Rali VB Mexikó 2017. – előzetes

Ahogy már facebook oldalunkon beszámoltunk róla, a tegnapi teszttel már a helyszínen elkezdődött a hivatalos program, a csapatok és az új autók most mutatkoznak be először murván. A teszteket követi a szerdai shakedown, amelyre egy 5,3 km-es útvonalat biztosítanak a szervezők. Csütörtökön pedig a rajt következik. Magyar idő szerint már péntek éjjel egy óra lesz, amikor Mexikóvárosban elindul az első autó két, összesen 3,14 km-es szuperspeciál szakasszal. Ezt a világ egyik legnagyobb terén a Zócalo téren rendezik, Mexikóváros szívében. Kris Meeke szmokinggal is készül, hogy úgy érezze magát mint James Bond, ugyanis a Spectre nyitójelentét is ezen a téren forgatták.

A tavalyi versenyt Jari-Matti Latvala nyerte Sebastien Ogier, akkori márkatársa előtt, több mint egy perccel volt jobb az egyik VW Polo WRC a másiknál. A harmadik Mads Ostberg egy Forddal követte őket, tisztes 5 perces távolságra. Idén ez biztos nem ismétlődhet meg. A Volkswagen kivonult a világbajnokságból, Ostberg pedig nem nevezett a versenyre. Lehet, most inkább újszülött kislányával marad. 

A két élpilóta viszont ismét összecsap. Ogier – most már – egy Forddal megnyerte a nyitó Monte-Carlo ralit, míg Latvala a második VB-futamon a Svéd-ralin diadalmaskodott az új Toyota Yaris WRC-vel, így az összetettben is ő vezet. Mindketten komolyan készültek a mexikói futamra. Ogier Spanyolországban tesztelt, míg Latvala egy speciális “hempergős” töréstesztet hajtott végre…

Az idén gyorsaságban is igen ütőképes Hyundai sem tétlenkedett, Paddon tesztelte murván a kocsit. 

 

Várhatóan nagy küzdelmet hoz a három márka párharca, amire igazán péntektől kerül sor, az 54,90 km-es El Chocolate gyorsaságival kezdenek, magyar idő szerint 18.28 perckor. Ezt követi a 19.68 km-es Las Minas szakasz, majd mindkettőt ismétlik. A végén még három nyúlfarknyi közönségszórakoztató gyors lesz, hogy a napot összesen 154,85 km száguldással zárják. 

Azok a legendás gyorsaságik 

Szombaton 157.57 km-en keresztül kell taposni a gázt. Három különböző gyorsaságit teljesítenek kétszer, majd ismét a szurkolóknak kedveznek az esti rövidke távokon. 

Szépen előkészített pályák várják a VB mezőnyét 

Vasárnap előbb a 32,96 kilométeres La Carela vár a mezőnyre, majd a 21,94 kilométer hosszú Derramadero Power Stage következik, így a napot 54,90 km teljesítése után fejezik be, reményeik szerint minél többen.

Minden rajtra kész      fotók wrc.com 

Mert a mexikói terep, mind ember, és mind autópróbáló helyszín. Négy nap alatt a gyorsaságik össztávja 370,46 km, és ehhez az etapok hossza még 528,90 km. Ez rendkívüli módon igénybe veszi a gumikat, nem véletlenül készül a Michelin is.

 

 Nos, nyári kánikulában, porfelhőben, közel 3000 méteres magasságban is járva, a navigátornak 897,68 km-en kell elviselnie a megpróbáltatásokat, és versenyzőtársát. ( vagy fordítva…) Ez végül is VB szinten nem olyan sok össztáv, a szervezők León város környékén ügyesen jelölték ki a helyszíneket, a fővárostól mintegy 400 km-re. Tőlünk viszont sok ezer kilométerre és mínusz 7 óra különbséggel. 

És egy klasszikus gyöngyszem még 2005-ből, Loeb “király” is megjárta  a hadak útját, míg a szervizpontra ért…))