Könnyebb lesz a Hyundai Makaóban

05 MICHELISZ Norbert, (hun), Hyundai i30 N TCR team BRC Racing, action during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup of Japan, at Suzuka from october 26 to 28 - Photo Francois Flamand / DPPI

Az Audi és a Honda is nehezebb lesz a Hyundainál a WTCR makaói szezonzáróján, az Alfa pedig 20 kilogrammot kapott a suzukai szárnyalás után.

Az Audi kompenzációs súlya nem változott a japán hétvége után, a Honda pedig 10 kilogrammal nehezebb lett, így ez a két márka 1315 kilogrammos autókkal indul majd a makaói versenyeken. Michelisz Norbiék 20 kilót kivehetnek a ballasztból, ezzel némi súlyelőnnyel indulhatnak, ami az időmérőkön fontos lehet, hiszen a makaói autóverseny ruletten a mezőny elejéről indulni a legjobb recept, hogy valaki kimaradjon a balhéból (kivétel Portugália…). 

A Volkswagen is 20 kilogrammal lett nehezebb, Robert Huffnak így nem lesz könnyű dolga, ha a tizedik győzelmére hajt, de a brit szerint akár a 11. sikerét is elérheti a hétvégén. Ennek az új szponzor a Tianshi Industrial biztosan nagyon örülne, de akkor, amikor heten küzdenek a bajnoki címért, ennek nincs sok realitása. Igaz, Francois Ribeiro alatt azért történnek csodák…

Az egyik ilyen csoda az Alfa suzukai szereplése volt. Kevin Ceccon azzal az autóval virított nagyot, ami a szezon eleje óta 1225 kilogrammal versenyzett, és a motorja is fel volt tekerve. Most lehet bizonyítani, hiszen ha valóban az autó fejlődött ekkorát, akkor a 20 kilogrammos ballaszt sem kergeti vissza őket a hátsó régiókba.

Pepeo Oriola a bajnokság negyedik helyén áll, így számára a lehető legjobbkor jött, hogy 20 kilogramm kikerült a Cuprákból is. A Peugeot viszont nehezebb lett, 10 kilogrammot kaptak a DG Sport versenyzői. 

Makaóban nagyon lecsökkentek a különbségek, a legkönnyebb és a legnehezebb autó között mindössze 70 kilogramm a különbség, ami a szezon egyik legalacsonyabb differenciája, hiszen volt amikor Norbiék az Alfáknál 100 kilóval nehezebb autóval szenvedtek. Persze a BOP nem változik, így a hasmagasságbeli hátrány és a motorerő csökkentés továbbra is sújtja a Hyundaiokat.

A Makaóban érvényes WTCR súlytáblázat:

Modell Hasmagasság WTCR büntetősúly BOP büntetősúly motorteljesítmény Teljes súly
Hyundai i30 N 90 mm 40 kg 0 kg 97,5 % 1305 kg
Audi RS3 LMS  70 mm 60 kg – 10 kg 100 % 1315 kg
Volkswagen Golf  70 mm 30 kg – 10 kg 100 % 1285 kg
Honda Civic 80 mm 50 kg 0 kg 97,5 % 1315 kg
Cupra TCR 70 mm 10 kg – 20 kg 100 % 1255 kg
Alfa Romeo 70 mm 20 kg – 40 kg 102,5 % 1245 kg
Peugeot 308 70 mm 10 kg – 20 kg 102,5 % 1255 Kg

A makaói hétvége menetrendje:

november 15., csütörtök

  • 02.05-02.35 Első szabadedzés
  • 06.30-07.00 Második szabadedzés

november 16., péntek

  • 01.50-02.30 Első időmérő
  • 06.35-07.50 Második időmérő

november 17., szombat

  • 07.25-07.55 Első futam (8 kör)

november 18., vasárnap

  • 01.20-01.50 Második futam (8 kör)
  • 04.00-04.40 Harmadik futam (11 kör)