Újabb könnyítés a Hyundainak Szlovákiára

A Hyundai I30 N TCR 10 kilogrammal könnyebb lesz Vila Real után, és a Honda is kapott 20 kilogramm kedvezményt. Eközben az Audik 10 kilogrammal lesznek nehezebbek, és a Volkswagen is 30 kilogramm plusz súlyt kapott, és maximális ballaszttal versenyez majd.

Mindeközben a Bop nem változott, így a hasmagasság és a motorerő változatlan maradt. Előbbi nagy érvágás a gyors kanyarokkal tűzdelt Slovakiaringen, így Norbiék nem lesznek sokkal könnyebb helyzetben, mint Portugáliában voltak. A különbségek sem nagyok, gyakorlatilag az élmezőnyt hozták szinte azonos súlyra.

A Zengő Motorsportnak szerencséje van, a Cupra súlya nem változott, így ismét 60 kilogrammal könnyebbek lesznek az élmezőnynél. Érdekes módon a megtáltosodó Peugeot sem kapott még büntetősúlyt, pedig Spában, Vila Realben és  Hungaroringen is leggyorsabbak közé tartozott a francia márka. Könnyű lesz az Alfa is, de csodálkoznánk, ha az újonc Cecconnal többre mennének, mint Morbidellivel.

Legrosszabbul a szabadkártyás Studenic járt, neki még 20 kilogramm plusz ballasztot is be kell pakolni a Golfjába (ez a szabadkártyások kötelező büntetősúlya).

A Szlovákiában érvényes WTCR súlytáblázat:

Modell Hasmagasság WTCR büntetősúly BOP büntetősúly motorteljesítmény Teljes súly
Hyundai i30 N 90 mm 40 kg 0 kg 97,5 % 1305 kg
Audi RS3 LMS  70 mm 50 kg – 10 kg 100 % 1305 kg
Volkswagen Golf  70 mm 60 kg – 10 kg 100 % 1315 kg
Honda Civic 80 mm 40 kg 0 kg 97,5 % 1305 kg
Cupra TCR 70 mm 0 kg – 20 kg 100 % 1245 kg
Alfa Romeo 70 mm 0 kg – 40 kg 102,5 % 1225 kg
Peugeot 308 70 mm 0 kg – 40 kg 102,5 % 1225 Kg

Friss hír, hogy egy autóval kevesebb lesz a mezőnyben, James Thompson nem indul. A csapat indoklása szerint nem készült el az autója a portugál baleset után, de ezt a verziót szerintünk ők maguk sem hiszik el. A Sebastien Loeb Racing a totálkáros Volkswageneket is újjáépítette, a jóval gyakoribb Hondákból pedig van bőven autó, akár bérelni is lehetett volna egyet.