Oscar-gála és a Rebenland rali

Ha nem is szobrocskát, de serlegeket osztottak tegnap este magyaroknak a Rebenland rali díjátadóján. A kiemelt képünkön konkrétan a Hideg Krisztián – Kerék István páros által begyűjtött trófeák láthatók.

Mint ahogy azt is láthattátok, hogy valami újjal próbálkoztunk. Egy raliverseny online percről, perce való közvetítésével. Ráfér szeretett sportágunkra a nyilvánosság, úgy gondolom. Amióta anno Ecclestone papa aszfaltköröket körbecsomagolt reklámtáblákkal, kissé háttérbe szorította a médiában, a helyszínen élőben többszörös nézettséget produkáló nemzetközi raliversenyeket ( Eb, Vb). De próbálunk ebből kitörni, akár a mi kis hathatós tevékenységünkkel. Mert konkurencia van bőven, nemcsak a F1, hanem a farvízén hasonló szisztémával és médiával működő WTCC és Rallykrossz. Nincs semelyikkel bajom, de a rali, az rali… 

A verseny győztese a Raimund Baumschlager – Pirmin Winklhofer  Skoda Fabia R5

Szóval két kemény nap van mögöttünk, de megérte. Főleg úgy, hogy ilyen sokan követtétek, és úgy, hogy a versenyen induló magyarok folyamatosan küldték a személyes infókat. Ezért külön köszönöm Kerék Istvánnak, hogy folyamatosan tolta az sms üzeneteket. Saját bevallásuk szerint Hideg Krisztiánnal sosem lesznek “annyiszoros” sms és facebook bajnokok, mint a raliban, ketten együtt érnek egy felet ebben “sportágban”, de sebaj, annál jobb versenyzők ők, szerencsére…Köszönöm Hadik Andrásnak, aki még a rajtban is a telefont morzsolta miattunk, és tudtuk első kézből, hogy egy előfutó miatt törölnek szakaszt, vagy pontos pszichiátriai leírást adott arról a “szurkolóról”, aki miatt késett az egyik gyors indítása. Köszönöm Várkonyi Szabolcsnak, aki olyan pontosan adott saját helyzetükön kívül a pályákról is folyamatos információt, mint síversenyzők a célban. Éppen csak a pontos guminyomást nem kaptuk meg, szóval nagyon beletanultál ebbe is, mint a Mitsubishibe… Köszönöm, hogy két napig csak táblázatokat láthattam, és sms üzeneteket. Köszönöm, hogy minden földi jóból kimaradtam addig ( na jó földimogyoró az volt…) Köszönöm, hogy a macskák két napig ugyanazt az almot használták… Köszönöm, hogy a pizzafutár tilosban parkolását is én fizettem, mire negyedikre ajtót nyitottam neki…Köszönöm, hogy a Fatmagült is csak felvételről nézhettem… (titokban). Ja, hogy ez nem az Oscar-gála? Bocsi, de akkor is megérte!  

És akkor jöjjenek a nyilatkozatok, hivatalos táblázatok és kis videó is. 

A Mitropa kupa győztes Hideg Krisztián Kerék Istvánnal 

A Hideg Krisztián – Kerék István egységünk, azon kívül, hogy megnyerte a Mitropa kupát, abszolútban negyedikek lettek.” Vezettünk a vége előtt két gyorssal, bő 30 másodperccel. Azt hittük elég lesz, de az utolsó előtti szakasz kicsit mínuszosra sikerült. A kocsival is volt ismét kisebb kuplungprobléma, de megoldottuk. Az utolsón sötétben éreztem, hogy nem lehet gond. De azt, hogy abszolútban negyedikek leszünk egy ilyen erős mezőnyben, azt még álmomban sem reméltem” – foglalta össze István.

A CEZ értékelés győztese a magyar Hadik András Kertész Krisztián páros 

Hadik András Kertész Krisztiánnal a CEZ értékelés miatt indultak. Ugyanis majd a Miskolc és Kassa rali is értékelve lesz ebben a sorozatban”Idén még nem versenyeztünk, és Miskolc előtt ezt a helyet alkalmasnak találtuk egy kis bemelegítésre. Különösen azért, mert a CEZ értékelésbe ez a futam is beletartozik. Jó aszfaltgyorsokról szóltak a hírek, és ez így is volt. Kicsit a gyűjtőket találtam soknak, de sebaj. Végül nyertünk a CEZ-ben és abszolútban nyolcadikok lettünk. Kocsi rendben, mi meg elégedettek vagyunk” – osztotta meg véleményét András 

A Mitropa kupa harmadik helyezett Klausz Kristóf – Csányi Botond és a Peugeot 208-as méregzsák 

Klausz Kristóf – Csányi Botond Peugeot 208 trió a Mitropa kupa harmadik helyén végzett az R2-es kocsival. Igen jól ment a kis oroszlános méregzsák, a teljesítmény abszolútban a tizennegyedik helyre volt elég. Szép menet volt.

A Mitropa díjátadón balról Thannhauser, Gassner aztán Kerék István és Klausz Kristóf, Csányi Botond páros

Várkonyi Szabolcsnak ez volt az első komolyabb versenye, mint ahogy Makai Gergőnek is a Mitsubishivel “Hosszú és élvezetes versenyen vagyunk sikeresen túl. Igazi ralipályák voltak, nálunk egész évben nincs ennyi kanyar összesen, mint itt egy gyorson… Nincs legumizva semmi, így aztán tiszta murva az út, nagy kihívás teljesíteni hiba nélkül, pláne gyorson. Szerintem a legnehezebb versennyel kezdtük az évet, ennél csak könnyebbek jönnek, ráadásul nagyjából ismerősek is. Remélem ott még gyorsabbak tudunk lenni és fogunk csatázni Hideg Krisztiánékkal. Akiknek külön köszönöm a segítségüket, sokat segítettek mindenben”- írta Szabolcs a babérjaimra törve…))) Mondom nagyon belejött. 

És akkor pár videó is. Az első gyöngyszem az előfutó esete, aki miatt törölték az egyik legfontosabb szakaszt. Érdemes nézni a mentő és a tűzoltó sebességét, simán Historic tempó, no meg az előfutó autó maradványait..

Egy másik kedvenc, magyarokkal. Ennek megtekintéséhez készítsetek be egy sört, hívjátok magatokhoz az asszonyt, garantálom, hogy közben mindkettőre lesz időtök… Kedvenc jelenetem 4.50-nél, ahol egy ismert autóreklámra hajaz a dolog. Hidegék jönnek, jönnek, jönnek aztán… 

Az alábbi két videót sorrendben küldöm Hideg Krisztiánnak, aztán Hadik Andrásnak, és persze nektek. Hallgassátok, hogy szól a két autó, ha két napig nem volt elég…

Na jó, itt egy komoly, most már magyarokkal:

Ezen pedig Klauszék tempója (47-es zöld-fehér Peugeot) jól érzékelhető:

És akkor a statisztikusoknak és türelmes rajongóknak még három táblázat a végére.

Az abszolút értékelés:

1.

flag
2
Baumschlager R.Winklhofer P.
Škoda Fabia R5
1 1:36:58.5    
2.

flag
3
Grössing GerwaldBeinke Josefine
Ford Fiesta RS WRC
1 1:37:12.5
0:10
+14.0
+14.0

3. flag
4
Mayr-Melnhof NikiWelsersheimb L.
Ford Fiesta R5
1 1:38:11.6
0:10
+1:13.1
+59.1

4. flag
8
Hideg KrisztiánKerék István
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
2 1:42:42.8 +5:44.3
+4:31.2

5.

flag
11
Aigner AndreasMinor-Petrasko I.
Škoda Fabia R5
1 1:42:56.0 +5:57.5
+13.2

6. flag
9
Gassner HermannThannhäuser K.
Mitsubishi Lancer Evo X
2 1:42:56.6 +5:58.1
+0.6

7.

flag
14
Aigner GerhardHübler Marco
Ford Fiesta RS WRC
1 1:43:03.4 +6:04.9
+6.8

8. flag
12
Hadik AndrásKertész Krisztián
Ford Fiesta R5
1 1:44:10.0 +7:11.5
+1:06.6

9. flag
6
Majerčák V.Vejačková M.
Ford Fiesta R5
1 1:44:43.0 +7:44.5
+33.0

10. flag
23
Wollinger DanielForstner Patrick
Renault Clio R3 Maxi
3 1:45:09.8 +8:11.3
+26.8

11. flag
29
Kogler MichaelHofstädter Jenny
Citroën DS3 R3T Max
3 1:45:41.1 +8:42.6
+31.3

12. flag
24
Wagner JulianStein A.
Opel Adam R2
4 1:46:04.0 +9:05.5
+22.9

13.

flag
20
Kalteis MartinKuntner Markus
Mitsubishi Lancer Evo VII
7.1 1:46:25.6
1:10
+9:27.1
+21.6

14.

flag
47
Klausz KristófCsányi Botond
Peugeot 208 R2
4 1:46:30.6 +9:32.1
+5.0

15. flag
30
Zitta RobertStemp Peter
Subaru Impreza WRX
2 1:47:52.6 +10:54.1
+1:22.0

16. flag
35
Várkonyi SzabolcsMakai Gergely
Mitsubishi Lancer Evo IX
2 1:47:55.8 +10:57.3
+3.2

A Mitropa kupa végeredménye 14 célba ért páros után:

1. flag
8
Hideg KrisztiánKerék István
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
2 1:42:42.8    
2. flag
9
Gassner HermannThannhäuser K.
Mitsubishi Lancer Evo X
2 1:42:56.6 +13.8
+13.8

3. flag
47
Klausz KristófCsányi Botond
Peugeot 208 R2
4 1:46:30.6 +3:47.8
+3:34.0

4. flag
35
Várkonyi SzabolcsMakai Gergely
Mitsubishi Lancer Evo IX
2 1:47:55.8 +5:13.0
+1:25.2

És a CEZ értékelés 15 beérkezett páros után:

1. flag
12
Hadik AndrásKertész Krisztián
Ford Fiesta R5
1 1:44:10.0    
2. flag
6
Majerčák V.Vejačková M.
Ford Fiesta R5
1 1:44:43.0 +33.0
+33.0

3. flag
23
Wollinger DanielForstner Patrick
Renault Clio R3 Maxi
3 1:45:09.8 +59.8
+26.8

4. flag
29
Kogler MichaelHofstädter Jenny
Citroën DS3 R3T Max
3 1:45:41.1 +1:31.1
+31.3

5. flag
24
Wagner JulianStein A.
Opel Adam R2
4 1:46:04.0 +1:54.0
+22.9

6. flag
47
Klausz KristófCsányi Botond
Peugeot 208 R2
4 1:46:30.6 +2:20.6
+26.6

7. flag
30
Zitta RobertStemp Peter
Subaru Impreza WRX
2 1:47:52.6 +3:42.6
+1:22.0

8. flag
35
Várkonyi SzabolcsMakai Gergely
Mitsubishi Lancer Evo IX
2 1:47:55.8 +3:45.8
+3.2

Fotók, eredmények Rebenland Rallye hivatalos oldal