
Az utolsó előtti forduló következik a WTCR-ben. Suzukára nem csökkent a Hyundaiok által cipelt ballaszt, ám a különbség csökken a többiekhez képest. Visszatér Tiago Monteiro, de Fabrizio Giovanardit már nem látjuk a pályán.
Michelisz Norbiék autójában marad a 60 kilogramm büntetősúly, így továbbra is a négy Hyundai a legnehezebb a mezőnyben, viszont az Audi is megkapta a maximális WTCR büntetősúlyt, így ők már csak 10 kilóval könnyebbek Norbiéknál. A Honda 40 kilogramal fut majd, és Zengő Zoliéknak is jutott egy 30 kilós csomag. A legjobb helyzetben Huff és Bennani lesz, Ők jelentősen könnyebbek, és továbbra is erősebbek és alacsonyabbak lesznek Norbiéknál.
Tiago Monteiro felépült, és újra versenyezni fog a Boutsen Ginion csapat Hondájával. A csapat továbbra is két autót indít, Ma Quing Hua a két kínai forduló után máris búcsút int a WTCR-nek, azzal az autóval indul majd Monteiro. Azt a kocsit eredetileg is a portugálnak szánta a csapat, Lessennes és Ma csak helyettesként versenyzett.
Az Alfánál is változik a felállás. Giovanardi a sikertelenség miatt elbúcsúzott, a helyére pedig nem tudott sokáig keresgélni a Mulsanne csapat, ezért a TCR Italyban második helyezett Luigi Ferrara ül majd a megüresedett vezetőülésbe. Ha hasonlóan teljesít, mint Kevin Ceccon, akkor kimondhatjuk, hogy a veteránoknak leáldozott, a fiatalok már leiskolázzák őket. Kivéve persze Tarquini mestert…
Michelisz Norbertről köztudott, hogy nagyon szereti a japán futamokat, az elmúlt öt évben mindig dobogóra állt, akármelyik pályán is versenyeztek. Suzukában a teljes körön utoljára 2014-ben versenyzett a WTCC, akkor Norbi negyedik és harmadik helyen végzett. Tavaly Motegiben futamgyőzelmet szerzett, és a 2016-os szezonban is Motegiben érte el abban az évben egyetlen futamgyőzelmét. 2010-ben Okoyamában az első japán versenyén is a harmadik helyen ért célba Norbi, akkor még a dízel zengős Seattal. Emlékezetes futam az is, hiszen az volt Norbi első dobogós helyezése a nemzetközi sorozatban (igaz Farfust és Prialux-t kizárták előle, így lett harmadik).
A bajnokságban még minden nyitott. Tarquini vezet 241 ponttal, mögötte Björk és Müller egyaránt 234 pontos. Norbi 195 ponttal a hetedik, de a hátralevő versenyeken és időmérőkön még 174 pont gyűjthető, így még a BRC-nél sem született csapatutasítás.
A Zengő Motorsportnál minden a szokott mederben zajlik. A két pilóta bokszedzéssel hangolt a Japán hétvégére (igazán szumózhattak volna egyet), Nagy Norbi 18, Szabó Zsolt Dávid pedig a 4 pontjához gyűjtene újabb egységeket.
A hétvége menetrendje az éjszakai bulizóknak, és az éjjeliőröknek kedvez, a szombati verseny reggel 7-kor, a vasárnapi futamok viszont éjjel 3-kor és 4:30-kor kezdődnek. Az óraátállításra tessék figyelni!
A Suzukában érvényes WTCR súlytáblázat:
Modell | Hasmagasság | WTCR büntetősúly | BOP büntetősúly | motorteljesítmény | Teljes súly |
Hyundai i30 N | 90 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1325 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 60 kg | – 10 kg | 100 % | 1315 kg |
Volkswagen Golf | 70 mm | 10 kg | – 10 kg | 100 % | 1265 kg |
Honda Civic | 80 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1305 kg |
Cupra TCR | 70 mm | 30 kg | – 20 kg | 100 % | 1275 kg |
Alfa Romeo | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1225 kg |
Peugeot 308 | 70 mm | 0 kg | – 20 kg | 102,5 % | 1245 Kg |
A suzukai hétvége menetrendje:
október 26., péntek
- 02.10-02.40 Első szabadedzés
- 04.25-04.55 Második szabadedzés
- 06.00-06.30 Első időmérő
- 08.30-09.30 Második időmérő
október 27., szombat
- 07.05-07.30 Első futam (9 kör)
október 28., vasárnap
- 03.05-03.30 Második futam (9 kör)
- 04.30-05.00 Harmadik futam (11 kör)
foto: Zengő Motorsport, FIA WTCR