Kris a mennybe megy? -Mexikó Rali Vb, szombati nap

Bár egy raliversenyen bármi megtörténhet, erre már rengeteg példát láthattunk a sportág történetében. Talán a legemlékezetesebb 1998-ban volt, amikor a RAC Rali célja előtt 500 méterre Sainz Toyotája megállt és elbukta az egyéni világbajnoki címet és csapata kontsruktőri bajnokságát is. Mindez azért jutott eszembe, mert a vasárnapi két záró szakasz előtt Kris Meeke fél perccel vezet a versenyen, és akár megszerezhetné negyedik futamgyőzelmét és a Citroen első diadalát a WTCC-s korszakot követően. Érdekesség, hogy Meeke, korábbi három sikerét is murván érte el. 2015 Argentína, 2016-ban Finnország és Portugália. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy van keze az ilyen borítású pályán, de ez rali… 

Menet közben, tegnap délután arról beszámoltunk, hogy Sordo nyerte a 9-es és 10-es gyorsaságit. Volt miét büszkének lenni a Hyundai csapatnál.

De mindenki alapvetően a Meeke, Sébastien Ogier párharca koncentrált, mert a két szakasz után a brit 20 másodperccel vezetett a világbajnoki címvédő előtt. Az igazi verseny kettejük között zajlott, talán még Thierry Neuville egyperces lemaradása adott némi esélyt a belgának, de pl. Jari-Matti Latvala közel három perces hátránya és nyolcadik helyezése nem a győzelmi esélyekre adott okot. 

Talán a Hyundai gyári versenyzőjével együtt gondolkodtunk, mert erősen próbálkozott a 11-es gyorson, amit holtversenyben nyert a Meeke által kormányzott Citroennel, de Ogier Fordja is csak szűk egy másodpercet kapott a 11 kilométeren. Az ezt követő két erőpróbán a két éllovas csatázott és gyűjtött egy-egy szakaszgyőzelmet, de nem mindegy mennyivel egymáshoz képest. . Amíg a 12.-en Ogier nyert Meeke előtt két másodperccel , addig a 13-as Meekenek hozott szerencsét, mert győzelmével plusz 18 másodpercet adott a negyedik pozícióban érkező Ogiernek. Kettejük között Neuville és Ott (volt) Tanak is, hat és tizenkét másodpercre. 

Mondom Ott (volt) Tanak is az élmezőnyben, annyira, hogy a nap utolsó komolyabb gyorsaságiját a 10 kilométeres El Brincot másodjára ő nyerte a Forddal. Csapattársa Ogier jött mögötte és Neuville beékelődésének köszönhetően itt két és fél másodpercet hozott Meeke előnyéből, ami még ezután is közel 37 másodperc volt. 

Az utolsó három marketinges erőpróba együttes távja nem volt hat kilométer. Itt semmi csoda nem történt, hacsak az nem, hogy Meeke leadott hat másodpercet Ogier hátrányából. Csak nehogy ez hiányozzon… Mert ez bizony kilométerenként egy másodperc volt, és ha azt nézzük, hogy a vasárnapi két zárószakasz 33 és 22 kilométeres, az előny meg így csak fél perc… Mert ugye raliról van szó, ahol minden megtörténhet… Ráadásul az üldöző, a mindenre képes Ogier, aki lehet szárnyakat kap támogatójától… 

Mexikó Rali Vb állása 17. gyorsasági után:

 

1. flag
7
Meeke KrisNagle Paul
Citroën C3 WRC
RC1
M
2:47:33.3    
2. flag
1
Ogier SébastienIngrassia Julien
Ford Fiesta WRC ’17
RC1
M
2:48:04.2 +30.9
+30.9

3. flag
5
Neuville ThierryGilsoul Nicolas
Hyundai i20 Coupe WRC
RC1
M
2:48:43.8 +1:10.5
+39.6

4. flag
2
Tänak OttJärveoja Martin
Ford Fiesta WRC ’17
RC1
M
2:49:45.9 +2:12.6
+1:02.1

5. flag
4
Paddon HaydenKennard John
Hyundai i20 Coupe WRC
RC1
M
2:50:58.8 +3:25.5
+1:12.9
 
6. flag
10
Latvala Jari-MattiAnttila Miikka
Toyota Yaris WRC
RC1
M
2:52:05.9 +4:32.6
+1:07.1

1
7. flag
11
Hänninen JuhoLindström Kaj
Toyota Yaris WRC
RC1
M
2:52:06.2 +4:32.9
+0.3

8. flag
6
Sordo DaniMartí Marc
Hyundai i20 Coupe WRC
RC1
M
2:52:49.4 +5:16.1
+43.2

9. flag
3
Evans ElfynBarritt Daniel
Ford Fiesta WRC ’17
RC1
M
2:56:15.2
5:00
+8:41.9
+3:25.8

10. flag
30
Tidemand PontusAndersson Jonas
Škoda Fabia R5
RC2 2:56:59.7
0:10
+9:26.4
+44.5

A vasárnapi program magyar idő szerint:

SS18 La Calera – 32.96 km 17.43-kor

SS19 Derramadero (Power Stage) – 21.94 km 19.18-kor