A 2019-es WTCR versenynaptár mellé új szabályokat is kaptunk

A Motorsport Világtanács jóváhagyta a WTCR 2019-es versenynaptárát, valamint elfogadtak néhány új szabályt is, amelyek közül a legfontosabb, hogy megváltozik a pontrendszer.

A jövő évtől mindhárom futamon az első 15 versenyző pontot kap, ráadásul mindig ugyanannyit, a 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontozás lesz érvényben. Csökken a különbség az első és a második helyezett közt, ám nő a második és a harmadik közt. A legfurcsább, hogy a fordított rajtrácsos versenyért is ugyanannyi pont jár, ez nem biztos, hogy igazságos. Jövőre a szabadkártyások nem szerezhetnek pontokat.

Igazságos viszont, hogy mindkét időmérőért járnak majd pontok, a szisztéma marad a megszokott 5-4-3-2-1, viszont a Q+-ban megfordítják majd az indulási sorrendet, a Q2 legjobbja fut először mért kört. Ezt a versenyzők kérték, mert igazságtalannak érezték, hogy a leggyorsabbnak ki kell szállnia az autóból, és a gumik is visszahűltek. 

A 2019-es versenynaptár pedig így alakul:

Április 7. – Marrakesh
Április 28. – Hungaroring
Május 12. – Slovakiaring
Május 19. – Zandvoort
Június 22. – Nordschleife
Július 27. – Vila Real
Szeptember 15. – Ningbo
Október 27. – Suzuka
November 17. – Makaó
Később bejelentett időpontban – Sepang
 
A malajziai szezonzárót különleges eseménynek szánják, a három versenyből egyet villanyfényben rendeznek (logikusan az utolsót).

A mezőny létszámát is meghatározták, márkánként négy autó indulhat kétautós csapatokkal. A 2018-ban is induló Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai, Peugeot és a jövőre csatlakozó Lynk & Co így 32 autós mezőnyt alkothat. Ez azt is jelenti, hogy alaposan átrendeződhet a mezőny, a Hyundai már ki is választotta a négy versenyzőjét.

A költségcsökkentés érdekében a versenyeket megelőzően tilos lesz tesztelni olyan pályákon, ahol világkupa futam lesz, kivétel a Nordschleife, ahol a promóter szervez tesztet. Yvan Mülleréket ez érzékenyen érintheti, a naptárban szereplő pályákon nem gyűjthetnek tapasztalatot. Szintén a költségcsökkentést szolgálja, hogy autónként maximum 10 csapattag dolgozhat egy versenyhétvégén, ezzel némiképp a szegényebb és gazdagabb márkák közötti esélyek is kiegyenlítődhetnek.

A jövő évben törekednek majd a háromnapos versenyhétvégékre, az első napon a 45 percesre nyújtott első szabadedzést rendezik majd. Az időmérőkön is szigorítanak, a piros zászlót okozó pilóta legjobb körét törlik, valamint bevezetik a sorozatban a büntetőpont rendszert. 12 büntetőpont után egy futamot ki kell hagynia a rosszalkodó versenyzőnek.