
Nem értjük. Nem vagyunk meteorológusok, spanyolok sem vagyunk, de innen, majd 2000 kilométerről is tudjuk, hogy a barcelonai tavaszban, 17 fokban, napsütésben, 35 fokos aszfaltot fellocsolni finoman szólva is értelmetlen. De azért fellocsolták. Mondjuk egy hungaroringi nyári záport lehet vele szimulálni…
Húszpercnyi várakozás után Bottas volt az első, aki a kék oldalfalú gumikon végigment a pályán. Páran még csatlakoztak hozzá, majd jöttek a köztes esőgumik, aztán fél négy előtt pár perccel megjelentek a slickeken az autók, kezdődhetett az érdemi munka.
A vizes aszfalton tapasztaltakat Romain Grosjean foglalta össze: “Elég érdekesek az esőgumik, tavaly óta sokat fejlődtek. A hátsók túlmelegedése nem volt vészes, és jól tartották a hőmérsékletet. A felmelegítésük sem volt nehéz. Az interek egy körön nagyon jók, de aztán hamar elkezdenek kopni. Egy kicsit még dolgozni kell rajtuk. Összességében jó irányba mozdultak a tavalyi évhez képest.” A Pirelli főnök Paul Hembery hamarosan el is árulta, hogy már a Kínai Nagydíjra továbbfejlesztett nedves pályára való gumikat hoznak, sőt azt sem tartotta kizártnak, hogy kétféle hőmérsékleti tartományra beállított esős abroncsokat fejlesztenek, egyet a hűvösebb, egyet a melegebb futamokra.
A Mercedes a délutánt megint egy hosszú etappal töltötte, Bottas a lágy gumikon teljesített egy 55 kört. Összességében 558 megtett körrel, 2597 kilométerrel zárták a négy napot. Magabiztosak és gyorsak voltak, a hétvégén csak a Ferrari teljesítménye miatt nem dőlhetnek hátra a barcelonai tapasbárokban.
Kimi Raikkonen volt a leggyorsabb csütörtökön. Fél órával a kockás zászló előtt 1:20.872-nél állt meg az óra, amikor a Ferrari a lágy abroncsokon átszelte célvonalat. Az olaszok elégedettek lehetnek, annak ellenére, hogy nincsenek nagyágyúk a mérnökcsapatban, a nyilatkozatok is visszafogottabbak, mégis az első négy tesztnap után ők a Mercedes legkomolyabb riválisai.
Barcelona testing: main straight characters. #SF70H #Kimi7 #F1Testing pic.twitter.com/uAOUggUm1K
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. március 2.
A Red Bull ma sem tesztelhetett zavartalanul, Verstappen egy kisebb kipufogó hiba miatt kényszerült a boxba. A holland délután a szurkolókat is meglepte, a boxutca hídján át meglátogatta a 10-es kanyar előtti lelátót. A mai napot a második helyen zárta majd kilenc tized lemaradással, de fontosabb, hogy 85 kört tett meg az autóval.
Not in the car? Time to see the fans! 🖊😁 @Max33Verstappen makes an impromptu visit to the Turn 10 grandstand. #F1Testing #Red13ull pic.twitter.com/GVdWCOpOI2
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2017. március 1.
Jolyon Palmer a harmadik helyen fejezte be az utolsó tesztnapot, csak 9 ezreddel volt lassabb Verstappennél, és 39 kört teljesített, így a Renault a mai napot 90 körrel teljesítette. Összességében nem volt rossz hetük a franciáknak, a négy nap alatt csak egy körrel mentek kevesebbet a Red Bullnál, és a tavalyi barcelonai köridejeikhez képest is sokat javultak.
Romain Grosjean délután is a legszorgalmasabb volt, rendíthetetlenül rótta a köröket, végül 118-nál állt meg a számláló, így a Haas sok információt gyűjtött a zárónapon is. A szuperlágyakat is felették, így a negyedik legjobb időt autózta Grosjean, a tesztet pedig majd 1600 megtett kilométerrel szintén a negyedik helyen zárták. Kellemes meglepetés volt a csapat, az autójuk az egyik legszebb, az pedig nagyon szimpatikus, ahogy Günther Steiner vezetésével nagyon szerényen, és szorgalmasan dolgoznak.
And…here’s your daily fix of slo-mo action from @Circuitcat_eng. 😃🏎 pic.twitter.com/3uP39AURxf
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. március 2.
Le a kalappal Antonio Giovinazzi előtt is. Az olasz versenyző pár hete még nem gondolta, hogy ilyen hamar F1-es autóba ülhet, és nem remegett meg a keze, komoly hiba nélkül dolgozott a Sauberrel. Délután az ultralágyakon ötödik időt autózott, 1:22.401 volt a legjobbja. A csapat szerényen meghúzodott a boxutca végében, sokszor szerelték is az autót, de ennek ellenére a harmadik legszorgalmasabb istállóként fejezték be az első tesztet. Több mint 1600 kilométert futottak, a tapasztalatokat pedig a karosszéria fejlesztésénél használhatják, mert egyelőre ez az autó gyenge pontja.
Perez a Force Indiával a ma is a gumikra koncentrált. 82 kört tett meg, hatodik leggyorsabb volt, és a nap végén elégedetten nyilatkozott. Egyre magabiztosabbnak érzi magát az autóban, és a fejlesztési irány is jó. A csapat még arra is figyelt, hogy felköszöntsék fejlesztő pilótájukat Nyikita Dmitrijevics Mazepint is, aki ma lett 18 éves.
A McLarennél délután 32 körön át rághatták a körmüket a Honda mérnökök, de megint kibírta a motor, így újabb sikeres napot tudhatnak maguk mögött. Ma összesen 62 kört tett meg Vandoorne, így Alonso tegnapi 72 köre után biztatóan alakul a csomag, csak az a fránya szaksajtó ne arról cikkezne, hogy a karosszéria a rosszabb, vagy a motor…
A Toro Rosso a délutánt is a garázsban töltötte, így a nevük mellett továbbra is csak egyetlen megtett installációs köröcske szerepel. A motorcsere elvitte az egész napot, és ezzel a négynapos teszten is ők tették meg a legrövidebb távot, most csak 183 körre futotta.
Folytatás jövő kedden.
A negyedik tesztnap eredményei:
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20,872 | lágy |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:21,769 | lágy |
3. | Jolyon Palmer | Renault | 1:21,778 | közepes |
4. | Romain Grosjean | Haas | 1:22,309 | szuperlágy |
5. | Antonio Giovinazzi | Sauber | 1:22,401 | ultralágy |
6. | Sergio Pérez | Force India | 1:22,534 | szuperlágy |
7. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:22,576 | ultralágy |
8. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:23,443 | lágy |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:24,974 | lágy |
10. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | idő nélkül |
Összesített időeredmények az első tesztről:
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19,705 | ultralágy |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19,952 | lágy |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20,872 | lágy |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20,983 | szuperlágy |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:21,153 | lágy |
6. | Jolyon Palmer | Renault | 1:21,396 | lágy |
7. | Max Verstappen | Red Bull | 1:21,769 | lágy |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:21,791 | lágy |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:21,824 | szuperlágy |
10. | Felipe Massa | Williams | 1:22,075 | lágy |
11. | Romain Grosjean | Haas | 1:22,118 | szuperlágy |
12. | Kevin Magnussen | Haas | 1:22,204 | szuperlágy |
13. | Lance Stroll | Williams | 1:22,351 | lágy |
14. | Antonio Giovinazzi | Sauber | 1:22,401 | ultralágy |
15. | Esteban Ocon | Force India | 1:22,509 | lágy |
16. | Sergio Pérez | Force India | 1:22,534 | szuperlágy |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:22,576 | ultralágy |
18. | Fernando Alonso | McLaren | 1:22,598 | ultralágy |
19. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:22,956 | lágy |
20. | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:23,540 | közepes |
21. | Alfonso Celis Jr. | Force India | 1:23,568 | ultralágy |
Teljesített körök csapatonként a négy nap alatt:
1. | Mercedes | 558 | 2597 |
2. | Ferrari | 468 | 2179 |
3. | Sauber | 349 | 1625 |
4. | Haas | 343 | 1597 |
5. | Red Bull | 294 | 1369 |
6. | Renault | 293 | 1364 |
7. | Force India | 278 | 1294 |
8. | Williams | 213 | 992 |
9. | McLaren | 208 | 968 |
10. | Toro Rosso | 183 | 852 |