Megérkezett a szeretetcsomag a WTCR-be: így alakul az idei BoP

Nyilvánosságra hozták az idei szezon első teljesítménykiegyenlítő táblázatát. A Hyundai mellett a Lynk & Co is kapott bőven büntetést.

Plusz 10 kilogrammot kaptak Michelisz Norbiék a tavalyi évhez képest, ugyanakkor a hasmagasság továbbra is 90 mm, míg a motorerő 97,5%-on marad. Másképp büntették a rivális Lynk & Co-t: nekik a letekert motor mellett az alaphoz képest 1 centivel kell csak megemelni a karosszériát, viszont ballasztból 30 kilogramm kerül az autóba. Tassi Attilának könnyebb dolga lesz, a Honda motorja 100 %-os teljesítményen mehet, súlyból is csak 10 kilogramm jutott, a hasmagasság pedig 1 centivel emelkedett. Náluk így tavalyhoz képest a plusz súly a változás, viszont a motorerő már nem csökkent. A Touringcartimes táblázatán a teljes TCR paletta BoP értékei láthatók:

Az Audi az egyetlen WTCR márka, ahol a tavalyi utolsó értékekhez képest nincs változás. A Volkswagen és Cupra 10 kilogrammal könnyebb lett, míg az Alfáknak csökkent a kedvezménye, sőt a hasmagasságon emelniük is kellett.

A marokkói szezonnyitón és a Hungaroringen csak a most közzétett adatok jelentik majd a különbséget. Szokás szerint az év első két futamának eredményei után kapják majd meg a sorozat saját ballasztjait, de az már csak az autók súlyában jelent változást, a 60 kg kompenzációs súly csökkenhet akár nullára is.