Barcelona F1 teszt #2 harmadik nap – ez a nap a vörösöké

Tegnap szenvedtek, ma figyelmeztettek. A Ferrari ma igazán rákapcsolt, Sebastian Vettel először folyamatosan pakolta fel az autójára az egyre lágyabb gumikat, és ezzel párhuzamosan egyre jobb köröket futott. A végére ultralágyon 1:19.024-gyel az idei teszt legjobb idejét futotta. Ráadásul csak azért nem lett 1:18-as az idő, mert a végére lelassított. Délután még belefért egy komplett versenyszimuláció is, aztán egy nyilatkozattal szúrták még mélyebbre a tőrt az ellenfelekbe, azt mondták, még mindig le vannak maradva…

A Mercedesnél fogcsikorgatva figyelték Vettel szárnyalását, Hamilton még délelőtt megpróbálkozott pár gyors körrel, de ez csak a második helyre volt elég. Délután Bottas 95 kört tett meg, látványosan nem akart gyors kört futni, csak a versenyszimulációval és a hosszabb etapokkal foglalkozott, fel sem tette a két puhább keveréket, maradt a lágyakon. 147 körrel vigasztalhatta magát a Mercedes, és azzal, hogy nemcsak a Ferrari, hanem a Red Bull szerint is még mindig ők a favoritok.

Red Bullnál vigyázállásban figyelték Ricciardót, hiszen ott volt a főnök is. Dietrich Mateschitz meglátogatta a csapatot, kedélyesen elnevetgélt Christian Hornerrel, a srácok pedig nem kockáztattak, visszafogott programot futottak, egy hatodik idővel, és 128 megtett körrel. Nem akarták megkockáztatni a főnök előtt a lerobbanást.

Nem csoda, hogy óvatos volt a Red Bull, mert ezen a héten minden napra jutott egy Renault erőforrás kapituláció. Ma ismét a gyári Renault volt a soros, Palmer alatt megállt az autó, igaz legalább 53 környi tapasztalatot gyűjtött előtte.

 

Műszaki hibával küzdött a Toro Rosso is, Daniil Kvyat autója váltóhibához hasonló hangokat adva lehelte ki lelkét, és a Force India is elég kehesen szólt délután. Ennyi még belefér, hiszen a mezőny sötét lova újra figyelemreméltóan teljesített, a zöldfülű Oconnal is harmadik időre volt jó, majdnem megvolt az 1:19-es kör, és mellé még a 137 megtett kör is nagyon jól mutat.

Kevin Magnussen a szokásos Haas napot teljesítette. Ez úgy néz ki, hogy Günther Steiner csapatvezető és a mérnökök szépen kiülnek a boxutca fala melletti irányítóközpontba, és csendben figyelik, ahogy az autójuk gyorsan és megbízhatóan köröz. Ha a féktávokon sem lesz gond, lehet hogy idén meglepődünk a Haas nemzetközi legóautóján. No nem játékautónak gondoljuk a Haast, hanem az amerikai-olasz-brit és ki tudja még milyen együttműködésre céloztunk.

A Williams és a Sauber a lassan járj tovább érsz elve alapján határozta meg a csütörtöki napot. A britek 168, a svájciak 132 kört tettek meg váltott pilótákkal.

És a végére a  folytatásos McLaren szappanopera. Lerobbanás. Nem meglepetés. Nem is egy, hanem kettő. Ez sem meglepetés. Nem cseréltek motort. Na ez meglepő. Elektromos hibára hivatkoztak. Ilyen is volt már. Lemondták a sajtótájékoztatót. Nagy a baj. Sajnáljuk. Tényleg. Rossz nézni.

Végeredmény, 03.09. csütörtök:

1. Sebastian Vettel

Ferrari

1:19,024

 

156

ultralágy

2. Lewis Hamilton

Mercedes

1:19,352

+0,328

52

ultralágy

3. Esteban Ocon

Force India

1:20,161

+1,137

137

ultralágy

4. Danyiil Kvjat

Toro Rosso

1:20,416

+1,392

94

 szuperlágy

5. Kevin Magnussen

Haas

1:20,504

+1,480

119

 ultralágy

6. Daniel Ricciardo

Red Bull

1:20,824

+1,800

128

 lágy

7. Stoffel Vandoorne

McLaren

1:21,348

+2,324

48

 ultralágy

8. Valtteri Bottas

Mercedes

1:21,819

+2,795

95

lágy

9 Pascal Wehrlein

Sauber

1:22,347

+3,323

44

szuperlágy

10. Jolyon Palmer

Renault

1:22,418

+3,394

53

 lágy

11. Marcus Ericsson

Sauber

1:23,330

+4,306

88

 lágy

12. Felipe Massa

Williams

1:24,443

+5,419

80

közepes

13. Lance Stroll

Williams

1:24,863

+5,839

85

 lágy