
Az Audi és a Honda is nehezebb lesz a Hyundainál a WTCR makaói szezonzáróján, az Alfa pedig 20 kilogrammot kapott a suzukai szárnyalás után.
Az Audi kompenzációs súlya nem változott a japán hétvége után, a Honda pedig 10 kilogrammal nehezebb lett, így ez a két márka 1315 kilogrammos autókkal indul majd a makaói versenyeken. Michelisz Norbiék 20 kilót kivehetnek a ballasztból, ezzel némi súlyelőnnyel indulhatnak, ami az időmérőkön fontos lehet, hiszen a makaói autóverseny ruletten a mezőny elejéről indulni a legjobb recept, hogy valaki kimaradjon a balhéból (kivétel Portugália…).
A Volkswagen is 20 kilogrammal lett nehezebb, Robert Huffnak így nem lesz könnyű dolga, ha a tizedik győzelmére hajt, de a brit szerint akár a 11. sikerét is elérheti a hétvégén. Ennek az új szponzor a Tianshi Industrial biztosan nagyon örülne, de akkor, amikor heten küzdenek a bajnoki címért, ennek nincs sok realitása. Igaz, Francois Ribeiro alatt azért történnek csodák…
Az egyik ilyen csoda az Alfa suzukai szereplése volt. Kevin Ceccon azzal az autóval virított nagyot, ami a szezon eleje óta 1225 kilogrammal versenyzett, és a motorja is fel volt tekerve. Most lehet bizonyítani, hiszen ha valóban az autó fejlődött ekkorát, akkor a 20 kilogrammos ballaszt sem kergeti vissza őket a hátsó régiókba.
Pepeo Oriola a bajnokság negyedik helyén áll, így számára a lehető legjobbkor jött, hogy 20 kilogramm kikerült a Cuprákból is. A Peugeot viszont nehezebb lett, 10 kilogrammot kaptak a DG Sport versenyzői.
Makaóban nagyon lecsökkentek a különbségek, a legkönnyebb és a legnehezebb autó között mindössze 70 kilogramm a különbség, ami a szezon egyik legalacsonyabb differenciája, hiszen volt amikor Norbiék az Alfáknál 100 kilóval nehezebb autóval szenvedtek. Persze a BOP nem változik, így a hasmagasságbeli hátrány és a motorerő csökkentés továbbra is sújtja a Hyundaiokat.
A Makaóban érvényes WTCR súlytáblázat:
Modell | Hasmagasság | WTCR büntetősúly | BOP büntetősúly | motorteljesítmény | Teljes súly |
Hyundai i30 N | 90 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1305 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 60 kg | – 10 kg | 100 % | 1315 kg |
Volkswagen Golf | 70 mm | 30 kg | – 10 kg | 100 % | 1285 kg |
Honda Civic | 80 mm | 50 kg | 0 kg | 97,5 % | 1315 kg |
Cupra TCR | 70 mm | 10 kg | – 20 kg | 100 % | 1255 kg |
Alfa Romeo | 70 mm | 20 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1245 kg |
Peugeot 308 | 70 mm | 10 kg | – 20 kg | 102,5 % | 1255 Kg |
A makaói hétvége menetrendje:
november 15., csütörtök
- 02.05-02.35 Első szabadedzés
- 06.30-07.00 Második szabadedzés
november 16., péntek
- 01.50-02.30 Első időmérő
- 06.35-07.50 Második időmérő
november 17., szombat
- 07.25-07.55 Első futam (8 kör)
november 18., vasárnap
- 01.20-01.50 Második futam (8 kör)
- 04.00-04.40 Harmadik futam (11 kör)