Ogier hajszálnyival vezet a Montén

Sebastien Ogier pontosan két másodperces előnnyel vezeti a Monte Carlo Ralit a nyolcadik gyorsasági szakasz után. A címvédőt Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen üldözi, ám a norvég már 1 perc 17 másodperces hátrányban van. A péntekre tervezett hat gyorsaságiból csak öt lett, mert a reggeli szakaszt a rossz helyeken álló nézők miatt biztonsági okokból törölték.

Az első két gyorsasági után csütörtök este még élen álló Ott Tanak sorsa a hetes gyorson pecsételődött meg, defektet kapott és több, mint két percet veszített. Ogier ismét szerencsés volt, a délutáni kört Neuville mögött kezdte, és a jeges hatos gyorson sem volt elég gyors, ám a belga hibázott, a szakasz rajtja után nem sokkal túl gyorsan ért egy kanyarhoz és ez a mutatvány 20 másodpercbe került. A hetes gyorson aztán Ogier kihasználta, hogy több slick abroncsa van, és jóval gyorsabb volt Neuvilléknél. A nap zárószakaszán megint Neuvillnél volt az előny, így alakult ki kettejük között a két másodperces különbség a nap végére.

Andreas Mikkelsen problémamentes napot tudhat maga mögött, legalábbis komoly kalandba nem keveredett, így viszont elég aggasztó a bő egy perces hátránya. Tanak visszaesése után a legjobb toyotás a negyedik Latvala, neki is komoly érvágás volt, hogy törölték az első szakaszt, hiszen ehhez választottak gumit. Tommi Makinen ki is fakadt az újságíróknak, mert szerinte a teljes első kört törölni kellett volna. A Montén egy-egy gyors kivétele alapvetően megváltoztatja a gumistratégiát, így Makinen szerint ők hátrányba kerültek. Lehet, hogy igaza van, de tény, hogy a Ford is ugyanazt választotta, mint a Toyota, és a Citroen is négy szöges gumival kezdte a napot, csak náluk a két szuperlágy helyett két lágy volt a fedélzeten.

Loeb az ötödik helyen áll péntek este. A négyes gyorson rögtön kaptak egy bal hátsó defektet, a gumiválasztás sem volt az igazi, de azt mondta, nem győzni jöttek ide, így elégedett a helyezésükkel.

A Fordnál Pontus Tidemand a hatos gyorson kiállt, eltört a felfüggesztése, így az egyetlen versenyben maradt pilótájuk Elfyn Evans, aki a hatodik helyen van. (Suninen még csütörtökön árokba esett, és még Rovanpera is eltalálta hátulról.) A gumiválasztással küzdöttek egész nap, amikor beletaláltak, akkor a hetes gyorsaságin egy második idővel mutatták meg, hogy nem lassúak.

Kris Meeke pedig elkezdte maga alatt vágni a fát. Az még nem lenne gond, hogy tördeli a felniket (háromszor járt így), viszont amikor az okról kérdezték, akkor kurtán csak annyit mondott, hogy erősebb kellene. Az ilyen nyilatkozatok nem szoktak tetszeni a csapatvezetésnek, így később korrigált, és megdicsérte a Toyotát, de ha a fagyos Montén nem tud hideg fejjel gondolkodni, az nem jelent jót a jövőre nézve. 

A kilencedik és tizedik helyen már az R5-ösök küzdenek, Greensmith 22 másodperccel vezet Bonnato előtt.

A Monte Carlo Rali állása 8 gyorsasági után:

  Versenyzők Autó Különbség
1. Sebastien Ogier, J.Ingrassia Citroen 1h37m17.3s
2. Thierry Neuville, N.Gilsoul Hyundai 2.0s
3. Andreas Mikkelsen, A.Jager Hyundai 1m17.7s
4. Jari-Matti Latvala, M.Anttila Toyota 1m25.1s
5. Sebastien Loeb, D.Elena Hyundai 1m25.9s
6. Elfyn Evans, S.Martin Ford 1m47.5s
7. Ott Tanak, M.Jarveoja Toyota 2m34.9s
8. Kris Meeke, S.Marshall Toyota 5m33.0s
9. Gus Greensmith, E.Edmondson Ford 7m00.1s
10. Yoann Bonato, B.Boulloud Citroen 7m06.7s

foto: Jaanus Ree