Rali Ob. Három Vb helyszín egy helyen

Mennyivel gyengébb a Rali Vb helyszínfelhozatala. Ők Monte Carloban, Svédországban, majd ismét egy “m” betűs helyen Mexikóban voltak, nekünk meg elsőre itt van MiSkolc. Fokozzam? A Vb megy Korzikára, és? Nekünk akkor is MiSKolc… Ez most gyenge volt? Kicsit megártott a rali. De ez legyen a legnagyobb bajom. 

Szóval itthon is elindul. Párhuzamosan az Eb küzdelmeivel. És párhuzamba hozhatók a magyar nevezések is az európaival, hisz egymagában kis hazánkban fele annyian neveztek R5-ös autóval, mint az egész európai mezőnyben! Miskolcon 16 páros indul az itthoni top kategóriában. Talán ennél is nagyobb durranás lett volna, ha egy húsz évvel ezelőtti meccselést újra élhetnénk. De szinte biztos, hogy létrejön, csak nem most a hétvégén. A pécsi Kiss Ferenc visszatéréséről van szó, Ifj Tóth János ellenében. Sajnos Miskolcon ez még nem valósul meg, egyikük sem nevezett, de ami késik, az nem múlik…

Viszont ott lesz az utóbbi évek hazai királya Herczig Norbert. És  színesíti a mezőnyt a maga módján, hisz az ő révén újból a hazai raliban egy klasszikus támogató. Sajnos már nem Ranga Laci nevével ( Isten nyugosztalja a néhai bajnokot), de fentről biztos szurkol majd. Lesz is kinek, sőt kiknek.

A két fiának Lacinak és Péternek, akik egy csapatban, de egymás ellen állnak rajthoz. És hogy véletlenül se legyen veszekedés, az egyébként jó testvérek között, mindketten kaptak egy Skodát. De ha mégis valami feszkó lenne, ott lesz Top Zoli bácsi, Ranga egykori főszerelője, aki az egészet biztosítja, és majd rámorog a gyerekekre… 

Hadikék hazai pályán biztos jól szeretnének menni, és kötelezi őket a CEZ kupa nevezés is. Ezért voltak a hónap elején Ausztriában, ahol megnyerték. Tehát ők már bemelegedve várják a hazai első megmérettetést. És nyilván a tavalyi ezüstérembe sem nyugodtak bele, amit Herczigék mögött szereztek.

 

Aztán egy újabb Skoda Fabia, harmadikként a tehetséges Vincze Ferencz rajtol majd. Ő a nemrég bemutatott S-Motorsportot képviseli a szakágban, ugyanis Spitzmüller végleg átpártolt a ralikrosszba.

 És Turán Frici is tiszteletét teszi ismét a hazai pályákon kis Vb kitekintés után, itthon nyüstöli majd a Ford Fiesta R5-öst. De ne feledkezzünk meg ifj. Kiss Lászlóról aki hazai pályán mindig nagyon gyors, és ezúttal a Fordból is előcsalogatott jónéhány plusz lóerőt az M-Sport mérnöke.

Akkor most a Hell 23. Miskolc raliról. Pénteken este 17.30-kor Miskolcon a Népkertben a prológgal kezdetét veszi a száguldás. Szombaton pedig már jönnek a klasszikus gyorsok a környékről, mint Bükkszentkereszt és Mályinka. Nem kell korán kelni, mert az első szakaszon 11 óra 19-kor van rajt. Ez pedig a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt(7,34 km), de 11 óra 52 perckor már Garadna és Mályinka (18,56 km) között robognak. Aztán ezt még kétszer letudják így párban, 14.35 és 15.08, majd 17 óra 51 és 18 óra 24 perces rajtoltatással. Ez így 77,70 kilométer ralizás kezdésnek az első nap. 

Vasárnap már azért igyekezni kell, ha valaki be akar érni a gyorsra. Mármint néző… Csipanyitogatás 8 óra 24-kor Lyukóbányán, felébredés Parasznyán(8,60 km). Kánón 9.27-kor elrajtolni, és lehetőség szerint Ragályon meg beérni(9,00 km). Különben 10.30-ra nehéz lesz Mályinkára érni és most nem Garadna felől, hanem fordítva(18,80 Km). Aztán 13.03-tól Lyukóbányán kezdve ugyanez ismét, Kánón 14.08-kor és Mályinkán 15.09-kor kell pecsételtetni. És ha lúd, legyen kövér… 17.42-kor megint Lyukóbánya, 18.45-kor Kánó és… Nincs és , mert Mályinkán elegük van még a ludaknak is, szombaton háromszor jártak arra, vasárnap elég a kettő is… Ez nálatok is 90,40 kilométer gyors? Aki meg beér, az tuti 168,10 kilométeren nyomta, kérdés milyen gyorsan.

Erre vasárnap este kapunk választ úgy negyed nyolc felé, pont mikor a ludak mennek aludni. Na, ezért nincs Mályinka harmadszor… 

Ne feledjétek, okostelefonokat a zsebbe, mert Mályinkát összekötjük az Azori-szigetekkel. Na nem a fizetések terén, de ralieredmények tekintetében egyformán…