Michelisz: Huff a legesélyesebb

Idén is Huff előtt? 

Magyarország legnépszerűbb sportolóját, a Honda WTCC csapatának tagját, nem mindig könnyű elérni. Rendesen foglalkoztatják a japánok, de ez egy jó hír a kötelékükben második évadját kezdő pilótánkkal kapcsolatban. Teszt, teszt hátán, és még a marketing kötelezettségeknek is eleget kell tennie. A Formabontó Extra szerkesztőségének éppen Genfből hazafelé sikerült elérnie Norbit, az interjú tegnap este volt hallható a Kossuth Rádióban.

Az új Honda Civic Typer bemutatójáról tartok éppen hazafelé kezdte Norbi a beszámolóját. – Gyönyörű az autó utcai változata. Nekem nagyon tetszik, és nem elfogult vagyok, hanem sokkal összeszedettebb a formavilága, mint az elődjéé. Nem mintha azzal bajom lenne, de amikor most megláttam a tizedik generációs Typert…

igaza van Norbinak? …

Természetesen Yvan Müller és a Volvo kapcsolata is szóba került az interjúban. “Pár napja értesültem én is arról, hogy Yvan Müller a Volvóhoz szerződött. Nem volt meglepetés számomra, hisz decemberben már bekapcsolódott a fejlesztési munkákba. Látszik, hogy a Volvo nagyon elkötelezett, ha az erős pilótahármas mellé, egy Müller szintű fejlesztőt is bevett a csapatába. A svédek így nagyon esélyesek csapatban a világbajnoki címre. És egyéniben? Én elsősorban Huffot gondolom! Nehéz választanom Monteiro és közte. Látva a csapatom erőfeszítéseit is, biztos vagyok benne, hogy jobb autónk lesz, mint a tavalyi. De ismerem Huff versenyzői képességeit, és tudva, hogy a Citroen még mindig az egyik legjobb autó lesz a rajtrácson, őt tartom a legesélyesebbnek, mint ahogy a nemzetközi szakmai elit is. 

Magunkról elmondhatom, hogy soha ennyi tesztkilométert nem tettünk meg és még vissza van a monzai kollektív teszt és a hungaroringi gyakorlás is. A Honda is úgy érzi, hogy talán ez az utolsó év, amikor világbajnokságot lehetne nyerni. A Volvo is erős lesz sok pályán, de lesznek olyan helyszínek, ahol küszködni fognak. Huffal a Citroen minden pályán jó lesz, ezért tippelek elsősorban rá.

A legutóbbi egyenes vonalú autózással töltött teszt fontosságáról is mesélt Norbi, hiszen első hallásra úgy tűnt a csapat szélcsatorna helyett választotta ezt a megoldást. ” A szélcsatornában nyert adatok nem mindig vannak összefüggésben a valós versenypályán kapott információkkal. Ezért azt kell mondanom, bármilyen unalmas is volt, az egyik leghasznosabb teszt volt, amit valaha csapatszinten csináltunk.” Norbi azt is elárulta, eldőlt már, hogy Bári Gergővel dolgozhat e ebben a szezonban, de erről hivatalosan nem mondhatott semmit, a március 14-i csapatbemutatón minden kiderül.

“Érzem azt is, hogy az említett kérdésen kívül más is igen erősen foglalkoztatja a szurkolóimat, és ez a babakérdés… Jelentem, szinte minden készen áll a kicsi érkezésére. Nem mondom, hogy nincsenek apró hiányosságok, de jól állunk, babaszoba berendezve. Megmondom őszintén, nekem ez az idei legfontosabb fejlemény, nem azt mondom, hogy mindegy mi történik majd a pályákon, de a legfontosabb, hogy a kicsivel legyen minden rendben, akit nagyon várunk…”