Rali Eb: Rajt csütörtökön Botkáékkal

Már csak kettőt kell aludni, és csütörtökön rajtol a Rali Európa-bajnokság sűrű mezőnye, köztük egy magyar párossal. Botka Dávid és Szeles Péter egy Citroen DS3 R5-sel vág neki az egész szezonnak. Ami, korábban már írtuk, nyolc fordulós lesz, nyolc különböző országban.

Nem felejtettük el, hogy az első verseny, már csütörtökön kezdődik, csak felvezetőnkkel megvártuk, hogy a magyar páros a helyszínre érkezzen, és a lehető legfrissebb információkkal lássa el a race1.hu olvasóit. És íme az első képek, amelyek most készültek magyar idő szerint 13 óra után. ( köszi a képeket Szenner Zsolti!) Lázasan készülődik a csapat. 

Ugyanis, ahogy Dávidékkal megegyeztünk, folyamatos kapcsolatban leszünk egymással egészen a szombat esti célba érkezésig. A futamot online követjük, és a szerviz alatt ill. a nap kezdetén és végén a magyar párostól kapunk melegében tájékoztatást a velük történtekről.

Ezért kérlek benneteket élesítsétek az okostelefonokat, és a Miskolc rali alatt is ( felvezető cikkünk erről is nemsokára itt) nemcsak a magyar bajnoki, hanem az első Eb futamról is folyamatosan érkeznek majd a hírek itt a race1.hu oldalon. Azaz két legyet egycsapásra, nem igaz? 

Tegnap este már megtörtént az első telefonos beszélgetés Botka Dáviddal, amelyből idézzük a következőket:”Megérkeztünk szerencsésen. A helyszín nem a szomszédban van, hisz kint vagyunk az Atlanti-óceán közepén Portugáliától 1500 kilométerre. De ez nem furcsa, hisz tavaly is szerepeltünk itt.” – kezdte beszámolóját Dávid.

Mindenki épségben, csapat és autó is. A Citroent ma kipróbáltam és elégedett vagyok a tapasztaltakkal. Lehet érezni a téli gondoskodást az autón, mert sokkal gyorsabb és erősebb. Az elmúlt évben volt vele gondunk, de talán sikerült megismerni a kocsit. És ütőképessé varázsolni, amire bizony szükség lesz. nagyon erős a mezőny, sokkal sűrűbb, mint 2016-ban volt. Ha megismételhetnénk a tavalyi negyedik helyezésünket, már boldog lennék, de mindent beleadunk. Az időjárás a szokásos, most éppen öt percig esik, aztán nem. Utána megint kezdi. A pályák ugyanazok, pici módosítások vannak, de azok nem lényegesek.” 

A pályák? Nos ilyenek lesznek. Nem gyönyörű? 

Jó lesz figyelni, mert ilyenkor az óceán még túl hideg…

És akkor az ellenfelekről. Végül 28 R5-ös autó fog rajtolni, a szervezők friss információja szerint. Ami nem kevés. Lesz Ford Fiesta R5, Skoda Fabia R5, Peugeot 208 T16, Citroen DS3 R5 és Hyundai I20 R5. Változatos, ugye? És kik vezetik? Nos, az egyes rajtszám nem lehet másé, mint a kétszeres Európa-bajnok (2015,2016) lengyel Kajetanowicz – Baran párosé. Ők egy Forddal próbálják megvédeni címüket. A kettes szám a tavalyi ezüstérmes orosz párost illeti, Lukyanuk – Arnautov, akik ráadásul itt az elmúlt esztendőben szintén másodikok lettek a Forddal.

Az oroszok kocsija… 

Tavaly így mentek vele:

Harmadikként rajtol a helyi nemzeti színeket képviselő, egyben tavalyi győztes Moura – Costa duó, szintén Forddal. A mi párosunk a tizenhatos számot kapta. 

Az Eb első futama lesz idén az Azores Airlines Rallye. Három napos küzdelemről beszélünk. Az első napra négy gyorsasági szakaszt jelöltek ki a versenyrendezésben igen járatos helyiek. Ötvenkettedik alakalommal rajtoltatnak idén, magyar idő szerint csütörtökön 17.21-kor. Murvás gyorsokról beszélünk, ok kicsi aszfalt lesz az első háromban…. Az első a Lagoa stage 2,14 kilométer, míg a második is viszonylag rövid a Solucoes 7,08. Aztán egyre növekszik, a Vila Franca már 13,47, míg az utolsó ismét csak 3,95 kilométer, így jön össze az első napra a bemelegítésnek szánt 26,64 kilométer. Másnap már hat gyorson (részletezés az aktuális napon)  80,20 kilométer száguldás vár rájuk, míg a befejező szombati napon 103,36, hat szakaszra bontva.  Szépen felépített verseny, egyre hosszabb, és hosszabb erőpróbákkal. 

Az Eurosport minden este képes anyaggal jelentkezik a versenyről. Ilyen színvonalú összeállításokra számíthatunk:

Akkor csapjunk bele, várlak csütörtöktől titeket itt. Hajrá magyarok!