Ogier is DTM autóba ül a hétvégén

A DTM utolsó előtti versenyhétvégéjét a Red Bull Ringen rendezik szeptember 21-23-án. A bajnokság élén Paffett és Di Resta csatázik, 2 pont köztük a különbség, míg a harmadik helyért Rast, Mortara és Wittmann van harcban. A vendégművész ezen a hétvégén Sebastien Ogier lesz, az ötszörös rali-világbajnok Mercedesszel indul.

A 677 méteres tengerszint feletti magasságon fekvő 4326 méter hosszú osztrák pálya a pilóták egyik kedvence a naptárban. A mindössze kilenc kanyar talán nem indokolja ezt, de a gyönyörű környezet, a körön belüli 65 méteres szintkülönbség és a 12 százalékos emelkedő amit le kell küzdeni, már magyarázat arra, hogy miért szeretnek ide jönni a DTM pilóták is. 

A leginkább magabiztosan René Rast érkezhet a futamokra. Tavaly a Red Bull Ringen megnyerte a vasárnapi versenyt, a legutóbbi nürburgringi hétvégén pedig száz százalékosan teljesített, mindkét pole, és mindkét futamgyőzelem az övé lett. A jelenlegi formátum életbe lépése óta ő az első pilóta akinek ez sikerült. 149 bajnoki pontjából 126-ot az elmúlt négy hétvégén gyűjtött össze, és mivel 112 pont gyűjthető még a hátralevő négy futamon, így matematikailag a bajnoki cím is elérhető számára. Igaz, az első két helyre reálisan Paffet és Di Resta esélyes, nekik még mindig több mint 50 pont előnyük van Rast előtt.

Az első versenyek után nem vártunk ekkora fejlődést. Sokkal többet értünk el, mint amire számítottunk a nehéz szezonkezdés után. Mostantól már csak nyernünk kell. Paul és Gary még messze vannak, de én addig fogok küzdeni, amíg szemernyi esélyem van” -mondta Rast, akinek teljesítményét az Audi első embere is elismeri. A titok nyitja Dieter Gass szerint abban van, hogy Rast hihetetlen munkát végez a szabadedzéseken.

Az Audinak amúgy is nagyon jól megy Spielbergben, tavaly csak az ő pilótáik álltak a dobogón, Jamie Green pedig mindkét napon megnyerte az időmérőt. Hat sikerükkel ők a legjobbak a márkák közt, mióta a sorozat 2011-ben visszatért a pályára. A BMW négy alkalommal nyert, a Mercedes viszont még nem tudott győzni. A csillagosoknak egészen 2003-ig kell visszatekinteniük, akkor Marcel Fassler állt a dobogó tetején, mellette pedig Bernd Schneider és Christijan Albers pezsgőzhetett, mindhárman a CLK-DTM-mel indultak az akkor még A1 Ringnek nevezett pályán.

Az esély ugyan minimális rá, de Gary Paffett akár bajnokként is távozhat vasárnap, ha a lehetséges 56 pontból 55-öt megszerez, és Paul Di Resta pont nélkül zárja a hétvégét. Utóbbi mindkét versenyző esetén könnyebben bekövetkezhet, mert egyiküknek sem szokott jól menni Ausztriában. Tavaly Paffet negyedik lett ugyan, de ezt leszámítva alig csipegettek pontokat.

Másodikként utaztam a Nürburgringre, és listavezetőként hagytam el az Eiffel-hegységet. Mindkét időmérőm jól sikerült, mindkét futamon másodikként rajtoltam. Szombaton harmadik lettem, és vasárnap is másodiknak kellett volna lennem, tehát a teljesítményünk összességében jó. Újra meg kell találnunk ezt a tempót, sok pontot kell szerezni és akkor maradok a bajnokság élén” – nyilatkozta Paffett. 

A szombati csalódást vasárnap egy jó eredménnyel sikerült kompenzálni. A spielbergi hétvége előtt még minden nyitott,  és most újra nekigyürkőzünk. Mindent beleadunk, és a dobogós helyekért próbálunk harcolni” – fogalmazott Di Resta.

A BMW csendben készül az ünneplésre, szombaton a DTM 1984-es születésétől számítva a 300. versenyüket futják majd. Nekik is van egy hazai versenyzőjük, hiszen idén Lucas Auer mellett Philipp Eng is osztrák pilóta. Eng természetesen nagyon várja a hétvégét, a bajnokságban 92 ponttal a kilencedik, így az újoncok közt ő a legjobb. “Imádok Stájerosrszágba utazni és a Red Bull Ringen versenyezni. A pálya csodás, azt hiszem Európa egyik különleges helyszíne” – dicsérte Eng a Red Bull Ringet.

A hétvége egyik érdekessége Sebastien Ogier szereplése lesz. Az ötszörös ralivilágbajnok már tesztelt Vallelungában, de nem lesz könnyű dolga, főleg az után, hogy Misanóban Alex Zanardi megmutatta, hogy – igaz némi szerencsével – de oda lehet érni a legjobb tízbe. Ogier versenyzése jól mutatja a DTM egyik legfőbb vonzerejét: első a nézők szórakoztatása. A szabályok szerint ugyanis az utolsó három fordulóban nem indulhat vendégpilóta, nehogy befolyásolják a bajnokságot. Az ITR azonban nem vacakolt sokat, mindhárom gyártó egyhangú beleegyezésével engedélyt adtak Ogiernek az indulásra. 

A futamokat a megszokott 13:30-as kezdéssel rendezik, a közvetítés a sorozat youtube csatornáján lesz elérhető. Itthon az M4Sport a judo vb és a labdarúgó magyar Kupa miatt nem élőben, hanem felvételről mutatja meg a futamokat, szombaton 21:15-kor, vasárnap pedig 18:15-kor, a szakkommentátor Kiss Norbert lesz.