Ogier némi szerencsével tovább növelte előnyét Mexikóban

A Sebastien Ogier – Julien Ingrassia kettős 27 másodpercre növelte előnyét a Mexikó Rali szombati napján. A második helyen Elfyn Evans áll Forddal, a harmadik Ott Tanak Toyotával, ám az ő hátrányuk is csak 29.2 másodperc. Kalandokból jutott bőven szombatra is, sőt a Citroennek magyarázkodni is kellett.

A cirkusz már az első gyorsaságin elkezdődött, ahol néhány száz méterrel a cél előtt Esapekka Lappi lecsúszott az útról és a Citroen úgy fennakadt, hogy az orra belógott a nyomvonalra. Meeke és Evans még teljesítette a szakaszt, ám Ogier defektet kapott és lelassult, amikor a versenybírák úgy döntöttek, hogy Lappi autója veszélyes helyen áll, és piros zászlóval megszakították a gyorsaságit. A kérdés az volt, hogy Ogier milyen időt kapjon, hiszen ekkor már defektje volt. Végül 22.4 másodperc pluszt állapítottak meg, amivel a címvédő a vezetést is elveszítette, és Meeke mögött a második helyre esett vissza.

A következő gyorsaságin azonban Kris Meeke Toyotájának jobb hátsó kereke kapott defektet, így Ogier újra az élre állt, pedig a szakaszt pótkerék nélkül, óvatosan teljesítette. Az ír persze megint nem tudta kezelni a feszültséget, és rögtön megvádolta a Citroent, hogy befolyásolták a piros zászlót elrendelő döntést. A franciák és a szervezők azonnal cáfoltak, és este Meeke is bocsánatot kért a vádaskodásért.

Ogier aztán megmutatta, hogy a Vb címek nem csak úgy hullottak az ölébe. A 12-es gyorsaságit tartalék abroncs nélkül is megnyerte, délután pedig a mezőnyben egyedüliként két pótkerékkel indult a körre, de a plusz 25 kilogrammal is tudott szakaszt nyerni, így a nap végére még úgy is 27 másodpercre nőtt az előnye, hogy a szuperspeciálon eltalált egy szalmabálát, lefulladt, és emiatt veszített pár másodpercet.

Kris Meeke megbűnhődött az alaptalan vádakért, a reggeli defekt miatt a futóműve is megrongálódott, így a déli szünetben már csak az ötödik volt. Ráadásképp az esti szuperspeciálokon előbb a korlátot találta el, aztán váltóproblémák miatt még több időt vesztett, és négy és fél perces hátránnyal a hatodik helyen kezdi az utolsó napot.

Elfyn Evans ehhez képest szinte eseménytelen napot tudhat maga mögött. Délelőtt az utolsó gyors felénél kapott egy defektet, de szerencséjére az El Brinco szakasz alig több, mint 8 kilométer, így nem sok maradt benn. Délután mentek ahogy tudtak, kicsit szenvedtek a tapadással, de a cél most már az, hogy az egyetlen megmaradt Fordot behozzák a célba, és a dobogóra álljanak. Az, hogy melyik fokán lesznek talán nem is rajtuk múlik, hanem Ott Tanakon, aki szokás szerint megint okosan és gyorsan versenyez. Délután két gyorsot megnyert, a szuperspeciálon pedig nem kockáztatott, így már csak 2.2 másodperc a hátránya Evans mögött.

A negyedik helyen Thierry Neuville már csak arra figyel, hogy célba érjen a Hyundai-jal. Az új csapatvezető Andrea Adamo a másik két autó pénteki kiesése miatt tajtékzott a szervizparkban, így a szerelők és a két versenyző is tudja már, hogy mekkora blama lenne a csapatnak (és persze Adamonak is), ha egyik Hyundai sem fejezné be a versenyt. Persze a pályán azért ott vannak, hiszen a Rali2 szabályok szerint folyatták a Mexikó Ralit, de azért Sordo, Mikkelsen és Latvala is tudja, hogy ez a vonat már elment.

A hatodik helyen Benito Guerra áll az R5-ös Skodával, és jó esélyei vannak a kategóriagyőzelemre, mivel Marco Bulacia Wilkinson defektet kapott, így a hátránya már három és fél perc Guerra mögött.

Szegény Andreas Mikkelsen pedig a saját bőrén tapasztalta, hogy a történelem ismétli önmagát. A Guanajuatito gyorsaságin egy percet veszített, amikor meg kellett állnia, hogy navigátora kinyisson egy kaput, ami elzárta a pályát. Épp úgy járt, mint 2013-ban Sebastien Ogier. A kérdés már csak az, hogy ki zárta be azt a kaput, hiszen délelőtt egyszer már átmentek azon a szakaszon…

A Mexikó Rali állása 18 gyorsasági szakasz után:

  1. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) 1:18:33.8
  2. Evans / Martin (Ford Fiesta WRC) +27.0
  3. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) +29.2
  4. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:15.7
  5. Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +4:37.1
  6. Guerra / Zapata (Skoda Fabia R5) +12:06.0
  7. Bulacia Wilkinson / Cretu (Skoda Fabia R5) +15:39.6
  8. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +16:32.4
  9. Sordo / Barrio (Hyundai i20 WRC) +21:59.7
  10. Mikkelsen / Jager (Hyundai i20 WRC) +36:02.6

foto: Citroen, M-Sport, Hyundai, TGR WRC