Ferrari győzelem, aminek még a Mercedes szurkolók is örülnek

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1 Ausztrál Nagydíját, mögötte a  két Mercedes versenyző, Lewis Hamilton és Valteri Bottas végzett. Vettel sikerének kulcsa a jobb gumikezelés, és az okosabb kerékcsere taktika volt.

Már a felvezető kör előtt drámával kezdődött a verseny, mert Daniel Ricciardo autója megállt a rajtrácsra menet. Hatodik fokozatban ragadt a váltó, de szerencsére gyorsan visszavitte a tréler a boxba az autót, így a Red Bull szerelők nekiláthattak a javításnak.

A rajtnál épp a fordítottja történt annak amit sokan vártak, Hamilton rajtolt jól, Vettel picit beragadt, így a németnek Bottasra is figyelnie kellett. Végül maradt az eredeti sorrend az élen, de hátrébb nem úszták meg. Magnussen fékezett mélyet, meg is csúszott, és megtorpedózta Ericssont.

Nagyot rajtolt Stroll a végéről, a 14. helyig lépett előre az első kör végére.

Két kör hátránnyal Ricciardo is a mezőny után eredt, miután életet leheltek a Red Bullba a szerelők.

Vettel egy ideig tapadt Hamiltonra, de aztán a DRS segítségével sem tudott mögötte maradni. Ekkor még úgy tűnt sima Mercedes győzelem lesz, de aztán Hamilton elkezdett panaszkodni a gumikra.

A 15. kör környékén már lassult is a brit, Vettel felzárkózott, majd Hamilton a 17. körben az ultralágyak helyett lágy gumikra váltott, és Verstappen mögé jött vissza. Itt már érezhető volt, hogy bajban lehet Hamilton, mert hiába volt gyors, előzni nem tudott, így beragadt a holland mögé. Vettel közben építgette előnyét, és a 24. körben kereket cserélt. A szerelők tökéletesen dolgoztak és Vettel Verstappen elé jött vissza.

Hamilton a Red Bull mögött elhasználta a gumijait, így a verseny hátralevő részében már nem tudta komolyan támadni Vettelt, sőt Bottas is felzárkózott rá, így alakult ki végül az első három sorrendje.

Kimi Raikonnen ezúttal nem tudta felvenni csapattársa tempóját, és a negyedik helyen ért célba, Max Verstappen pedig csak Raikonnen Ferrarijához hasonló sebességre volt képes.

Feltűnően sok volt a futamon a műszaki hiba. Romain Grosjean alatt már a 15. körben elfüstölt a Haas amikor a francia a boxba tartott. Jolyon Palmer fékhibával kóricált egy darabig a pályán, aztán belátták a csapatnál, hogy nem érdemes tovább erőltetni, és kihívták. Féltávnál Daniel Ricciardo autója is végleg feladta. Lance Stroll a 44. körben előbb kicsúszott, majd a boxban műszaki hiba miatt megállt. Az 50. körben Kevin Magnussen autója sem bírta tovább, majd az addig hősiesen küzdő Fernando Alonsót is előbb megelőzte Ococn és Hülkenberg, aztán a spanyol futóműhiba miatt feladta a versenyt.

A melbournei futamon Massa, Perez, Sainz, Kvyat és Ocon végzett még pontszerző helyeken, így a Toro Rosso és a Force India minkét autója az első tízben végzett.

A verseny végén az is kiderült, hogy a Liberty Média szó szerint értette, hogy közelebb viszik a szurkolókat a Forma-1-hez. A leintés után beengedték a szurkolókat a pályára, így a levezető körön már közvetlen közelről integettek a versenyzőknek. Húsz éve nem láttunk ilyet, biztosan nagyon veszélyes is, de azért annyira nem bánkódtunk a döntés miatt. Ha a rali működik úgy is, hogy a száguldó autókhoz közel kerülnek a nézők, szerintünk a Forma-1-nek sem árt, ha a levezető körön kocogó autókat nem a rácsok mögül látják a szurkolók.