Ezeken a helyszíneken versenyez majd a Rali Európa-bajnokság 2017-ben

Bő egy hónap múlva, a világbajnokság után a rali Európa-bajnokság mezőnye is megkezdi a küzdelmeket a 2017-es esztendőben. A tavalyi tízfordulós bajnokság idén csak nyolc helyszínnel szolgál. 

Hogy a futamok redukálása a költségcsökkentés jegyében zajlott, vagy sem, erről nincsenek pontos információink. Mindenesetre előbbit nehéz lenne elhinni, hisz az idei bajnokság egyes helyszínei is igen körülményesen és költségesen közelíthetők meg, mind a csapatok, mind a szurkolók számára. 

Már a nyitófutam szakaszai is inkább az Atlanti-óceán, mint Európa közepén vannak… A tavalyi naptárban is szereplő Azori-szigeteken indul a bajnokság március 30-án. A nevezéseket március 02-ig kell leadni, így ekkor kaphatunk reális képet az idei mezőnyről. 

Visszatérve a Portugáliához tartozó első helyszínhez, murvás gyorsaságikat kell teljesítenie a mezőnynek. Bármennyire is vonzó a környezet, sem a csapatoknak, sem a szurkolóknak nem könnyű megközelíteni, a portugál partoktól 1500 kilométerre az óceánban lévő szigetcsoportot. De semmiképpen sem elriasztani akarunk bárkit is, sőt itt egy kis kedvcsináló az idei futamhoz: 

 

Lehet, többeknek olcsóbb lenne maradni a környéken, és nyugodtan átevezni a következő fordulónak helyt adó szigetre, amely sokkal közelebb fekszik Afrikához, mint Európához.  Lesz rá szűk 30 napjuk.  Közben sem kéne sokat dolgozni, csak a versenyautókon a futóművet murvásról, aszfaltra valóra cserélni. A Kanári-szigeteken május 04-én kezdődő futamot kiváló minőségű pályákon rendezik. 

Sok időt az Európa bajnokság szervezői nem adnak a csapatoknak, mert a kegyetlen murvás pályáiról ismert görög helyszínre kell átérni, amely éppen Európa másik szegletében van. A nagy hagyományokkal bíró  Akropolisz-rali június 02-án veszi kezdetét. 

Ha már lúd, legyen kövér! Gyors csomagolás, újabb evezés a Földközi-tengeren és máris Cipruson vagyunk. Június 16-ig illik odaérni minden csapatnak és versenyzőnek, különben csak nézők és strandolók lehetnek. Itt az előzetes hírek szerint, mind aszfalton és murván is száguld majd a mezőny. Na, az lenne a kiszúrás, ha a görög futam után ebben a sorrendben teljesítenének, mert akkor a szerelőknek tényleg nem lesz idejük a tengerben lubickolni. Még a napot is eltakarja akkor a felettük álló versenyautó. 

Logikusan Cipruson aszfalton kéne zárni, mert ezen száguldanak Lengyelországban. A Miskolctól alig 350 kilométerre lévő versenyközpont, már a magyaroknak is közel van. Rzeszow városban és környékén nagyon szerethetik a ralit, hogy augusztus 03-tól Európa-bajnoki futamot rendeznek, egy hónappal a lengyel VB futam után. Jól megy a lengyeleknek…

Maradnak az aszfaltos futóművek és vonulnak a szurkolók, köztük sok magyar. Méghozzá a  Rzeszow – Zlin zarándokúton. Augusztus 25-én rajtol a Barum-rali, a csehek patinás futama. A mezőnynek rengeteg Skodát adó gyár hazai versenye. 

Az autósport hívei, a lengyel és cseh jó kívánságokat és tapasztalatokat Rómába viszik. Hogy Őszentsége Ferenc pápa  fogadja e őket, arról nem tudunk, azt viszont igen, hogy Róma városának valamelyik nevezetessége elől rajtol az idei újonc aszfaltos verseny, szeptember 15-én. 

Októberben murván zárul a nyolcfutamos Európa-bajnokság. Lettország erdeiben száguld utoljára a mezőny, és hirdetnek ezután több kategóriában is hivatalosan győzteseket. 

Hogy köztük lesznek e magyarok, azt még nem tudjuk. Az, hogy egyáltalán kik szállhatnak harcba a helyezésekért, rövidesen kiderül. Következő cikkünkben ugyanis az Európa-bajnoki indulással kacérkodó hazai versenyzőkről írunk.