Dobogókért küzd Nagy Dani és Michelisz Norbi Barcelonában

A TCR Europe szezonzáróján Michelisz Norbert is autóba ül, hogy Nagy Danit az egyéni európa-kupa, a M1RA csapatot pedig a csapat értékelés dobogójához segítse. 

Két futamgyőzelem a célunk” – mondta Norbi a telefonba, és nem is kételkedünk abban, hogy ez elérhető, hiszen szinte minden a M1RA párosa mellett szól. 

A büntetősúlyok tekintetében a szezonzáróra jól áll a Hyundai, a megszokott 90 milliméteres hasmagasság és a 97,5 százalékos motorteljesítmény mellé most csak 20 kilogramm plusz súlyt kell az autókba pakolni, így 1285 kilogrammal versenyez Dani és Norbi (ugye mennyivel korrektebbül hangzik, mint a WTCR-ben látott 1325 kg?). A bajnokság ötödik helyén álló Nagy Dani ugyan nem ismeri a katalán pályát, de a szezon előtti WTCR teszten Michelisz Norbi sokat ment itt, sőt a szektoridők is sokszor voltak lilák a neve mellett, így a beállításokkal vélhetően nem lesz gond. A babonások pedig nyugodtan támaszkodhatnak arra a tényre is, hogy Norbit elkíséri Johanna és Mira is, és ha ők ott vannak a versenyen, akkor a végén örülni szoktunk.

Az egyéni bajnokságban Azcona vezet 164 ponttal, neki 10 kilóval könnyebb lesz a Cuprája, mint a Hyunadiok, de őt befogni már csak matematikai esélye van Daninak. A bajnokságban második Vernay 145 pontos, az Audi 1315 kilóval a legnehezebb lesz a hétvégén, ő 31 ponttal van Dani előtt. A harmadik Borkovic előnye 20 pont, kérdés, hogy a verekedős szerb mennyire tudta magát túltenni az előző hétvégén, ahol végül kizárták, és nem szerzett pontot. Nagy versenyfutás várható a két magyar pilóta közt, hiszen Tassi Attila kilenc pont előnnyel a negyedik a M1RA plóta előtt, köszönhetően annak, hogy Monzában 28 pontot gyűjtött, miközben Nagy Daninak nem sikerült a pontszerzés. A Hondák azonban 20 kilóval nehezebbek lesznek a Hyundainál, így Attikáékra is nehéz hétvége vár.

A csapatversenyben szintén ötödik a M1RA 159 ponttal, Tassiék csapata viszont a bajnoki címért küzd a Targettel, ott 7 pont a magyar érdekeltségű csapat hátránya. Persze a képhez hozzá tartozik, hogy a Tassi-Files páros egész évben együtt versenyzett, míg a M1RA esetében Nagy Dani képviselte az állandóságot.

Óriási plusz motivációt jelent, hogy Michelisz Norbi lesz a csapattársam, ami nemcsak azért jó, mert adott esetben a pályán tud segíteni, hanem azért is, mert rengeteget tanulhatok egy ilyen tapasztalt pilótától. Látni fogom, hogy ő hogyan reagálja le a hasonló szituációkat a hétvége során, az összehasonlításokból pedig sokat épülhetek a jövőre nézve” – nyilatkozta Nagy Dani a csapat közösségi oldalán, és a race1-hu-nak is megerősítette, hogy komoly reményekkel várja a spanyolországi hétvégét. A pályát szimulátorból ismeri csak, de onnan nagyon alaposan, és számít arra is, hogy Norbi segítségével gyorsabban megismeri az apróbb trükköket. A felkészülés is alapos volt, a csapat a Hungaroringen tesztelt, és Dani elmondása szerint nagyon hasznos munkát tudtak végezni.

Michelisz Norbert számára felkészülést is jelent ez a hétvége a WTCR utolsó két futamára, ahol remélhetőleg szintén nem maximális súllyal megpakolt autóval versenyez. “Természetesen a versenyláz mindig fűt, és most is szeretnék jó eredményeket elérni, de nekem Barcelonában nem a személyes sikerességem lesz a legfontosabb. Nagy Dani jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban, és bár a lemaradása 50 pont az éllovashoz képest, addig nem adjuk fel harcot, amíg még megvan a matematikai esélye a győzelemre, és ugyanez igaz a csapatok versenyében szintén az ötödik helyen álló M1RA-ra is. Ráadásul a bajnoki dobogó mindkét esetben reálisan elérhető távolságban van, úgyhogy én elsősorban azon fogok dolgozni Barcelonában, hogy ezeket a céljainkat teljesítsük, és ha olyan helyzetben leszek a pályán, akkor minden erőmmel segítsem Danit” – fogalmazta meg Norbi a célokat, és bízhatunk benne, hogy ez sikerülni is fog, hiszen tavaly a Hungaroringen láttuk mennyit tud segíteni az ő tapasztalata.

Kérdés, hogy alakulnak a majd a futamok, hiszen a nevezési listán 32 pilóta neve szerepel, így akkora tömeg lesz a rajtrácson, amit rég láttunk nemzetközi túraautó sorozatban.  Tavalyi ETCC mezőnyhöz képest meg ég és föld a különbség. A sok lelkes pilóta pedig könnyen okozhat tömegbalesetet, és vélhetően a biztonsági autó sem fog pihenni, így a jó eredmény kulcsa mindenképp a szombati időmérő lesz. Ha ott jól szerepelnek a magyarok, az lehet a siker kulcsa.

A barcelonai TCR Europe hétvége programja:

október 19., péntek

  • 11.55-12.25 Első szabadedzés
  • 16.05-16.30 Második szabadedzés

október 20., szombat

  • 11.45-12.20 Időmérő
  • 17.30-18.00 Első futam (23 perc +1 kör)

október 21., vasárnap

  • 15.55-16.25 Második futam (23 perc +1 kör)

foto: M1RA, TCR Europe