Újra van MOL-os autó a raliban

Herczig Norbi címvédésre készül, sorozatban harmadik, összesen negyedik magyar bajnoki elsőségét szeretné begyűjteni 2017-ben. Az idei győzelem talán azért is fontosabb egy picit az eddigieknél, mert a Skoda Fabia R5 már MOL színekben versenyez majd, Norbi is a MOL csapat tagja lett. Szilágyi Áron, Kozák Danuta, Babos Tímea, Gyurta Dániel vagy Fa Nándor, hogy csak néhányat soroljunk Herczig Norbert legújabb csapattársai közül, de ha a ralinál maradunk, akkor elég a Ranga László és a Kis Ferenc-féle MOL-os versenyautókra gondolni. Bajnokautók voltak eddig ezekben a színekben, Norbi sem akarja megszakítani ezt a hagyományt.

Én Ranga Lászlón nőttem fel, ő volt az aktuális magyar bajnok amikor belecsöppentem ebbe a sportba. Tátott szájjal néztük, szurkoltunk neki, és nagyon tetszett, ahogy ő huszonévvel ezelőtt, profi gondolkodással kiszolgálta a nézőket és a támogatókat. Utána Kiss Feri is bajnoki címet szerzett, és Laci volt a csapatfőnök. Nagyon büszke vagyok, hogy az én autóm a következő MOL-os versenyautó a magyar raliban, és felhímezhettem az overallomra ezt a logót.” – mondta Norbi az új szponzoráció kapcsán.

Az együttműködés nem teljesen új, tavaly már megjelent a nemzeti olajtársaság a Skodán, az együttműködés fő eleme az volt, hogy a cég új versenybenzinjét használta a csapat.

Nem robbant fel a motor.” – hökkentette meg Herczig Norbi a közönséget (és a cég PR-os csapatát) az értékelés első mondatával. “De ezen ne mosolyogjon senki, mert ez nagy szó az autóversenyzésben. Ezeknél a végletekig fejlesztett versenybenzineknél nagyon kicsi az a mezsgye, ahol egyensúlyozni kell, hogy maximális teljesítményt kapjunk, és ne károsodjon a motor. Természetesen hozzá kellett igazítani a vezérlést az új üzemanyaghoz, de ez is tökéletesen sikerült, így nem csak reklámszöveg, hogy a tavalyi bajnoki címünk a benzinnek is köszönhető. Egyébként sokan nem is akarták elhinni, hogy valóban ezzel megyünk, de tökéletesen vizsgázott ez a benzin, ami érdekes módon nem 102+ oktánszámú mint a kutakon kapható változat, hanem egy picivel 102 alatt van, mert ez a legjobb a versenymotornak.”

Herczig Norbiéknak tavaly így két újdonságot kellett megszokni, mert nemcsak a tankba került új üzemanyag, hanem a gumik is változtak az autón. Idén nem változik semmi, marad a tavalyi hardver, a szoftvert pedig továbbra is a BRR team adja, 2017-ben is ők készítik fel az autót. Az osztrákok szorosan együttműködnek a Skoda Motorsporttal, ott voltak az R5-ös autó kifejlesztésénél is. A profi háttér lehet az egyik kulcs a címvédéshez, hiszen a mezőny minden eddiginél keményebb lesz, sorra jönnek a hírek az R5-ös versenyautókról. Talán mondani sem kell, hogy a jobb egy sem kiadó. A navigátor Igor Bacigál lesz ebben az idényben is, és ez a sikerek másik összetevője, hiszen Norbi a rutint említette, amikor azt kérdeztük tőle, mi emelheti ki őket a népes R5-ös mezőnyből.

Hány futamon indulsz idén?” – a hangzott a kérdés Herczig Norbihoz, amikor beült a sajtótájékoztatón a csilllivilli, hidraulikus mozgatású raliszimulátorba, ami egyébként nem szeret. “Nem olyan mint az élmény mint a versenyautóban, és különben is pár perc után szédülök benne.” –   árulta el a bajnok, de fontosabb volt a kérdésre adott ösztönös válasza: “Itthon?” – ugyanis Norbiék az idei év eredményeinek függvényében akár már idén kiléphetnek a nemzetközi porondra, de 2018-ban mindenképpen EB szereplést terveznek. Ez azonban csak a jövő, hiszen Herczig Norbi kizárólag csapatvezetőként tervez előre, versenyzőként hagyományosan csak az előtte álló futamra koncentrál, ez pedig a szezonnyitó Miskolc Rali lesz, március 31. és április 2. között.

foto:srth