Az elején csak TANAK(odtak) – Svéd-rali 2. nap

 

Bizony a szombati nap első három gyorsaságiját a Ford észt pilótája zsinórban hozta, így az élen állok csak tanakodtak „Tanak mit talált”?

Péntek este Neuville 28 másodperces előnnyel hajtotta álomra fejét. Azért ez nem egy életbiztosítás ilyen havas pályán, elég csak egy kisebb kicsúszás, és a hófal rabságában találhatja magát a pilóta.

Az látszott már a nap első gyorsaságiján, hogy senki sem spórol, de leginkább Tanaknál gurult el a gyógyszer. Az eddigi leghosszabb 31.6 kilométeres távon csapattársának, a mindenre képes Ogiernek 2.6 másodpercet adott, míg az összetettben vezető Neuville idején 3.8 másodpercet hozott. Latvala sem tétlenkedett, de így is a legjobb időtől 6.3 másodperccel elmaradva ért a célba, és ezzel 30 másodperc fölé nőtt a hátránya összetettben a belgával szemben.

A követező szakaszon, ismét Tanak volt legyőzhetetlen, igaz csak egyetlen tizedmásodperccel „szánkózott” jobbat Neuvillenél. A majd 16 kilométeres gyorsaságin jelentős különbségek nem alakulhattak ki azok között, akik az úton maradtak, így kettejüket másodpercenként követték a többiek szépen libasorban Ogier, Latvala, Sordo és Meeke. Az említett pilóták, talán Sordo kivételével, voltak lőtávolon belül Neuville mögött az összetettben. Az ötödik Meeke 1 perc 8 másodperces hátrányáig az, ami még behozhatónak tűnik.

Következett egy 14.27 kilométeres táv, amely hosszúságához, vagy inkább rövidségéhez képest Tanak 3.4 másodperces győzelme Latvala előtt dicséretesnek mondható. Neuville csak négy tizedet kapott a Toyotás finntől, így újabb szakasz telt el úgy, hogy összetettbeli elsősége nem forgott kockán. Ostberg érkezett a negyedik helyen és a tegnapi 10 perces büntetéssel folytatván a versenyt, már abszolútban is az első húszban van. Ogier, Meeke és Sordo ebben a sorrendben úgy értek be a gyorson, ahogy az összetettben is álltak 11 gyorsasági után.

„Nagy a csata az elején! Csak tökéletes munkával lehet haladni, és mi erre törekedtünk” – mondta a fordos Tanak a három zsinórban bezsebelt szakaszgyőzelem után.  

Pihenő következett egy szervizparkkal, de senki nem gondolta, hogy utána sétakocsikázás következik. Márpedig a szervezők törölték a 12-es szakaszt biztonsági okokra hivatkoztak, túl magas volt az előző körben az átlagsebesség. Az előző körben 130 feletti átlagsebességgel viharzottak itt át az új WRC autók, ez pedig veszélyesen gyors.

A mezőny így a következő 15.87 kilométeren ébredhetett fel csipkerózsika álmából, és ez Latvalának sikerült a legjobban. Tanak 1.1 másodperccel később ébredt, de valószínű ő rázta fel Neuvillet, mert az egy tized, amit kapott az szinte semmi… Azért Ogier és Meeke sem pizsamában vezettek, mert 2.2 és 3.4 másodperc alatt tuti nem lehet átöltözni!

A nap utolsó jelentősebb távú szakaszát Neuville nyerte, és az itt ötödik helyen beérkező Latvalával szemben így összetettben már 43.3 másodperccel vezet. Ők ketten szendvicsbe foglalták ezen a gyorsaságin az Ogier, Tanak, Otsberg triót. A norvég ezt elfogadná akár marha, vagy csirkehúsosan is, ha összetettben is így lenne, de nem, ezzel a szenzációs autózással is csak tizenkilencedik a tegnapi büntetés miatt.

A nap azzal a nyúlfarknyi szuperspeciállal zárult, amivel kezdődött az egész versenyhétvége. Így meseautózással fejezték be a pilóták a napot, a rajongók legnagyobb örömére. De a mai mesében végül az ördög is szerepet kért! Neuville ugyanis hibázott, és a szakaszt nem saját kerekein hagyta el autója, a sérült Hyundait autómentővel vitték le. Eltörött a kormánymű…. 

 

Svéd-rali 2. nap után az összetett állása ( 15 gyorsasági)

1. Latvala  Toyota 2:04:59.3
2. Tanak   Ford      + 3.8
3. Ogier    Ford      + 16.6
4. Sordo  Hyundai   + 1:39.5
5. Breen Citroen     + 2:04.5