Kiss Norbi is futamot nyert Szlovákiában

Idei első futamgyőzelmével zárta Kiss Norbert a kamion-Eb szlovákiai állomását. Emellett szombaton két negyedik helyet, vasárnap pedig az első versenyen egy büntetés után hatodik helyet gyűjtött, így összesen 33 ponttal gyarapodott a hétvégén. A bajnokságban a harmadik helyen áll 10 ponttal Adam Lacko és 67 ponttal Jochen Hahn mögött.

A kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző a szombat délelőtti időmérőn az ötödik helyet szerezte meg a superpole-ban, majd az első futamon a rajttal is akad gondja, a gumikkal is szenvedett, egy helyet azonban így is tudott javítani. 

Arra számítottam, hogy gyors rajt lesz, hiszen egy MAN ment a pole-ból induló Adam Lackó mellett, de nem az lett, lassú tempót diktált a gördülőrajtnál a mezőnynek. A szabály szerint 55 és 70 km/h közötti sebességgel kell rajtolni, mi 55-tel mentünk. Reméltem, hogy lesz annyi helyem, hogy fel tudok majd gyorsítani és lesz turbónyomásom, de nem lett. Nagyjából a hatodik hely környékén voltam az első körben, onnan kellett visszaküzdeni magam. Az első egy-két kanyar nem volt jó, nagyon csúszkált az autó, de utána összeszedték magukat a gumik. Sikerült később még előzni párat, így negyedik lettem, viszont az első szektorban még mindig nagyon sokat veszítünk” – mondta a Tankpool24 csapat magyar versenyzője. 

A fordított rajtrácsos második futamnak szintén ötödik helyről vághatott neki, eseményekből ezen a versenyen sem volt hiány. 

A rajtnál tudtam egyet előzni, de volt egy kis csetepaté – nem az én hibámból, mert teljesen nyitva hagyták előttem az ajtót, csak mentem, és oldalról rám húzták a kormányt. Ezzel vesztettem egy helyet, mert Jochen Hahn rögtön megelőzött, így ugyanott voltam, ahonann indultam, az ötödik helyen. Jó volt a tempó, egyértelmű már, hogy nekem kopik a legkevésbé a gumim a mezőnyből, és a futam végére az én sebességem a legjobb. Élveztem, hogy tudtam támadni is, de nagyon nehéz előzési pozícióba kerülni, mert le vagyunk korlátozva. Mégis büszke vagyok rá, hogy Sasha Lenzet úgy tudtam megelőzni, hogy hozzá sem értem, és végül negyedik lettem.

A nap végére Kiss biztatóbbnak látta a helyzetét, mint az első futam után. “Picit jobbnak éreztem magunkat, mint az első versenyen, de összességében nem vagyok elégedett. Az időmérős ötödik hely katasztrófa, nem is értem, hogy tavaly hogy tudtunk itt időmérőt nyerni, ráadásul nem is kicsi előnnyel. Alapvetően nagyon elégedetlen vagyok ezzel a két negyedik hellyel. Ugyanakkor a beállítást jónak érzem, az autó is jó az elvárásokhoz képest, de ennyire korlátoz minket, hogy nem tudjuk alkalmazni a 160-as sebességkorlátozást, mert nincs meg az ahhoz szükséges programunk, hogy mi is 2.7 mp-ig 160 km/h fölött mehessünk. Viszont már tartanak az egyeztetések arról, hogy eltörlik ezt a szabályt, úgyhogy a szezon második felében már nem is foglalkozunk ezzel.”

Vasárnap a második időmérőn negyedik lett Norbi, így ennek megfelelően a negyedik helyről indulhatott a délelőtti futamon. A küzdelmes versenyen szinte az elejétől a végéig kemény csatában volt a harmadik helyért az előtte haladó Steffi Halmmal. Kissnek azonban nem sikerült megelőznie a Team Schwabentruck versenyzőjét, így negyedikként ért célba. Sebességtúllépés miatt azonban 10 másodperces büntetést kapott, és a hatodik helyre csúszott vissza.

Az időmérő jól ment, jó volt az autó, de a sorozatos negyedik helyekből sajnos az látszik, hogy nem vagyunk elég gyorsak, ennyi van most bennünk. Örültem, hogy a rajtnál megtartottam a pozíciómat. Ment a csata végig Steffi Halmmal, de belülről nem volt annyira élvezetes, mert a pálya egyik felén ugyan én voltam a gyorsabb, a másikon viszont ő, így nem tudtam megelőzni. A mezőny hátsó felében zajló események miatt a pályán szinte végig sárga zászló volt, pont ott, ahol talán előzni tudtam volna, sajnos így nehéz előrébb lépni. Nagy a kihívás, mert tényleg jól megyünk, jó érzés a kamionban versenyezni. Ugyanazokat a beállításokat használtuk itt, mint tavaly, úgy éreztem, hogy ez működik is. Láthatóan sokat fejlődött a mezőny, mivel tavaly ugyanezzel a teljesítménnyel futamokat tudtunk nyerni” – mondta a verseny után Kiss Norbert, aki azéet nem lett hetedik, mert a mögötte célba érő Albacete annyi 10 másodperces büntetést kapott, hogy végül kizárták a futamból. 

Norbi a hétvége utolsó, fordított rajtrácsos futamát a harmadik helyről kezdhette a versenyt, csapattársa, Steffen Faas pedig az első helyről indulhatott. Kiss a rajtnál jól jött el, hamar üldözőbe vette az élen haladó René Reinertet, akit nem sokkal a vége előtt meg is tudott előzni. Elsőként intette le a kockás zászló a magyar versenyzőt, aki a győzelem ellenére visszafogottan értékelte a negyedik versenyt. 

Nem az a célunk, hogy a fordított rajtrácsos versenyeket megnyerjük, hanem az, hogy az időmérőn és az első versenyen jól végezzünk, hiszen ott több pontot osztanak. Ahhoz, hogy a bajnokságban elől legyünk, pontok kellenek. A csapattársammal össze tudtunk dolgozni, viszonylag hamar előreengedett, kezdhettem kergetni Renét. A verseny kétharmadánál sikerült megelőznöm és ezzel legalább egy kicsi vigaszt kaptunk a viszontagságok végére. A bajnokságban nem állunk olyan rosszul így a szezon felénél, csak néhány pont kell a második helyhez.

A kamion-Európa-bajnokság a nyári szünet után szeptember első hétvégéjén a csehországi Mostban folytatódik.

foto: Kiss Norbi Media