Szezon előtti áttekintés – Moto GP 2017.

Változás is, meg nem is…

Az idei világbajnokság március 26-án Katarban rajtol el, majd ezt követi tizenhét helyszín. A nagydíjak száma és sorrendje megegyezik majd a 2016-os naptárral, egy-két hetes csúsztatásokkal minden ugyanaz lesz.

Na de az izgalmak még fokozódnak? Minden esélyünk megvan rá, hisz többen váltottak csapatot, és a feltörekvő fiatalok is érkeznek a Moto2 mezőnyéből. Eddig 23 versenyző adta le nevezését a 2017-es szezonra a királykategóriában. A pilóták hat motormárkából válogathattak. Jelen lesz a Ducati, a Yamaha, az Aprilia, a Honda, a Suzuki és a KTM is.

Mivel a mezőny fele váltott, vagy kicserélődött, csak 11-en maradtak ugyanazon motoron a tavalyi évről. Ismerkedjünk meg emelkedő rajtszám sorrendben a résztvevőkkel.

Andrea Dovizioso (4) maradt a Ducatinál, ahol elég egyenletes szezont futott, futamot is nyert, így joggal számolnak vele, és talán legbelül ő is reméli, hogy növeli futamgyőzelmeinek számát az idén.

Johann Zarco (5) idén érkezik a legfelső kategóriába, mint a Moto2 tavalyi bajnoka. A francia egy Yamahával próbálkozhat bizonyítani tehetségét.

Hector Barbera (8) egy év kihagyással hetedszer vág neki Ducatival a nyolcadik Moto GP-s idényének. Tavaly tizedik lett.

Danilo Petrucci (9) is hű marad az olasz márkához. 2016-ban voltak ígéretes futamai, szép jelenetei, de az igaz áttöréssel még adós maradt.

Karel Abraham (17) egy év kihagyás után ismét a mezőnyben. Két éve egy pontot sem szerzett tíz futam alatt, talán idén jobban sikerül egy Ducatival.

Alvaro Bautista (19) az Apriliát cserélte le egy Ducatira, és ezzel mindenképpen előrébb szeretne végezni tavalyi tizenkettedik helyénél.

Sam Lowes (22) a következő újonc, a Moto2 elmúlt szezonjában szerzett ötödik helye után, elég érettnek érzi magát arra, hogy a „nagyok” között is bizonyítson.

Maverick Vinales ( 25) az egyik legtehetségesebb versenyző, és ezt egy gyári szerződéssel honorálta a Yamaha. Valentino Rossi csapattársának szerződtették a 22 éves spanyolt a Suzukitól.

Dani Pedrosa (26) marad a Repsol Honda gyári csapatánál, és reméljük egész évben egészségesen tud versenyezni, hisz tavaly sérülése miatt három futamot is kihagyott, ami a végelszámolásnál nagyon hiányzott. A hatodik helynél többre hivatott.

Andrea Iannone (29) olaszként hagyja el a Ducatit egy japán márkáért, idén a Suzuki versenyzője lesz. Tavaly futamot is nyert, sőt még három harmadik helye is volt, de sokszor hibázott, és így csak kilencedikként zárta az évet.

Cal Crutchlow (35) marad a Honda nyergében, és teszi ezt joggal, hisz 2016-ban két futamgyőzelem mellett, két második helyet is gyűjtött. Az más kérdés, hogy egy hullámvasút volt a teljesítménye, és összetettben így a hetedik helyen végzett.

Bradley Smith (38) a britek örök reménysége. Míg Crutchlow már letett valamit az asztalra a Moto GP királykategóriájában, addig Bradley a 2009-es év 125 cm3-es bajnoki ezüstérmén kívül nem sokat mutatott. Ennek ellenére idén egy Yamaháról a gyári KTM csapatba került.

Aleix Espargaro ( 41) nyolcadik idényét kezdi a legerősebb motorok között. Eddig csak egyszer volt év végén a legjobb tízben, most Suzukiról Apriliára vált, hátha ismét a legjobbak között lesz.

Alex Rins (42) a tavalyi Moto2-es kategória bronzérmese. A 22 éves spanyol pilóta egy Suzukival próbál gyökeret verni a nagyok között. Az elmúlt szezonban kétszer a dobogó legtetején, összességében hét alkalommal pezsgőzhetett a pódiumon.

Jack Miller (43) marad a Honda nyergében, amellyel tavaly egy dobogós helyet is elért, nem is akármilyent, a legfelső fokára állhatott.

Pol Espargarao (44) a kisebbik Espargaro testvér a KTM-nél kapott gyári szerződést, így örömmel hagyta el privát Yamaháját.

Scott Redding (45) a Ducatival egy harmadik helyet szerzett az egyik futamon, idén is ezzel a márkával próbálkozik, akár ennél többször is a pódiumra állni.

Valentino Rossi (46) a mezőny rangidőse , február 16-án lesz 38 éves. Az elmúlt három évben sorra az ezüstérmet gyűjtötte be, de idén is, mint mindig a világbajnoki győzelemért hajt majd. Most is a Movistar Yamahában bízik.

Tito Rabat (53) hűséges marad egy Hondához, tavalyi huszonegyedik helyénél többet remél.

Loris Baz (76)  Ducatival indul idén is, tavaly tizennégy versenyen indult, 35 pontot szerzett, mégis kitűnt a mezőnyből, 191 cm-es magasságával…

Marc Marquez (93) a címvédő. Mi más is lehetne a célja, mint megismételni az elsőséget, céljaik közösek a Repsol Hondával.

Jonas Folger (94) a Moto2 tavalyi hetedik helyezése után nagyobb motort kapott és eggyel feljebb léphet. A Monster Yamaha biztosítja neki a kétkerekűt.

Jorge Lorenzo (99) egy nagy váltáson van túl. Eddigi kilenc Moto GP-s szezonját kivétel nélkül Yamahával teljesítette, szerzett vele három világbajnoki címet, de idén már a gyári Ducati alakulatot erősíti majd.

Így állt össze a 2017-es mezőny. Remek pilóták és kiváló csapatok. Várjuk a márciusi idénynyitót!