A Pirelli nem kockáztat Bakuban

Új országba, új versenypályára látogat a Forma-1 a hétvégén, jön a bakui Európa Nagydíj. A városi pálya új aszfaltjáról nincs még semmilyen érdemi információ, így a gumiszállító biztosra ment, az idei szezonban leggyakrabban használt szuperlágy-lágy-közepes triót hozta erre a versenyre. A versenyen kötelezően a két keményebbik keverékből kell egyet feltenni, tehát a közepeseken vagy a lágyakon mindenképpen  teljesíteni kell legalább egy kört. Március 3-án jelent meg a döntés a kötelező abroncsokról, tehát az Európa nagydíj ez alapján tengerentúli futamnak számít, mert európai futamoknál 8 héttel a verseny előtt kell ezt közzétenni 🙂

F1_Baku_Pirelli_Preview_2016

A versenynaptár egyik leghosszabb pályáján (6003m) várhatóan alacsony tapadással találkoznak a pilóták, de ez körről körre javulni fog ahogy egyre több gumi kerül a pályára. A gumikopás várhatóan alacsony lesz, emiatt nincs a kemény keverék a palettán. A két legnépszerűbb abroncs a lágy és a szuperlágy lesz. A sárga oldalfalú lágyak várhatóan jól tűrik majd a hőséget, a szupelágy pedig természetesen az időmérős abroncs, és várhatóan a versenyen is sok autón láthatjuk majd.

Pirelli selected sets

A csapatok gumiválasztásában nincs sok meglepetés. A Mercedesnél a szuperlágyból visznek versenyzőnként 8 szettet, de ausztrálához hasonlóan Rosberg egyel több közepes keveréket kap és egyel kevesebb lágyat mint Hamilton. A Ferrarinál kiegyensúlyozottabb a kép, ők  5 szett lágy abroncsot visznek, de csak 7 szuperlágyat. Legkevésbé a Sauber bízik a szuperlágyakban, nekik csak pilótánként hat garnitúrájuk van, a  gumikkal kíméletesen bánó Force India pedig meglepő módon mindkét versenyzőjének két közepes keveréket is kiválasztott.