
Sebastien Ogier pontosan két másodperces előnnyel vezeti a Monte Carlo Ralit a nyolcadik gyorsasági szakasz után. A címvédőt Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen üldözi, ám a norvég már 1 perc 17 másodperces hátrányban van. A péntekre tervezett hat gyorsaságiból csak öt lett, mert a reggeli szakaszt a rossz helyeken álló nézők miatt biztonsági okokból törölték.
Az első két gyorsasági után csütörtök este még élen álló Ott Tanak sorsa a hetes gyorson pecsételődött meg, defektet kapott és több, mint két percet veszített. Ogier ismét szerencsés volt, a délutáni kört Neuville mögött kezdte, és a jeges hatos gyorson sem volt elég gyors, ám a belga hibázott, a szakasz rajtja után nem sokkal túl gyorsan ért egy kanyarhoz és ez a mutatvány 20 másodpercbe került. A hetes gyorson aztán Ogier kihasználta, hogy több slick abroncsa van, és jóval gyorsabb volt Neuvilléknél. A nap zárószakaszán megint Neuvillnél volt az előny, így alakult ki kettejük között a két másodperces különbség a nap végére.
Andreas Mikkelsen problémamentes napot tudhat maga mögött, legalábbis komoly kalandba nem keveredett, így viszont elég aggasztó a bő egy perces hátránya. Tanak visszaesése után a legjobb toyotás a negyedik Latvala, neki is komoly érvágás volt, hogy törölték az első szakaszt, hiszen ehhez választottak gumit. Tommi Makinen ki is fakadt az újságíróknak, mert szerinte a teljes első kört törölni kellett volna. A Montén egy-egy gyors kivétele alapvetően megváltoztatja a gumistratégiát, így Makinen szerint ők hátrányba kerültek. Lehet, hogy igaza van, de tény, hogy a Ford is ugyanazt választotta, mint a Toyota, és a Citroen is négy szöges gumival kezdte a napot, csak náluk a két szuperlágy helyett két lágy volt a fedélzeten.
Loeb az ötödik helyen áll péntek este. A négyes gyorson rögtön kaptak egy bal hátsó defektet, a gumiválasztás sem volt az igazi, de azt mondta, nem győzni jöttek ide, így elégedett a helyezésükkel.
A Fordnál Pontus Tidemand a hatos gyorson kiállt, eltört a felfüggesztése, így az egyetlen versenyben maradt pilótájuk Elfyn Evans, aki a hatodik helyen van. (Suninen még csütörtökön árokba esett, és még Rovanpera is eltalálta hátulról.) A gumiválasztással küzdöttek egész nap, amikor beletaláltak, akkor a hetes gyorsaságin egy második idővel mutatták meg, hogy nem lassúak.
Kris Meeke pedig elkezdte maga alatt vágni a fát. Az még nem lenne gond, hogy tördeli a felniket (háromszor járt így), viszont amikor az okról kérdezték, akkor kurtán csak annyit mondott, hogy erősebb kellene. Az ilyen nyilatkozatok nem szoktak tetszeni a csapatvezetésnek, így később korrigált, és megdicsérte a Toyotát, de ha a fagyos Montén nem tud hideg fejjel gondolkodni, az nem jelent jót a jövőre nézve.
A kilencedik és tizedik helyen már az R5-ösök küzdenek, Greensmith 22 másodperccel vezet Bonnato előtt.
A Monte Carlo Rali állása 8 gyorsasági után:
Versenyzők | Autó | Különbség | |
---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | Citroen | 1h37m17.3s |
2. | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai | 2.0s |
3. | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai | 1m17.7s |
4. | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota | 1m25.1s |
5. | Sebastien Loeb, D.Elena | Hyundai | 1m25.9s |
6. | Elfyn Evans, S.Martin | Ford | 1m47.5s |
7. | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota | 2m34.9s |
8. | Kris Meeke, S.Marshall | Toyota | 5m33.0s |
9. | Gus Greensmith, E.Edmondson | Ford | 7m00.1s |
10. | Yoann Bonato, B.Boulloud | Citroen | 7m06.7s |
foto: Jaanus Ree