,2 Ez itt a kilencedik produkció. 

18.11 Botka is pályán. Kajetanowicz beért, ideje egy tizeddel rosszabb. 

18.08 Moura, mint tavalyi győztes mutat egy 3,34,3-at, ezzel vezeti a szakaszt. 

18.05 Tehát Griebel 3,35,5-ös ideje eddig a legjobb a második gyorson. . 11-en a célban , lassan jön az Eb győztes lengyel és mögötte Botka. 

18.02 Igaza volt Dávidnak, az elsőn kezdőként futó Alves ideje az utolsó, 20 befutott után. Botkáék ideje továbbra is hetedik. 

18.00 A másodikon Magalheas 3,35,6-os ideje jónak tűnik. Kilenc beérkezőből még senki nem futott jobbat. Griebel egy tizeddel jobbat ment. 

17.58 Az első 18 célba érkező után senki nem előzte meg a Botka-Szeles párost eddig. 

17.55 Közben fut a második gyors is. 

17.53 Dávidék célban! Teljesen azonos idő Kajetanowicz eredményével 1,36,5, ami hetedik idő most. A vezető oroszhoz ez 1,8 másodperc hátrány. 

17.50 Lukyanuk 1,34,7 Ezek az oroszok… Botkáék pályán! 

17.45. Gryazin az első. 1.35.2 Lassan pályán Botkáék. A tavayli győztes Moura is kapott tőle 3 tizedet. 

17.35 Egyelőre hatan a vezető spanyol mögött. De már nem. Sirmacis vezeta Skodával.  1,35,7

17.30 Hoppá!A cseh  Jan Cerny 1,36,7, természetesen Skodával. De egy spanyol Peugeot máris előtte 0,5-tel Lopez Plannelles. Egyelőre az 1,36,2-es ideje az etalon. De lassan jönnek a legesélyesebbek.  

17.25 Alves barátunk 1.44.2-öt repesztett, ai nem túl jó idő. A 17-es Habaj Lukasz jócskán adott neki éppen 6.1 másodpercet. Ennyit számít a piszkos pálya? A török Murat ( nem a Szultánából…) Bostanci is a célban 2 tizedre a lengyel mögött. 

17.21 Rajt! Az első kocsi a 25-ös rajtszámú portugál Alves Joaquim lesz. Nem rajtszám szerint indulnak a versenyzők, ezt már mondta Dávid a nyilatkozatában. A magyar páros közvetlenül az EB címvédő Kajetanowicz mögött rajtol 16.-ként. 

17.14 7 perc és rajt az első gyorson, ami nyúlfarknyi 2,14 km. 

16.52. Most már Botkáék is a mezőnnyel haladva mennek az első gyorsasági irányába. megtörtént a rajtceremónia a dobogón. 

Libasorban a rajtdobogó felé a mezőny 

16.30 És akkor Dávid rajt előtti nyilatkozata a race1.hu olvasóinak: “Háromszor mentünk délelőtt a kvalifikációs szakaszon. Kicsit meglepődtem, amikor kiértem a végén harmadjára, mert azt hittem jót mentem,egy kisebb hibával. De az idő nem ezt mutatta. De nem zavar a dolog, mert így 16-ik lettem és erről a helyről is rajtolok, ami azt jelenti, hogy szépen letakarított pályán mehetünk Péterrel. Ha eggyel előbb érek be, akkor most elsőként rajtolhatnék, ami itt murván katasztrofális hátrány lenne ma. A kocsit jónak érzem, erősebbnek, mint tavaly. A mai pályák közül a harmadik, ami egyben a leghosszabb, az lesz a legnehezebb, mert szűk, és erdőben megy végig. Nagyon figyelni kell, mert semmi hely nincs hibázásra. Nem ma kell megnyerni a versenyt, de nyomni is kell. Ezen leszünk, köszi a biztatást! Esti célba érkezés után jelentkezem”  

16.20 Megtörtént a beszélgetés Dáviddal a rajt előtt, hisz 16.30-kor már rajtdobogó van. Pár perc mire begépelem, és olvashatjátok. 

16.10. Akkor addig most arról, hogy mi vár ma a versenyzőkre. Magyar idő szerint csütörtökön 17.21-kor. Az első a Lagoa stage 2,14 kilométer, míg a második is viszonylag rövid a Solucoes 7,08. Ennek rajtja 17.40. Aztán egyre növekszik a táv, a Vila Franca már 13,47 kilométer aminek 18.25-kor vágnak neki. Míg az utolsó ismét csak 3,95 kilométer lesz 19.22-kor, így jön össze az első napra a bemelegítésnek szánt 26,64 kilométer.

16.02 Volt  rövid kommunikáció Dávid és köztem, kicsit késik az interjú a helyi kötelezettségek miatt.

15.55 Ilyen az idő éppen most

15.53 Bevetésre készen pihizik az “Aranyos Picike”

15.52 Elvileg 16 órakor beszélek Dáviddal, egy verseny előtti nyilatkozat jön tőle. 

15.50 Friss képek a helyszínről a minden dicséretet megérdemlő csapatról. Szenner Zsoltinak köszönjétek ismét. 

15.30 Nemrég fejeződött be a shakedown. Most a pilóták sajtótájékoztatót tartanak. 

15.25 Mi történ ma eddig? A kvalifikációs szakaszon ma háromszor mehetett át a mezőny, ez valamivel több, mint 3 kilométeres volt. Mérték az időket. Az Eb címvédő lengyel Kajetanowicz érte el a legjobbat a Ford Fiestával 1.54.2-vel, Dávid leggyorsabb próbálkozása  1.59.8 volt.

15.20 Röviden a pályákról. Murvás versenyről beszélünk, de az első három rövid szakaszon némi aszfalt is lesz. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy néha szédítő helyeken száguldozik majd a mezőny. Bizony, néhány gyorson még kicsit sem lehet hibázni. 

Botkáék is nézik, itt bizony nincs bukótér…

15.10 A helyszínről röviden. Az Azori-szigetek Portugáliához tartoznak. De annak partjaitól 1500 kilométerre az Atlanti-óceánban található. A személyi közlekedést az anyaország között szinte repülővel bonyolítják, nem véletlenül a helyi légitársaság a főszponzor. Ezért az idei verseny hivatalosan 52. Azores Airlines Rallye. Valamivel többen, mint 240 ezren lakják a szigetcsoportot. 

15.01 És akkor a harmadik főszereplő az indulásra kész Citroen DS3 R5

Hát nem “aranyos”… Hajrá Picikém! 

15.00 Köszöntöm a rali szerelmeseit! Sziasztok! Megkezdjük a két és fél napos eseménykövetésünket a Rali Eb nyitófutamával kapcsolatban. A versenyen egy magyar páros vesz részt, Botka Dávid Szeles Péterrel(kiemelt képünkön) no és a Citroen DS3 R5… Igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni az eseményből, az időeredményeken kívül folyamatosan várunk fotókat a helyszínről, és Dáviddal is többször beszélünk a verseny alatt, hogy a race1.hu olvasói a lehető legfrissebb információkhoz jussanak. Azaz ti.