
Nem várt eső tette trükkössé a Szardínia Ralit, és az első nap végére Sebastien Ogier találta meg a helyes megoldás, így 18.9 másodperces előnnyel vezeti a versenyt Thierry Neuville előtt. A harmadik helyen Jari-Matti Latvala fejezte be a napot, 37 másodpercre van Ogiertől.
A versenyzők legnagyobb gondja, hogy a versenyt 16 lágy és 24 kemény abronccsal kezdték, ami normál körülmények közt érthető. Reggel a hűvösebb időben a lágy abroncsok a megfelelőek, a délutáni melegben pedig a kemények a gyorsabbak. A normál körülmény Szardínián az évnek ebben a szakában azt jelenti, hogy nem esik az eső. Ám most esik. Ez pedig borított mindent, a jó, vagyis inkább a kevésbé rossz választás most a lágy abroncs, ám abból kevés van. Így a versenyzők gyakorlatilag végigpanaszkodták a napot, nem találták a megoldást, ráadásul a walesi versenyre inkább jellemző útviszonyok mellett, a sár minduntalan eltömítette a gumik rovátkáit.
Sebastien Ogiernek is nehezen indult a nap, aztán az ötödik szakaszra meglett a megoldás, így hamar át is vette a vezetést, és onnantól nem hibázott. Neuville szinte végig ott volt a második helyen, és az eső a kezére játszott, mert az első rajtpozíció hátrányát ez megszüntette, de azért gondból így is jutott neki. A nap utolsó gyorsaságiján a hasmagasságot nem találták el, egy helyen túl is csúsztak, sőt a szárnyat is megütötték, így csak nyolcadikak lettek azon a szakaszon, de nem veszítettek sok időt.
Latvala már már paranoiásan kezdte a versenyt, a pályabejáráson volt, hogy kézzel dobálta le a nagyobb köveket a pályáról. Az óvatosság kifizetődött, így a harmadik helyen kezdheti a szombatot. Latvaláékat Lappiék követik a negyedik helyen, nekik egy defekttel is meg kellett birkózniuk. Mögöttük Ostberg bosszankodik, no nem az ötödik hely miatt, hanem azért mert a Tergu gyorsaságin mind a két alkalommal ugyanazt a hibát követték el. Száraz útra számítva a kemény keverékkel rajtoltak, és persze, hogy esett. A csorbát a nap utolsó gyorsaságiján küszöbölték ki, a lágy gumikkal második idővel zárták a pénteket.
Hayden Paddon képtelen volt eltalálni a helyes gumiválasztást, a hatos gyorson egy kereszteződést is elmért, így végül örülhet a hatodik helynek. A hetedik Craig Breen pedig csúnyán káromkodott szintén a hatos gyors végén, miután háromszor is lefulladt a Citroen, amikor behúzta a kéziféket. Már a szuperspeciálon is így járt, ezért nagyon mérges volt, a nap utolsó kilences gyorsaságijának végén pedig már annak is tudott örülni, hogy lefulladás nélkül végigment a szakaszon.
A nyolcadik helyen már a WRC2 mezőny legjobbja állt. Lefebvre jól szerepel a C3 R5-tel, őt Kopecky követi a Skodával 14 másodperc hátránnyal, majd jön a francia Nicolas Ciamin egy Hyundai i20-szal.
Végül jöjjenek a nagy vesztesek. Andreas Mikkelsen az ötös gyorson még az élen állt, aztán felgyújtott egy szalmabálát (!) végül a hetedik gyorson váltóhiba miatt kiesett, de ezt már jelezte, hogy a hatodik szakaszon túlforgott a Hyundai motorja a váltásoknál. Ott Tanak a kilences gyorson vérzett el, egy ugrató után megsérült a Toyota hűtője. Elfyn Evans autóján a kormányösszekötő sérült meg, és még délelőtt veszítettek 13 percet amikor a pályán kicserélték az alkatrészt.
A Szardínia Rali állása kilenc gyorsasági után:
1 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 1h35m56.9s |
2 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Motorsport | Hyundai | 18.9s |
3 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 37.2s |
4 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 41.6s |
5 | Mads Ostberg, T.Eriksen | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 58.3s |
6 | Hayden Paddon, S.Marshall | Hyundai Motorsport | Hyundai | 1m01.5s |
7 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 1m26.0s |
8 | Stephane Lefebvre, G.Moreau | Citroen Total Rallye Team | Citroen | 4m02.9s |
foto: Hyundai, M-Sport, Toyota, Citroen