
Michelisz Norbertet, Thed Björköt és Yvan Müllert kizárták a WTCR pénteki időmérőjéről. Az ok: a megengedettnél magasabb turbónyomás.
Az első kérdés ami felmerül: miért csak három Hyundait, Tarquini autója miért volt szabályos? Rosszmájúan azt is gondolhatnánk, hogy a BRC-nek fontos, hogy az olasz versenyző nyerje meg a bajnokságot. A józan ész azonban azt mondaná erre, hogy annyi más módion is el lehetne ezt intézni. Mennyivel logikusabb lenne, hogy elhúzzanak Norbival a bajnokságban, és év végén oldják meg, akár egy csapatutasítással. Rosszmájúan azt is mondhatnánk, hogy ugyanaz a bénázás folyik, mint a hondás időkben a JAS-nál, Andrea Adamo személyében pedig az összekötő kapocs is meglenne. A józan ész erre azt mondaná, hogy a Hyundait Németországban fejlesztik, és a gyárnak fontosabb a projekt, mintsem, hogy ilyen hibákat megengedjenek maguknak.
A józan ésszel viszont néhány dolgot nem lehet felfogni: ha állítanak a turbónyomáson, akkor miért nem ellenőrzi egy profi csapat ötször is, hogy valóban jó e? Ha Tarquini autója rendben van, akkor mitől volt gyorsabb Norbiéknál az időmérőn? Tartunk tőle, hogy ezekre választ sosem kapunk, csak néhány semmitmondó közleményt. Kár érte…
foto: FIAWTCR, Doór Zoltán