Fontos nap a mai a TCR-ben

Tegnap befejeződött a teljesítmény kiegyenlítő (Balance of Performance – BoP) teszt első szakasza az Adria Racewayen, ma pedig Grugliascoba utaznak az autók, hogy Pininfarina szélcsatornájában fejezzék be a méréseket. A háromnapos méréssorozat eredményei alapján határozzák meg a szezon összes TCR versenyére vonatkozó minimum súlyhatárokat.

A BoP teszten 9 gyártó 12 modellje vesz részt, az alábbi pilótákkal:

Alfa Romeo Giuiletta TCR – Mario Ferraris
Audi RS 3 LMS DSG és SEQ – Rahel Frey
Honda Civic TCR – Roberto Colciago
Kia Cee’d GT TCR – Mike Halder és Janis Baumanis
Opel Astra TCR – Pierre-Yves Corthals
Peugeot 308 Racing Cup – Aurélien Comte
SEAT León DSG – Miguel Molina
SEAT León SEQ – Jordi Gené
Subaru WRX STi TCR – Luigi Ferrara
Volkswagen Golf GTI SEQ és DSG – Dieter Depping

Az FRD csapat nincs a listában, mert elakadt az amsterdami vámhivatalban, így a Ford Focus TCR sorsa később dől majd el.

Szerdán az Adria Racewayen a sorozat hivatalos tesztpilótáinak irányításával ötkörös etapot teljesített mindegyik autó az előírt minimumsúlyon, 1285 kilogrammal. Kivétel a Peugeot 308-as volt, amely az 1.6-os motor miatt 100 kilogrammal könnyebb lehetett.
A második napon az aerodinamikát és a gördülési ellenállást vizsgálták, a kocsikat felgyorsították, majd üresben gurultak a célegyenesben. Mindkét nap dolgozott a teljesítménymérő pad is, motorteljesítményt, nyomatékot és turbónyomást mértek.

Az eredményeket március közepén hozzák nyilvánosságra, és azért különösen fontosak, mert a TCR vezetői néhány napja megállapodtak, hogy három évre befagyasztják az autók fejlesztését, valamint a költségek további csökkentése miatt, évente csak egyetlen motort lehet használni autónként. Az első motorcserét öthelyes rajtbüntetéssel szankcionálják, a további cserék után pedig a rajtrács végére sorolják a versenyzőt.

A TCR International április elején kezdi az évet Grúziában, a B3 Racing biztosan nem lesz ott, de a madarak magyar vonatkozásról csiripelnek… Szomorú hír, hogy a kétszeres bajnok Stefano Comini indulása is veszélyben, a versenyző a Touringcartimesnak megerősítette, hogy a szükséges költségvetés még nem áll rendelkezésre, így nincs még szerződése 2017-re.

foto: TCR