Suzukában sem lesz könnyebb a Hyundai

Az utolsó előtti forduló következik a WTCR-ben. Suzukára nem csökkent a Hyundaiok által cipelt ballaszt, ám a különbség csökken a többiekhez képest. Visszatér Tiago Monteiro, de Fabrizio Giovanardit már nem látjuk a pályán.

Michelisz Norbiék autójában marad a 60 kilogramm büntetősúly, így továbbra is a négy Hyundai a legnehezebb a mezőnyben, viszont az Audi is megkapta a maximális WTCR büntetősúlyt, így ők már csak 10 kilóval könnyebbek Norbiéknál. A Honda 40 kilogramal fut majd, és Zengő Zoliéknak is jutott egy 30 kilós csomag. A legjobb helyzetben Huff és Bennani lesz, Ők jelentősen könnyebbek, és továbbra is erősebbek és alacsonyabbak lesznek Norbiéknál.

Tiago Monteiro felépült, és újra versenyezni fog a Boutsen Ginion csapat Hondájával. A csapat továbbra is két autót indít, Ma Quing Hua a két kínai forduló után máris búcsút int a WTCR-nek, azzal az autóval indul majd Monteiro. Azt a kocsit eredetileg is a portugálnak szánta a csapat, Lessennes és Ma csak helyettesként versenyzett.

Az Alfánál is változik a felállás. Giovanardi a sikertelenség miatt elbúcsúzott, a helyére pedig nem tudott sokáig keresgélni a Mulsanne csapat, ezért a TCR Italyban második helyezett Luigi Ferrara ül majd a megüresedett vezetőülésbe. Ha hasonlóan teljesít, mint Kevin Ceccon, akkor kimondhatjuk, hogy a veteránoknak leáldozott, a fiatalok már leiskolázzák őket. Kivéve persze Tarquini mestert…

Michelisz Norbertről köztudott, hogy nagyon szereti a japán futamokat, az elmúlt öt évben mindig dobogóra állt, akármelyik pályán is versenyeztek. Suzukában a teljes körön utoljára 2014-ben versenyzett a WTCC, akkor Norbi negyedik és harmadik helyen végzett. Tavaly Motegiben futamgyőzelmet szerzett, és a 2016-os szezonban is Motegiben érte el abban az évben egyetlen futamgyőzelmét. 2010-ben Okoyamában az első japán versenyén is a harmadik helyen ért célba Norbi, akkor még a dízel zengős Seattal. Emlékezetes futam az is, hiszen az volt Norbi első dobogós helyezése a nemzetközi sorozatban (igaz Farfust és Prialux-t kizárták előle, így lett harmadik). 

A bajnokságban még minden nyitott. Tarquini vezet 241 ponttal, mögötte Björk és Müller egyaránt 234 pontos. Norbi 195 ponttal a hetedik, de a hátralevő versenyeken és időmérőkön még 174 pont gyűjthető, így még a BRC-nél sem született csapatutasítás. 

A Zengő Motorsportnál minden a szokott mederben zajlik. A két pilóta bokszedzéssel hangolt a Japán hétvégére (igazán szumózhattak volna egyet), Nagy Norbi 18, Szabó Zsolt Dávid pedig a 4 pontjához gyűjtene újabb egységeket. 

A hétvége menetrendje az éjszakai bulizóknak, és az éjjeliőröknek kedvez, a szombati verseny reggel 7-kor, a vasárnapi futamok viszont éjjel 3-kor és 4:30-kor kezdődnek. Az óraátállításra tessék figyelni!

A Suzukában érvényes WTCR súlytáblázat:

Modell Hasmagasság WTCR büntetősúly BOP büntetősúly motorteljesítmény Teljes súly
Hyundai i30 N 90 mm 60 kg 0 kg 97,5 % 1325 kg
Audi RS3 LMS  70 mm 60 kg – 10 kg 100 % 1315 kg
Volkswagen Golf  70 mm 10 kg – 10 kg 100 % 1265 kg
Honda Civic 80 mm 40 kg 0 kg 97,5 % 1305 kg
Cupra TCR 70 mm 30 kg – 20 kg 100 % 1275 kg
Alfa Romeo 70 mm 0 kg – 40 kg 102,5 % 1225 kg
Peugeot 308 70 mm 0 kg – 20 kg 102,5 % 1245 Kg

A suzukai hétvége menetrendje:

október 26., péntek

  • 02.10-02.40 Első szabadedzés
  • 04.25-04.55 Második szabadedzés
  • 06.00-06.30 Első időmérő
  • 08.30-09.30 Második időmérő

október 27., szombat

  • 07.05-07.30 Első futam (9 kör)

október 28., vasárnap

  • 03.05-03.30 Második futam (9 kör)
  • 04.30-05.00 Harmadik futam (11 kör)

foto: Zengő Motorsport, FIA WTCR