Szépség vagy szörnyeteg? – itt az új DTM Audi

Az Audi a Genfi Autószalonon mutatta be idei DTM versenyautóját, az új RS5 DTM-et. Az új modellt március 1-én homologizáltatták, az utolsó teszteket Portimaóban hajtották végre. Dieter Gass az Audi Motorsport vezetője komoly örökségről beszélt a bemutató elején, hiszen az elődmodell a legsikeresebb DTM konstrukció volt az elmúlt két szezonban, 2015-ben és 2016-ban is 10-10 futamgyőzelmet szerzett.

Sokat fejlődött az aerodinamika, megújult az orr rész, agresszívebbek lettek a hátsó kerékívek, és két lapból áll a hátsó szárny. Ennek ellenére a leszorítóerő mégis csökkent, mert meg kellett változtatni a splittert, a padlólemezt és a diffúzort, és a szabályok nagyobb hasmagasságot írnak elő.

Az új RS5 mégis gyorsabb lett az elődjénél. Egyrészt az idei Hankook abroncsok puhábbak, emiatt gyorsabbak az autók, viszont korábban elkopnak a gumik, így izgalmasabb versenyek várhatóak. Másrészt erősebb lett a motor, új a légbeömlő rendszer, a hűtésén is változtattak, így a négyliteres V8-as most már 500 lóerő feletti teljesítményre képes. Ráadásul az Audi azt várja, hogy az új motor még megbízhatóbb lesz. A kétliteres erőforrások bevezetését 2019-re halasztották, annyira nem is bánjuk.

A futómű ebben a szezonban mindhárom márkánál azonos elemekből épül, így csökkennek a költségek, de a beállításokat továbbra is szabadon lehet variálni.

A 2017-es szezonban hat Audit láthatunk majd a pályán, három csapatba szerveződve. A Team Abt Sportsline Mattias Ekströmmel és Nico Müllerrel száll harcba. A Team Phoenix két pilótája Loic Duval és Mike Rockenfeller, A Rosberg istállónál René Rast és Jamie Green versenyez majd.

Az Audi RS5 DTM első fellépése a jövő heti Vallelungai kollektív teszten lesz, ott kapunk majd képet arról, hogy a másik két márkához képest hol állnak a négykarikások.

foto: Audi Motorsport