A DTM is túl van az első teszten

Három napon át, keddtől csütörtökig teszteltek a DTM csapatok a portugáliai Portimaóban, ez volt az utolsó lehetőségük, hogy véglegesítsék a specifikációkat a március 1.-i homologizációs időpont előtt.

Az Audi RS5 DTM, a Mercedes C63 DTM és a BMW M4 DTM lényeges elemei nem változnak, de erősebb lesz a motor, csökken a leszorítóerő, és hatékonyabbá válik a DRS, valamint az autókat hozzá kell igazítani az új Hankook gumikhoz. Emellett az is kihívást jelent a csapatoknak, hogy ebben a szezonban betiltották a gumimelegítő paplanokat.

Eddig a BMW osztotta meg a legkevesebb információt, csak annyit közöltek, hogy adatokat gyűjtöttek, és a gumikkal kapcsolatos munkát végeztek. Portugáliában Augusto Farfus és Marco Wittmann vezette az autót.

A Mercedes a megtett körök számával igyekszik rémületet kelteni az ellenfelekben, kedden Gary Pafett 159 kört tett meg az autóval. Szerdán Paul Di Resta vezetett, 143 kört teljesített, míg az utolsó napon az új Mercedes pilóta, Edoardo Mortara 136 körrel zárta a tesztet.

Az Audisoknál négyen is lehetőséget kaptak. Kedden Mattias Ekström kezdett, ő azt is elmondta, hogy az új gumik puhábbak a korábbinál, és elég gyorsan kopnak. Az ingolstadtiaknál a szerda volt az új pilótáké, délelőtt Loic Duval vezetett, délután René Rast körözött. A Le Mans győztes és WEC bajnok Duval időmérő és versenyszimulációt is teljesített, és új mérnökével Mathieu Le Naillal ismerkedett. Rast annyit mondott a teszt után, hogy az autó teljesen másképp viselkedik, és rendkívül szórakoztató a vezetése.
A zárónapon Jamie Green kapta meg az RS5-öt, ő hosszabb távokon próbálta a gumikat. “Csak az ebéd miatt szálltam ki, a nap többi részét az autóban töltöttem, annyi munkát végeztünk, amennyit csak tudtunk. A kocsi jó, úgy tűnik jó irányba haladunk.” – mondta a nap végén a brit. 
Az Audi Motorsport főnök Dieter Gass is értékelt: “A portimaói teszt megerősített bennünket abban, hogy jó irányba haladunk. Az autók hangosabbak és gyorsabbak lettek. Mindkettő érzékelhető volt a pálya szélén is. A legnagyobb előrelépést a puhább gumik jelentik. A használattól függően a köridőkben is jelentős különbségeket okoznak majd. Sokkal több stratégiai lehetőségünk lesz, és ez nagyon érdekessé teszi majd a futamokat. A pilóta szerepe is nagyobb lesz az eddiginél.” 

A DTM következő tesztjét az olaszországi Vallelungában rendezik, március 14-17-ig már a homologizált új autókkal.