Barcelona F1 teszt #2 második nap délután – a Ferrari sem tökéletes

Délelőtt műszaki hiba, délután kicsúszás és autótörés, a Ferrari és Kimi Raikkonen minden bizonnyal szívesen elfelejtené a mai napot. A finn a hármas kanyarban elveszítette az autó hátulját, kicsúszott, és a gumifalban kötött ki. Az első szárny, az autó bal első futóműve és a kormánymű sérült. Természetesen folytatásról szó sem volt, így 53 kör és egy negyedik idő szerepel Raikkonen neve mellett kedden.

A Mercedes remek napot zárt. Bottas délelőtti ideje felülmúlhatatlan volt, Hamilton meg sem tudta közelíteni, igaz nem is ez volt a cél, a brit 79 kört tett meg, és a leggyorsabb körét is lágy gumikon futotta. Bottas szuperlágyas 1:19.310-es köre az idei legjobb idő, és mindössze egyetlen másodperccel rosszabb, mint a pályán valaha futott leggyorsabb kör. Egyébként azt, még 2008-ban épp Felipe Massa érte el Ferrarival.

Max Verstappennek érdekes napja volt. Ha azt mondjuk, hogy Red Bullban motort kellett cserélni, akkor az nem hangzik túl jól, főleg úgy, hogy tegnap a Renaultnál volt egy hasonló csere, így két nap alatt két Renault motor szállt el. Ha viszont arra koncentrálunk, hogy Verstappen így is áttörte ma a 100 körös határt, akkor örülhet a Red Bull. No meg készítheti a prémiumot a szerelőknek a villámgyors motorcseréért. Verstappen a nap végén még megállt a pályán, de itt nagy valószínűséggel csak a szokásos üzemanyag tesztről volt szó, ilyenkor szándékosan hagyják kifogyni a csapatok az üzemanyagot.

Lance Stroll végre újra beülhetett a Williamsbe. Valószínűleg szimulátorozott egy kicsit a hétvégén, mert most sokkal jobban ment neki. 59 kört teljesített, és a köridő sem volt rossz, a szuperlágyakon 1,1 másodperccel volt lassabb Massa ultralágyas délelőtti körénél.

A Renaultnál Hülkenberg jól ment délelőtt, délután Palmer viszont csak az eredménylista alján szerepelt, csak Ericsson ment nála kevesebbet. A nap végén a svéd Sauberje is megállt a pályán, vélhetően ugyanazért, mint Verstappen Red Bullja.

Sainz, Grosjean és Perez ma inkább szorgalmas volt, Verstappen mögött ők teljesítették a legtöbb kört. A mexikói ráadásul a köridejének is örülhet, eddig ez az 1:21.297 a Force India legjobb köre Barcelonában.

A McLaren ….. nos inkább idézzük Alonso válaszát arra kérdésre, hogy padlógázzal fordul e a hármas kanyarban: “Ekkora teljesítményhiánnyal minden kanyar padlógázas.

A mai tesztnap végeredménye:

1. Valtteri Bottas

Mercedes

1:19,310

 

 70

szuperlágy

2. Felipe Massa

Williams

1:19,420

+0,110

 63

 ultralágy

3. Kimi Räikkönen

Ferrari

1:20,406

+1,096

 53

 lágy

4. Max Verstappen

Red Bull

1:20,432

+1,122

102

 lágy

5 Lance Stroll

Williams

1:20,579

+1,269

59

szuperlágy

6. Lewis Hamilton

Mercedes

1:20,702

+1,392

79

lágy

7. Nico Hülkenberg

Renault

1:21,213

+1,903

 60

szuperlágy

8. Sergio Pérez

Force India

1:21,297

+1,987

 100

 szuperlágy

9. Carlos Sainz

Toro Rosso

1:21,872

+2,562

92

 lágy

9. Romain Grosjean

Haas

1:22,428

+3,118

 96

 lágy

10. Pascal Wehrlein

Sauber

1:23,000

+3,690

 58

 lágy

11. Fernando Alonso

McLaren

1:23,041

+3,731

 46

 lágy

12. Marcus Ericsson

Sauber

1:23,384

+4,074

16

lágy

13. Jolyon Palmer

Renault

1:24,774

+5,464

29

szuperlágy

foto:twitter