F1 negyedik tesztnap, délelőtt – kavarja vagy nem kavarja?

Már maga Piszkos Fred sem tudná eldönteni, merthogy mindenki kavarja. A negyedik nap után az a kép kezd kialakulni, hogy néha már maguk a Forma-1-es csapatok sem tudják, ki hol tart, beleértve saját magukat is. 

Ahogy azt bejelentették, a csütörtöki nap reggelén fellocsolták a pályát, hogy a csapatok gyűjthessenek némi tapasztalatot az esőgumikkal, és a Pirelli is vágyott már néhány adatra amelyek az új kocsikból érkeznek (eddig csak módosított korábbi autókkal teszteltek). Az aquaplaning hajlamra, a kopásra, az esős és köztes esőgumi közti váltás időponjára, és a hosszú köztes esőgumis etapokra voltak kíváncsiak az olaszok.

A Mercedestől kapott információmennyiség pontosan nulla volt, mert Hamilton és az Ezüst Nyíl egész délelőtt a boxban kuksolt. Elektronikai hibával magyarázták Toto Wolffék a távolmaradást, de ezt még a pálya szélén álldogáló biztonsági őr sem hitte el. Kevés a valószínűsége annak, hogy az eddig több mint 2000 kilométert hibátlanul teljesítő autó épp az aszfalt felvizezésekor robban le. Nézzük a lehetséges magyarázatokat:
– A Mercedes nem akar információt szolgáltatni a Pirellinek, vagy a versenytársaknak. Nehezen hihető, mert nekik is szükségük van ezekre az információkra. Kérdés, hogy valójában mennyire hasznosak a kapott adatok, mert a tartálykocsiból fellocsolt barcelonai pálya és a valódi eső áztatta barcelonai pálya közt nagy a különbség, ilyenkor nem egyenletesen vizes az aszfalt.
– Hamiltonnak izomhúzódása van. A brit már tegnap este ezzel poénkodott, valószínűleg már ekkor eldöntötték, hogy ma nem mennek pályára.
– Az FIA által kifogásolt felfüggesztés a Mercedesé. A Red Bull mellett ők azok, akik trükköznek a felfüggesztéssel, lehet hogy délelőtt épp a megoldást keresték.
Aztán a végére feltűnt a Mercedes is a pályán, de már Bottas vezette. Lágy gumikon ment 9 kört.
Számtalan ok lehet a címvédő mai furcsa pihenőre, de a race1.hu tippje: a Mercedes kavarja.

A Ferrari Raikonnent küldte ma pályára. Fél 10 körül ki is jött a finn az esőgumikon, repesztett egy 1:41.598-as kört, ezzel az élre állt, majd bújt is vissza a boxba, mert a pálya rohamosan száradt, nem volt érdemes kockára tenni az autó épségét. Aztán az esőgumikról interekre, majd slickekre is ő váltott elsőként, és a legjobb kört is ő futotta ma délelőtt. A lágy abroncsokon futott 1:22.305-tel áll az élen a félidőben.

A Haas-t a második helyre repítette Grosjean, természetesen száraz gumikkal érte el a Ferrarinál 4 tizeddel rosszabb időt, igaz ő szuperlágyakkal ment, míg Raikkonen lágyakkal. Az biztos, hogy piros oldalfalú gumi illik leginkább a Haas-hoz, legalábbis esztétikai szempontból mindenképpen így van. A szürke-piros fényezésű autón borzalmasan mutatnak a zöld átmeneti esőgumik. 

A McLaren nagyon büszke volt ma délelőtt, Vandoorne 35 kört tett meg, ebből elég sokat esőgumin. Ha gonoszak lennénk (de persze nem vagyunk), akár azt is mondhatnánk, hogy a vizes pályán legalább nem kellett padlógázt adni, így a Honda motor sem esett darabokra… A végére ultralágyakat tettek fel, így iratkozott fel a belga az eredménylista harmadik helyére. A race1.hu verdiktje: a McLaren örül, hogy a Honda nem kavarja.

A Red Bullnál eddig minden simán ment ma. Max Verstappen összesen 22 kört ment az esős és a köztes gumikon, a maradék 21-et pedig slickeken autózta a holland, aki ugyan több mint másfél másodperccel maradt el Raikkonentől, de közepes abroncsokon futotta legjobb körét.

Sergio Perez 25 kört teljesített, de meglepően későn jött ki a pályára, csak fél 12 körül bukkant fel a Force India orra a garázsajtóban. Ráadásul esőgumikon jött ki a mexikói, pedig a többiek már azon gondolkodtak, mikor tehetik fel a slickeket. Úgy gondoljuk, a Force Indiánál valaki megkavarta (ők meg próbálják kibogozni a szálakat).

 

Nico Hülkenberg volt ma a legszorgalmasabb, 51 kört tekert bele a Renaultba. Mentek esőgumival, interrel, lággyal, sőt Hülkenberg még az overalljához illő sárga gumicsizmában is parádézott egy kicsit kora reggel. Feltűnően jó a kedvük, ahhoz képest, hogy tervezhetik át a hátsó szárny tartópillérjét, mert az FIA elkaszálta őket. A DRS működtető mechanikát kombinálták a tartópillérrel, szerintük ez kiskapu a szabályokban, a szövetség szerint pedig szabálytalan, tehát a Renault kavarta, de lebukott.

A Sauber volt a legszorgalmasabb a vizes pályán, Giovinazzi 28 kört ment az autóval, így az olasz is és a csapat is sokat tanulhatott. Volt olyan pillanat is amikor ő állt az eredménylista élén.

A Toro Rosso szívesen elfelejtené a ma délelőttöt, Kvyat a boxban ücsörgött, a szerelők pedig motorcserével ütötték el az időt. Egész héten küzdöttek az új motorral, ma pedig elővigyázatosságból cserélték ki az erőforrást. Mindössze egy installációs körre jöttek ki a pályára, pedig Kvyat nagyon lelkesnek tűnt a reggelinél:

A sor végére maradt a Williams, hozzájuk mindössze egyetlen hír kapcsolható: éjszaka kiderült, hogy Stroll nemcsak az első felfüggesztést törte össze, hanem a karosszéria is megsérült, így biztonsági okokból erre a hétre befejezték. Lance Stroll tehát alaposan megkavarta.

Folytatás délután, újra vizes pályán, mert ebédszünetben újra mentek néhány gyors kört a locsolóautók.

foto: twitter