Kris Meeke és a chilis kolbász – Mexikó Rali Vb visszatekintés

Addig, addig károgtam, hogy ez a rali, itt minden megtörténhet, hogy meg is történt… Tényleg, ezt évek múlva is emlegetni fogják a szurkolók, ez annyira abszurd volt. 

Kris Meeke gondolt egyet az utolsó gyorson, és közel 40 másodperces előnyének tudatában meghívta Paul Neglan navigátort egy jó chilis mexikói chorizo kolbászra… Igen, de a baj már ott kezdődött, hogy elvétették a kijáratot. Ezt egy ott parkoló Volkswagen bánta. 

Ugyan még így is elmentek a helyi pecsenyés sátráig, de nem volt kiszolgálás, mert szerencsétlen helyi vállalkozó is a versenyt nézte, mégiscsak az élboly nyomta a pályán. Arra meg álmában sem gondolt, hogy valaki éppen most jön, hogy a sorban állást megússza, és az nem más, mint a versenyben vezető Meeke… Látszik, kicsit durcásan távozik a páros, és sem a panaszkönyvre, sem a betétlapra nem maradt idő… 

 Viszont a győzelemre még elegendő. Mivel Meeke ezt a kitérőt azért előre nem jelezte csapatának, rendesen rájuk hozta a frászt. Sőt pár ellenfelére is, akik nem szoktak tömött gyomorral autózni. De minden jó, ha a vége jó… Az alábbi, Citroen csapat  által készített videóban minden az arcokon és együtt van… Meeke meg azt nyilatkozza a végén, gyorsan visszajöttek, mert kiderült, nincs is náluk pénz… Na jó, ez már tényleg vicc volt. 

Azért a brit pároson kívül is volt élet a pályákon. A versenyben második helyen célba ért Sébastien Ogier is jól nyomta. Az egyetlen versenyző volt, aki végig lőtávolon belül tudott maradni a Forddal a Citroen párosa mögött. Ugyan előzésre az utolsó nap akkor lett volna esélyük, ha Meeke és Neglan valami kétfogásos ebédre ugrik be…

Végre nagyobb hiba nélkül teljesített a Hyundai villámgyors pilótája Thierry Neuville. Mostani harmadik helye után bánhatja, hogy az év első két versenyén, mindkétszer vezető helyen hibázott súlyosan. Enélkül akár vezethetne is a bajnokságban. Itt most győzni akkor tudott volna, ha Meeke Ogiert kedvenc desszertjére meghívja…  Kicsit üljetek be Neuville mellé. 

Ott Tanak, Hayden Paddon és Jari-Matti Latvala folyamatosan cserélgették egymást az első két nap az összetettben, de az utolsó két gyorsra már beállt stabilan ez a sorrend, közöttük jelentős időkülönbséggel. Főleg a toyotás Latvala 5 perces hátránya szembetűnő, ezt nem lehet csak arra fogni, hogy az első nap ő takarított a mezőny elején, mint a világbajnokság éllovasa. A Toyota WRC nem működött murván és ritka levegőben úgy, mint hidegben és hóban Svédországban, ahol győztek. 

Feltétlen meg kell dicsérni a WRC2-es mezőny győztesét, egyben az abszolút tizedik helyezett svéd párost. A Pontus Tidemand – Jonas Andersson kettős egy Skoda Fabia R5-sel autózott remekül. Néha éppen a WRC-k előtt…

 És akkor nézzük, ki hány pontot szerzett a versenyen. A plusz pontok a power stage helyezésért jártak.

14. Mexikó Rali VB futam eredménye:

1. flag 7 Kris Meeke – Paul Nagle Citroën C3 WRC 25 pont
2. flag 1 Sébastien Ogier  – Julien Ingrassia  Ford Fiesta WRC ’17 18+4
3. flag 5 Thiery Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 15 + 5
4. flag 2 Ott Tanak – Martin Jarveoja Ford Fiesta WRC ’17 12 + 3
5. flag 4 Hayden Paddon – John Kennard Hyundai i20 Coupe WRC 10
6. flag 10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Toyota Yaris WRC 8 + 2
7. flag 11 Juho Hanninen – Kaj Lindström Toyota Yaris WRC 6
8. flag 6 Dani Sordo – Marc Marti Hyundai i20 Coupe WRC 4 + 1
9. flag 3 Elfyn Evans – Daniel Barritt Ford Fiesta WRC ’17 2
10. flag 30 Pontus Tidemand – Jonas Andersson Skoda Fabia R5 1

  A világbajnokság állása 3 futam után:

  1. Ogier                           66 pont
  2. Latvala                        58
  3. Tanak                          48
  4. Sordo                          30
  5. Neuville                      28
  6. Meeke                         27
  7. Breen                          20
  8. Evans                          20
  9. Paddon                       17
  10. Lefebvre                     10

A következő verseny Korzika Rali 2017 április 06. – 09.