
A Svéd Rali első napjának reggelén Latvala ébredhetett a legjobb hangulatban, hiszen ő nyerte a csütörtöki szuperspeciált a Toyotával. Az 1.9 kilométeres távon, nagy különbségek nem alakulhattak ki, ennek függvényében Latvala 0.6 másodperces előnye meggyőző volt, ahhoz képest hogy a többiek csak egy tizedet adtak egymásnak Neuville, Sordo, Tanak, Ogier sorrendben.
Pénteken már hét komoly, jól behavazott gyorsasági várt a pilótákra. Neuville állt az élre 18.5 km után, a szakaszt ő nyerte a Hunday i20 WRC-vel 2 másodperccel Kris Meeke előtt. Tehát a belga ugyanolyan jól kezdett, mint Monte Carloban, kérdés meddig tart a lendülete? Tanak is remekelt a Forddal, hisz csak 8 tizedet kapott a Citroenes pilótától. Ogier 10. helye a szakaszon némi meglepetés.
A nap második erőpróbáján ismét a Neuville sziporkázott, továbbra is hátát nézi a mezőny. Igaz Latvala is robbantott, és a csütörtöki nyúlfarknyi erőpróba után ezen a 21 kilométeren jelezte, hogy ő is itt van a Toyotával. Breen Craig harmadik helyével mutatta, hogy a Citroen sem egyszemélyes csapat. Ogier pedig egy negyedik pozícióval kezdte a felzárkózást.
Svullrya környékén találtak a szervezők egy 24.88 kilométeres nyomtávot, amire meginvitálták a VB mezőnyét. Nos, ennek Latvala örült a legjobban. Vagy őrült? Elképesztő autózással 8.5 másodpercet adott az őt követő Neuvillnek , akit már szorosan, szinte másodpercenkénti lebontásban követték a többiek Ogier, Tanak, Otsberg, Meeke leosztással. Latvala így összetettben 3.9 másodperccel a mezőny elé ugrott a Toyotával.
Rövid szerviz után ismételni indult a mezőny a korábban teljesített három szakaszra. Neuville memorizálhatta legjobban az első ismétlést, hisz 4.9 másodperccel verte csapattársát az új-zélandi Paddont. Gondoltuk volna évekkel ezelőtt, hogy a Hyundai így fitogtatja majd erejét egy VB mezőnyben? Latvalát még Tanak is megelőzte, így összetettben egy Hyundai váltotta a Toyotát. Neuville mögött Latvalának majd négy másodperc hátrányt sikerült összegyűjtenie.
Ez a két két pilóta vívott csatát a hatodik szakaszon is, de Neuville egyelőre nem enged, kövér 2.3 tizedet vert Latvalára. Paddon, Meeke, Tanak, Ogier itt is 1-1 másodperc távolságból nézte az elején kialakult párharcot.
Aztán megint Svullrya következett. Neuville elsőre csak viccelhetett, hisz akkor sokat kapott Latvalától, most viszont Latvala kaphatott sokkot, mert az egész mezőnyre a belga 11.8 másodpercet vert, az ötödik helyen érkező Latvalára pedig éppen 17.9-et. A finnek hiába nyomogatták többször is a számológépet, az bizony összetettben már + 24 másodperc.
A nap zárásaként egy teljesen új helyre ment a mezőny levezetni, röpke 16.43 kilométer teljesítésére. Itt Tanak szerzett dicsőséget a Fordnak, de Neuville részéről, lehet ez csak szívesség volt, mert mindössze hét tized volt a hátránya, de Latvalát továbbra is maga mögött tartotta majd 5 másodperccel. Ogier is ott lábatlankodik, de ma nem igazán osztottak lapot a világbajnoki címvédőnek a nyitó futamot fölényesen nyerő franciának.
A nap vesztese Ostberg volt. Három szakasz után még a leggyorsabb Fordosként örült az ötödik helynek, aztán csőstül jött a baj. Előbb első differenciálmű és váltócsere miatt késtek és 50 másodperc büntetést kaptak, aztán a négyes gyorson már meghűlt a pilóta ereiben a vér, amikor 200 feletti tempónál eltört a hátsó szárny.
“Ezeken az autókon nagyon nagy szerepet játszik az aerodinamika, és amikor elveszíted a hátsó szárnyadat és ezzel a hátsó leszorítóerőt és a tapadást, az nem nagy élmény.” – mondta Ostberg. Még egy kicsit szenvedtek, aztán belátták, hogy nem megy tovább, a nyolcadik gyorsaságin már nem indultak. Szombaton a Rali 2 szabályok szerint folytatják.
Végül egy összefoglaló a Hyundai napjáról: