A magyar bajnok 2017-ben csak az Eb-re koncentrál

A ralikrossz 2016-os magyar bajnoka a Super 1600-as kategóriában Marton Gergely volt, aki Skodájával már az utolsó előtti versenyhétvégén a Rabócsiringen bebiztosította elsőségét. Emellett az Európa-bajnokságon is elindult négy futamon, összesítésben 15. lett, legjobb eredményét Németországban az Esteringen érte el, ahol döntőbe jutott. Az azt megelőző fordulóban, a mostani szezonnyitó helyszínén Barcelonában is bejutott a középdöntőbe. Ideális tanulóév a továbblépéshez, folyamatos fejlődéssel a nemzetközi mezőnyben, és mellé egy hazai bajnoki cím. A csapat is így gondolta, így 2017-ben kizárólag az EB-re koncentrálnak.

Nem indulunk a Magyar bajnokságban, csak az Eb-re koncentrálunk, és remélem, hogy ez kifizetődő lesz 2017-ben.” – tisztázta az idei terveket Gergő, így a március 26-i szlovákiaringi futamon csak pálya szélén láthatjuk őt. Az Eb első  Super 1600-as helyszínén, Portugáliában már ott lesz a Skodával, de nem azzal a Skoda Fabiával, amivel tavaly versenyzett.

“A Volland Racing csapatát választottuk erre az évre, mert úgy gondoltuk, hogy Európában talán ők az egyetlen olyan csapat, akik mindig ott tudnak lenni a legelejében. Meg kellett hoznunk ezt a döntést a váltásról, hogy ebben a szezonban is tudjunk fejlődni, mert most ez lesz a fő cél.” – magyarázta Gergő a döntés hátterét. Az új autó még nincs teljesen kész, a dekoráció is régebbi, így csak egy mobillal készült közös szelfit tudunk mutatni.

A csapatválasztás viszont azzal járt, hogy idén az Eb címvédő Szabó Krisztián lesz a csapattárs. Adódik a kérdés, mi lesz ha összekerülnek a pályán? “Nagyon sok tapasztalata van a csapatnak is, és Krisztiánnak is, próbálok ellesni minél több fortélyt, és bízok benne, hogy néha meg tudom szorongatni a pályán. Sokat gondolkodtam azon, mi lesz, ha az élen harcolunk egymás ellen. Ha ez a döntőben történik, akkor már a helyzetnek is nagyon fogok örülni az biztos, de az is biztos, hogy mindenki ellenfél aki a pályán van. Szerintem ezt Krisz is így gondolja, hogy attól függetlenül, hogy csapattársak vagyunk, mi egymás ellen is versenyzünk. Azt ígérem, hogy nem fogom elvenni a gázt egy ilyen helyzetben, de természetesen csapatként is együtt próbálunk majd dolgozni, hogy úgy is sikeresek legyünk.” – mondta Gergő a csapaton belüli küzdelmekről.

A téli szünetet jobbára az iskolapadban töltötte a pilóta, mert a versenyzés miatt mindig van mit bepótolni, emellett Matics Zsolt FIT4Race programjában a fizikai és mentális felkészüléssel töltött nagyon sok időt. “Örülök, hogy ennyire profi csapattal dolgozhatok együtt, úgy gondolom ez a felkészülés egy sikeres szezon kulcsa. Nagyon mély dolgokat tudunk elérni ezzel a programmal, voltak például olyan feladatok, ahol azzal foglalkoztunk, hogyha hibáztam, vagy túl nagy stressz volt rajtam, akkor abból minél hamarabb fel tudjak állni, és minél jobban ki tudjam kapcsolni a külvilágot.”

 

A Super 1600-as szezon április 21-én kezdődik Portugáliában. “Nagyon várom már, hogy elkezdődjön a szezon. Ezen a pályán tavaly már mentem, de akkor a szakadó eső miatt szinte mocsárban versenyeztünk, ilyent korábban nem tapasztaltam. Kíváncsi leszek idén milyen lesz a pálya, jó lenne szárazabb körülmények közt kezdeni az évet.” 

Az év végi cél meghatározásánál nagyon óvatos volt a pilóta: “Ha kihozom magamból a maximumot fejben és fizikálisan is, akkor az elsődleges célt már teljesítettem. Minden futamon szeretnénk ott lenni a döntők környékén. Ha pedig mindig bejutnék a döntőbe, akkor már nagyon elégedett lennék.  Egy dobogónak nagyon örülnék, de erős a mezőny, nem lesz könnyű elérni, az biztos, hogy mindent beleadok majd.”