Kristofferson megint nyert, Nittis Európa-bajnok

Johann Kristoffersson a Ralikrossz Vb kilencedik versenyhétvégéjén is diadalmaskodott, ez volt a nyolcadik győzelme a szezonban, és már 73 ponttal vezeti a bajnokságot. Az Eb viszont véget ért, Reinis Nittis már a kvalifikációk után bajnok lett, de nem dőlt hátra, hazai pályán megnyerte a döntőt is. Szabó Krisztián hatodik lett a Supercars kategóriában, míg a Super1600-ban két magyar is döntőbe jutott. Szijj Zsolt ötödik, Marton Gergely hatodik helyen végzett.

A vb mezőnyben három márka versenyzői álltak a dobogón, Kristoffersson mögött Ekström lett a második, Sebastien Loeb pedig legjobb Peugeot versenyzőként a harmadik helyen zárt. A legjobb rajtért járó díjat Ekström kapta. Niclas Grönholm sem lehet elégedetlen, a Hyundai pilóta negyedik lett, a bajnokságban pedig a hetedik, így egyre jobbak az esélyei, hogy meggyőzze a Hyundai vezetőit, hogy érdemes beszállniuk a ralikrosszba is. A döntőben az ötödik és hatodik helyen a két Hansen testvér végzett, ezúttal az idősebb Timmy megelőzte öccsét.

Ekström jobban rajtolt nálam az elődöntőben, de nagyon későn fékeztem az első kanyarban és az élre tudtam állni. Három körön át nagyot vívtunk, néhány hibát is elkövettem, és ezek után már óvatos voltam” – mondta Kristoffersson. “A döntőben jobban rajtoltam, és mivel néhány beállításon változtattunk, már jobban ment a versenyen. Az utolsó másfél kör a tavalyi győzelmemre emlékeztetett.”

Ekström nem volt elkeseredve a döntő után, úgy nyilatkozott, hogy volt néhány ígéretes előfutamuk, és még nincs semmi sem veszve a bajnokságban. Az optimizmus kissé érthetetlen, Kristoffersson épp rekordot döntött a győzelmek számát illetően, és az is kevéssé valószínű, hogy a hátralevő három versenyen Ekström ledolgozza a hátrányát, úgy, hogy maximális teljesítménnyel is 30 pont szerezhető egy hétvégén. Ráadásul ennyi pontot idén csak a volkswagenes szerzett, de ezt a bravúrt öt alkalommal is végrehajtotta.

Az ERX-ben Nittis mindent vitt. Megnyerte a kvalifikációkat, majd az elődöntő futamát és a döntőt is. Raymond lett a második, Marklund a harmadik. Az elődöntőben és a döntőben összesen kilenc-kilenc pontot gyűjtöttek, ám a kvalifikációkon Marklundnak jött ki jobban a lépés, ő nyert, Raymond csak hatodik lett, és ez döntő fontosságú volt a végelszámolásnál. Marklund 101 ponttal második lett a bajnokságban, Raymond 100 ponttal a harmadik.

A magyarok közül Szabó Krisztián felemás versenyt futott. Három kvalifikációs futamot megnyert, a Q2-ben azonban a technika rakoncátlankodott, így csak ötödik lett a futamában. Az elődöntőbe a harmadik helyen jutott, ott megnyerte a futamát, ám a döntőben nem jött ki a lépés. “Másodikként fordultam el, a következő kanyarok egyikét viszont kicsit elhibáztam, be tudott bújni mellém a harmadik. Volt ott egy kis ralikrosszos akció, amiben én húztam a rövidebbet. Az ötödik kanyarban kicsúsztam, onnantól pedig csak követni tudtam a mezőnyt. Beismerem, hogy nagyon akartam, ezért elkövettem egy apró hibát, amit kihasználtak a többiek, és odalett a döntő. A rövid futamok miatt ez benne van a ralikrosszban, most én voltam az, aki hibázott. Összességében a mai nap sokkal jobban sikerült, mint a tegnapi, legalábbis a Q3, Q4 és elődöntő hármasa, így elégedetten tekinthetek vissza a napra” – mondta Szabó Krisztián, aki annak ellenére, hogy csupán két versenyen indult a Supercar osztály újoncaként, elég pontot gyűjtött, hogy a 8. pozícióban zárja az éves összetettet.

Kárai Tamás elődöntőbe jutott a 12. helyen, és ott hatodik lett. A kvalifikációk során a Q2-ben futamot is nyert, így összesen hat bajnoki pontot gyűjtött. A 15 pontos büntetése miatt végül 5 ponttal a 23. helyen zárta a 2018-as szezont. 

Csucsunak nem volt jó hétvégéje, a technika megint cserben hagyta, a Q3-at már 3 hengerrel fejezte be, a Q4-ben pedig már nem is tudott rajthoz állni. Mózer Attila legjobbja egy Q4-ben elért második hely volt a futamában, de az elődöntő messze volt, a 21. helyen fejezte be a versenyt.

A Super1600-ban Marton Gergely a harmadik helyen jutott az elődöntőbe, de utána már semmi sem sikerült neki. “Hát ez most nem jött össze. Az elődöntőben a rajtnál lefullasztottam az autót és a rajtrácson maradtam, de utána olyan tempót mentem, hogy még így is bejutottam a döntőbe. A döntőben pedig egy olyan előzési lehetőséget láttam a rajtnál, ami végül nem sült el jól és megsérült az autó, így nem tudtam gyorsan menni. Ilyen az autóverseny, hullámhegyek és hullámvölgyek sorozata. Most is van bőven pozitívum amit vihetek tovább” – nyilatkozta a verseny végén. A bajnokságban a negyedik helyen áll, az utolsó futam előtt.

Szijj Zsolt viszont idei legjobb hétvégéjét teljesítette Lettországban. 10 helyről jutott az elődöntőbe, ahol harmadik lett a futamában. A döntőben Marton előtt végzett, így 13 pontot gyűjtött Rigában. Ezzel 31 pontja van, amivel a 12. helyrelépett előre a bajnokságban.