
Addig, addig károgtam, hogy ez a rali, itt minden megtörténhet, hogy meg is történt… Tényleg, ezt évek múlva is emlegetni fogják a szurkolók, ez annyira abszurd volt.
Kris Meeke gondolt egyet az utolsó gyorson, és közel 40 másodperces előnyének tudatában meghívta Paul Neglan navigátort egy jó chilis mexikói chorizo kolbászra… Igen, de a baj már ott kezdődött, hogy elvétették a kijáratot. Ezt egy ott parkoló Volkswagen bánta.
Ugyan még így is elmentek a helyi pecsenyés sátráig, de nem volt kiszolgálás, mert szerencsétlen helyi vállalkozó is a versenyt nézte, mégiscsak az élboly nyomta a pályán. Arra meg álmában sem gondolt, hogy valaki éppen most jön, hogy a sorban állást megússza, és az nem más, mint a versenyben vezető Meeke… Látszik, kicsit durcásan távozik a páros, és sem a panaszkönyvre, sem a betétlapra nem maradt idő…
Viszont a győzelemre még elegendő. Mivel Meeke ezt a kitérőt azért előre nem jelezte csapatának, rendesen rájuk hozta a frászt. Sőt pár ellenfelére is, akik nem szoktak tömött gyomorral autózni. De minden jó, ha a vége jó… Az alábbi, Citroen csapat által készített videóban minden az arcokon és együtt van… Meeke meg azt nyilatkozza a végén, gyorsan visszajöttek, mert kiderült, nincs is náluk pénz… Na jó, ez már tényleg vicc volt.
Azért a brit pároson kívül is volt élet a pályákon. A versenyben második helyen célba ért Sébastien Ogier is jól nyomta. Az egyetlen versenyző volt, aki végig lőtávolon belül tudott maradni a Forddal a Citroen párosa mögött. Ugyan előzésre az utolsó nap akkor lett volna esélyük, ha Meeke és Neglan valami kétfogásos ebédre ugrik be…
Végre nagyobb hiba nélkül teljesített a Hyundai villámgyors pilótája Thierry Neuville. Mostani harmadik helye után bánhatja, hogy az év első két versenyén, mindkétszer vezető helyen hibázott súlyosan. Enélkül akár vezethetne is a bajnokságban. Itt most győzni akkor tudott volna, ha Meeke Ogiert kedvenc desszertjére meghívja… Kicsit üljetek be Neuville mellé.
Ott Tanak, Hayden Paddon és Jari-Matti Latvala folyamatosan cserélgették egymást az első két nap az összetettben, de az utolsó két gyorsra már beállt stabilan ez a sorrend, közöttük jelentős időkülönbséggel. Főleg a toyotás Latvala 5 perces hátránya szembetűnő, ezt nem lehet csak arra fogni, hogy az első nap ő takarított a mezőny elején, mint a világbajnokság éllovasa. A Toyota WRC nem működött murván és ritka levegőben úgy, mint hidegben és hóban Svédországban, ahol győztek.
Feltétlen meg kell dicsérni a WRC2-es mezőny győztesét, egyben az abszolút tizedik helyezett svéd párost. A Pontus Tidemand – Jonas Andersson kettős egy Skoda Fabia R5-sel autózott remekül. Néha éppen a WRC-k előtt…
És akkor nézzük, ki hány pontot szerzett a versenyen. A plusz pontok a power stage helyezésért jártak.
14. Mexikó Rali VB futam eredménye:
1. | ![]() |
Kris Meeke – Paul Nagle | Citroën C3 WRC | 25 pont |
2. | ![]() |
Sébastien Ogier – Julien Ingrassia | Ford Fiesta WRC ’17 | 18+4 |
3. | ![]() |
Thiery Neuville – Nicolas Gilsoul | Hyundai i20 Coupe WRC | 15 + 5 |
4. | ![]() |
Ott Tanak – Martin Jarveoja | Ford Fiesta WRC ’17 | 12 + 3 |
5. | ![]() |
Hayden Paddon – John Kennard | Hyundai i20 Coupe WRC | 10 |
6. | ![]() |
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila | Toyota Yaris WRC | 8 + 2 |
7. | ![]() |
Juho Hanninen – Kaj Lindström | Toyota Yaris WRC | 6 |
8. | ![]() |
Dani Sordo – Marc Marti | Hyundai i20 Coupe WRC | 4 + 1 |
9. | ![]() |
Elfyn Evans – Daniel Barritt | Ford Fiesta WRC ’17 | 2 |
10. | ![]() |
Pontus Tidemand – Jonas Andersson | Skoda Fabia R5 | 1 |
A világbajnokság állása 3 futam után:
- Ogier 66 pont
- Latvala 58
- Tanak 48
- Sordo 30
- Neuville 28
- Meeke 27
- Breen 20
- Evans 20
- Paddon 17
- Lefebvre 10
A következő verseny Korzika Rali 2017 április 06. – 09.