Magyarok indulnak a sógoroknál – 6. Rebenland Rali előzetes

Ha netán, ralirajongó barátaim nem találtatok elfoglaltságot a hétvégére, akkor ajánlom a figyelmetekbe a pénteken kezdődő Rebenland ralit. Több szempontból is. 

  1. Semmivel sem több költség, mintha Magyarországon mennél versenyre. Ugyanis a futam központja Leutschach. Ja, hogy ez nem mond semmit? Földrajzból egyes… De ralirajongásból ötös…)) A nevezett városka Nagykanizsától 150 kilométerre van, Maribortól ( meg ne kérdezd az meg hol… ) északra szűk 40 kilométerre. Magyarul egy tank benzinből szinte megfordulhatsz.
  2. Ugyanis ott nem kell tankolni, mert a városka közvetlen környezetében lesz mind a 16 gyors. Egy olyan versenyről beszélünk, ahol a gyorsaságik össztávja a maga 170 kilométerével több, mint a köztes etap.
  3. A mezőny Eb szintű. A nevezés szerint 3 WRC és több, mint 10 R5-ös autó áll rajthoz és nem kevés R4-es és N-es autó. Köztük sok magyarral, de erről később.
  4. A rendezés is Eb szintű, alább olvashatjátok. A pályák kiváló minőségű, egy kocsiszéles aszfalt gyorsokból állnak majd. 
  5. A verseny osztrák nyílt bajnoki, Mitropa kupa, CEZ verseny és még kiegészítve Historic mezőnnyel is. Így együtt közel 100 autó lesz a rajtnál. 

Na, meggyőztelek benneteket? Szervezzétek a bandát, ki kivel megy, melyik kocsival… Jó, vigyétek a csajokat is, nem fogjátok megbánni, ők is élvezik majd.  Pláza úgysincs a közvetlen környéken… 

Ha mégis maradtok itthon, a pénteki kora délutáni rajttól élőben követjük itt a race1.hu oldalon a versenyt. És kapcsolatban leszünk több induló párossal is, akik a helyszínen nyomják a gázt, no meg nekünk az infót. 

És akkor a magyar indulókról. A legelőkelőbb rajtszámmal a Hideg Krisztián – Kerék István páros indul. Tavaly itt abszolútban ötödikek lettek, a Mitropa kupa értékelést pedig megnyerték. Idén is ez a cél ebben a sorozatban a Mitsubishi R4-sel. Krisztián sajnos még beteg, nem is nyúztam nagyon a nyilatkozattal, talán kiheveri már a lázas állapotot a rajtig. Remélem nem ismétli meg a horvát szereplést, mert ezt a komolyabb osztrák versenyt így nem lehet végigcsinálni. Helyette navigátorát Istvánt kértem egy rövid előzetesre “Ez egy nagyon profin szervezett futam, mint az osztrákok többsége. Nagyon szeretünk idejárni. Jó pályák, viszonylag kevés etappal, központban a várossal. Tavalyi győzelmet szeretnénk megismételni. Hogy az abszolútban mire leszünk képesek? Nos, attól is függ, Krisztián milyen erőben áll rajthoz, mert arra bizony szükség lesz, nagyon jó a mezőny. WRC és R5-ös autók garmada. De ezen a csúszós, keskeny aszfalton minden megtörténhet”

A tempó itt sem volt rossz…                                                                             fotó: Zentai Gábor (Doky) 

Tavalyi autójukkal a Várkonyi Szabolcs – Makai Gergő duó indul idén. Szabolcs évtizedek első kerekes ralizása után, idén már összkerékkel nyomja az N-es Mitsubishivel. Nem ez lesz az idei első próbálkozása. ” Igen, Horvátországban mi is rajthoz álltunk a hónap elején, amolyan tesztversenyként. Annak versenytávja megfelelt egy jó edzésnek. Célba nem értünk, mert az utolsó négyes gyorson Szilágyiék előttünk estek el, és megálltunk. De mondom tesztverseny volt, most viszont mindent beleadunk Ausztriában. Idén csak a Mitropa kupában versenyzünk. Kíváncsi leszek a gyors aszfaltpályákon milyen lesz a Mitsubishivel, de nem fogunk spórolni. Jó lenne dobogóra állni az N csoportban.”

A magyar bajnokság tavalyi ezüstérmese Hadik András is rajthoz áll a télen kicsit kisminkelt, átfésült Ford Fiesta R5-sel. Kertész Krisztiánnal csapatnak majd, idén először. “Én kifejezetten csak a CEZ értékelés miatt indulok a versenyen.” – kezdte András “Persze hiányzott már a száguldás, de azért neveztünk, mert az említett sorozatban szerepel a Miskolc és Kassa rali is, amelyeken szintén megyünk majd. És esetleg az itt szerzett pontok is jól jönnek a végén. De nálunk idén is elsődleges a magyar bajnoki szereplés, és ott minél előkelőbb helyen végezni. Én egyébként  az aszfaltos futamokat kedvelem jobban, nem a kocsigyilkos murvás erőpróbákat. Néztem erről az osztrák futamról videókat, jó pályáknak tűnnek, reméljük ez lesz a véleményem a verseny után is…” 

És akkor egy kis kedvcsináló tavalyról. Érdekes jelenet 1.40-től. Egy Ford Fiesta kérte fel a Hideg-Kerék párost egy keringőre, akik ezt örömmel vették… 

És akkor a még a nevezésüket leadó többi magyarról. Bodolai László 15-ös rajtszámmal és egy Ford Fiesta R5-sel nevezett, navigátora még ismeretlen… 22-sel Lovász Pál és Kürti Tamás rajtol egy Hyundai I20-szal. 47-sel Klausz Kristóf- Csányi Botond Peugeot 208 trió indul. 60-as a Mekler László – Mekler-Mikó Edit ( na látjátok így kell a hölgykérdést megoldani…) pár, egy Alfával indulnak a Historic mezőnyben. 67-sel Hetei Zoltán  Mester Ferenccel a Mitropa kupába is neveztek a Ford Fieste R2-vel. Rónay Richárd szintén hölgyet autóztat a Lada VFTS-sel 69-es rajtszámmal a Historic kategóriában, Rónay Luciet. Mögöttük közvetlen rajtol majd Bertus Balázs Lovász Tiborral a BMW 318-sal. A magyarok sorát zárja 76-os rajtszámmal a Historic sorozat évek óta kihagyhatatlan tagja a Wirtmann Ferenc, Barna György páros a Ford Escort RS 1600-sal. 

Rajt pénteken 13.38-kor. Találkozunk. 

Kiemelt kép: Makai Gergely 

Forrás: képek facebook, Hideg Rally Team, Hadik Rally Team