
Tegnap szenvedtek, ma figyelmeztettek. A Ferrari ma igazán rákapcsolt, Sebastian Vettel először folyamatosan pakolta fel az autójára az egyre lágyabb gumikat, és ezzel párhuzamosan egyre jobb köröket futott. A végére ultralágyon 1:19.024-gyel az idei teszt legjobb idejét futotta. Ráadásul csak azért nem lett 1:18-as az idő, mert a végére lelassított. Délután még belefért egy komplett versenyszimuláció is, aztán egy nyilatkozattal szúrták még mélyebbre a tőrt az ellenfelekbe, azt mondták, még mindig le vannak maradva…
A Mercedesnél fogcsikorgatva figyelték Vettel szárnyalását, Hamilton még délelőtt megpróbálkozott pár gyors körrel, de ez csak a második helyre volt elég. Délután Bottas 95 kört tett meg, látványosan nem akart gyors kört futni, csak a versenyszimulációval és a hosszabb etapokkal foglalkozott, fel sem tette a két puhább keveréket, maradt a lágyakon. 147 körrel vigasztalhatta magát a Mercedes, és azzal, hogy nemcsak a Ferrari, hanem a Red Bull szerint is még mindig ők a favoritok.
A Red Bullnál vigyázállásban figyelték Ricciardót, hiszen ott volt a főnök is. Dietrich Mateschitz meglátogatta a csapatot, kedélyesen elnevetgélt Christian Hornerrel, a srácok pedig nem kockáztattak, visszafogott programot futottak, egy hatodik idővel, és 128 megtett körrel. Nem akarták megkockáztatni a főnök előtt a lerobbanást.
Nem csoda, hogy óvatos volt a Red Bull, mert ezen a héten minden napra jutott egy Renault erőforrás kapituláció. Ma ismét a gyári Renault volt a soros, Palmer alatt megállt az autó, igaz legalább 53 környi tapasztalatot gyűjtött előtte.
Another busy day for our team at the Circuit de Barcelona-Catalunya! @RenaultSportF1 #F1Testing #teamwork #formula1 #barcelonatest pic.twitter.com/pismWpBLSW
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) 2017. március 9.
Műszaki hibával küzdött a Toro Rosso is, Daniil Kvyat autója váltóhibához hasonló hangokat adva lehelte ki lelkét, és a Force India is elég kehesen szólt délután. Ennyi még belefér, hiszen a mezőny sötét lova újra figyelemreméltóan teljesített, a zöldfülű Oconnal is harmadik időre volt jó, majdnem megvolt az 1:19-es kör, és mellé még a 137 megtett kör is nagyon jól mutat.
Kevin Magnussen a szokásos Haas napot teljesítette. Ez úgy néz ki, hogy Günther Steiner csapatvezető és a mérnökök szépen kiülnek a boxutca fala melletti irányítóközpontba, és csendben figyelik, ahogy az autójuk gyorsan és megbízhatóan köröz. Ha a féktávokon sem lesz gond, lehet hogy idén meglepődünk a Haas nemzetközi legóautóján. No nem játékautónak gondoljuk a Haast, hanem az amerikai-olasz-brit és ki tudja még milyen együttműködésre céloztunk.
A Williams és a Sauber a lassan járj tovább érsz elve alapján határozta meg a csütörtöki napot. A britek 168, a svájciak 132 kört tettek meg váltott pilótákkal.
És a végére a folytatásos McLaren szappanopera. Lerobbanás. Nem meglepetés. Nem is egy, hanem kettő. Ez sem meglepetés. Nem cseréltek motort. Na ez meglepő. Elektromos hibára hivatkoztak. Ilyen is volt már. Lemondták a sajtótájékoztatót. Nagy a baj. Sajnáljuk. Tényleg. Rossz nézni.
Végeredmény, 03.09. csütörtök:
1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19,024 |
156 |
ultralágy |
|
2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19,352 |
+0,328 |
52 |
ultralágy |
3. | Esteban Ocon |
Force India |
1:20,161 |
+1,137 |
137 |
ultralágy |
4. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:20,416 |
+1,392 |
94 |
szuperlágy |
5. | Kevin Magnussen |
Haas |
1:20,504 |
+1,480 |
119 |
ultralágy |
6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:20,824 |
+1,800 |
128 |
lágy |
7. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
1:21,348 |
+2,324 |
48 |
ultralágy |
8. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:21,819 |
+2,795 |
95 |
lágy |
9 | Pascal Wehrlein |
Sauber |
1:22,347 |
+3,323 |
44 |
szuperlágy |
10. | Jolyon Palmer |
Renault |
1:22,418 |
+3,394 |
53 |
lágy |
11. | Marcus Ericsson |
Sauber |
1:23,330 |
+4,306 |
88 |
lágy |
12. | Felipe Massa |
Williams |
1:24,443 |
+5,419 |
80 |
közepes |
13. | Lance Stroll |
Williams |
1:24,863 |
+5,839 |
85 |
lágy |