Hamilton belekezdett

Az Ausztrál nagydíj első szabadedzésén a Mercedes megmutatta, hogy korai lenne hátradőlniük a Ferrari szurkolóknak, a barcelonai teszteredmények nem adtak reális képet. Aztán a második gyakorláson is villant a Mercedes pilóta, és mindkét szabadedzést az élen zárta. Valós képet azonban még mindig nem kaptunk, ahogy Kimi Raikkonen mondta a szabadezések után, nem tudjuk melyik autóban mennyi üzemanyag volt.

Az FP1-en csak a Mercedes pilóták használták az ultralágy gumikat, Hamilton volt a leggyorsabb, mögötte 6 tizeddel következett Bottas. Kisebb meglepetésre nem a Ferrari, hanem a Red Bull követte őket. Ricciardo csak a szuperlágyakon körözött, Verstappen feltette a lágy gumikat is. A Ferrari meglepően kevés kört tett meg, a két versenyzőjük összesen futott annyit , mint Bottas. Sőt a szuperlágyakon is lassabbak voltak, mint Bottas a piros abroncsokon.

Komoly műszaki hiba csak a Renaultnál fordult elő, Palmer autójában a váltó hibásodott meg, ezért csak 6 kört ment a pályán. A McLaren összesen 30 kört teljesített, de komoly műszaki hiba nélkül, és az is aggasztó, hogy a középmezőny alaposan le volt maradva a három élcsapattól.

A második szabadedzésen az élen nem változott a helyzet, Hamilton továbbra is érinthetetlen volt, több mint fél másodperc volt az előnye. 1:23.610-es köre már egy tizeden belül van Vettel 2011-es körrekordjához. Mögötte Vettel lett a második, ugyan csak 9 ezreddel, de gyorsabb volt Bottasnál. A finn nem volt teljesen összeszedett, sokszor hibázott, egyszer majdnem meg is pördült. Kimi Raikkonen már majdnem egy másodpercnyire volt Hamiltontól, ő a szabadezés után azt is elmondta, hogy volt néhány problémájuk.

A Red Bullnál is akadtak gondok. Ricciardo és Verstappen ötödik és hatodik helye a csapat szerint annak köszönhető, hogy az FP2-re kitalált beállítások nem tetszettek a versenyzőknek. Verstappen egyszer hibázott is, egy kis fűnyírás után megsérült a padlólemez, ezért szerepel a neve mellett csak 8 kör.

A Toro Rosso meglepően gyors volt a versenyszimulációkon, itt egyébként a Mercedes is jó köröket futott. Műszaki hibából is többet láthattunk, Massa megállt a pályán, mert a váltója üresbe kapcsolt, és nem reagált. A csapat elektromos problémát sejt a háttérben. Kevin Magnussen autója hűtővíz szivárgás miatt vesztegelt a boxban. Legrosszabbul Jolyon Palmer járt, a gyors körén a 16-os kanyarban kitört az autó hátulja és a Renault a gumifalban kötött ki.

Fernando Alonso meglelpően gyors volt, a 12. helyen végzett, a két Force India között. A másik autóval Stoffel Vandoorne tett meg 33 kört, ez bíztató az eddig gondokkal küzdő McLaren számára.

foto: Mercedes, Ferrari, Twitter, Red Bull