F1 második tesztnap, délelőtt 2

A legfiatalabb versenyző volt a legfürgébb a reggel folyamán. A 9 órás kezdéskor elsőként várakozott a boxutca végén a zöld jelzésre a Williams újonca a kanadai Lance Stroll. A 18-as rajtszámú martinis autó száma megegyezik életkorával. Ő nyitotta a körözést ma reggel, ami nem tartott túl sokáig. Megpördült, kicsúszott, ezért az övé az első nap piros zászlója. Összesen 12 körön keresztül volt a pályán és ebből a legjobb az 1,26,040, amivel a ma délelőtti gyakorlást a hetedik helyen zárta. Ezen biztos nem javíthat már, mert olyan mértékben rongálta az autót, hogy az majd csak holnapra lesz ismét működőképes. 

Ferrari mai felelőse Raikkönen volt, aki nem is habozott sokáig. Az első körökben ő is méhészkedett a többiekkel, majd nem sokkal 10 óra után már az élre állt. A finn 47 körön keresztül nyúzta a Ferrarit, ebből a legjobb ideje egy 1,22,831-es köridő volt, amivel második lett a délelőtt folyamán. Ha délután aktívabb lesz, akár elérheti Vettel tegnapi rekord körmennyiségét is

Mercedes istálló csöndben végzi a dolgát, de nem feltűnés nélkül. Ugyanis nem lehet nem észrevenni, hogy az idei autójuk is kiemelkedik a mezőnyből… Hogy ez most jó, vagy rossz lesz nekünk nézőknek, nem tudjuk még, de reménykedjünk az elsőben. Hamilton körözgetett, összesen  32 alkalommal délelőtt, és ideje szinte mindig a legjobbak között volt, ha éppen nem a legjobb. A nap eddigi csúcsideje a tegnapit is túlszárnyalta, 1,20,983 másodperc a top idő most. Ezt szuperlágy abroncson érte el. 

Force-India ma Ocont küldte csatasorba, de elég későn. Tegnap eltört a kipufogó, és még kora délelőtt is szereltek, így lassan 11 óra volt, mikor végre kigördült a kocsi a pályára. Utána viszont annál aktívabb lett a csapat, sőt talán lehet túlságosan is. A 27-ik körének teljesítése közben a francia kocsijának megállt a motorja. Piros zászló ismét, az ebédszünet előtt 10 perccel. Bár így is megérdemel egy jó nagy adag csigát, mert a leggyorsabb 1,23,045 ideje a harmadik legjobb volt a mezőnyben. 

Haas ma is Magnussennel gyakorolt. Ezt már a csapat alapítója is a helyszínen árgus szemekkel követte, ha ez egyáltalán sikerült neki… Gene Haas nem szenved semmilyen betegségben, hacsak a másnaposság nem az, de ez most megbocsátható. NASCAR csapatával megnyerte a Daytona 500-at és ez bizony nagy siker. Barcelonában is jól muzsikál a másik gárda, mert Magnussen negyedik ideje az 1,23,200 nem olyan rossz. 

Red-Bull ma Verstappent aktivizálta. Szemre elég gyors és agresszív köröket teljesített a holland. Lágy gumikon nyomta, de az idő nem a mezőny elejére helyezte. Megelégedtek 31 körrel, de ez is jobb produkció volt, mit a tegnapi zűrös nap. De Ricciardo délután összekapkodott teljesítményét nem sikerült a csapattársnak most túlszárnyalnia. Verstappen 1,23,212-vel ma egyelőre ötödik. 

Nem felejtettük el a Toro Rosso csapatát sem. A szemre tetszetős kocsival Kvjat 44 kört tekert különösebb hiba nélkül. Ebből az 1, 25.02-es futás volt a legsikeresebb, amivel hatodik ma délelőtt.

És akkor a McLaren… Már félünk bármit is írni velük kapcsolatban, annyira sajnálja őket már a fél világ. Alonso ma valóban kiérdemli a legjobban fizetett néző titulust, ugyanis a csapat Vandoorne véleményére volt kíváncsi. Hogy mit mormogott a sisakja alatt a belga, nem tudjuk, de 9 óra 10 perckor már leállított motorral gurult vissza a boxba. Állítólag óvatosságból tette… De ennyire? Jó, azért visszatért a pályára, úgy fél óra múlva és 29 kör erejéig bizonygatták, hogy a rosszul tervezett olajtartály nem lesz akadálya az egész évi versenyzésnek. Ámen! 

Futottak még… a Sauber 5 kört a Ferraritól kölcsönvett Giovinazzi ( ezért?) segítségével, aki a még a sebeit nyalogató Wehrleint helyettesíti. A Renault 10 perccel az ebéd előtt jelezte Palmer révén, hogy az idei bajnokságba ők is neveztek. 

Folytatás 14 órától.