DTM: A Mercedes az úr a Hungaroringen

A pole pozícióból induló Paul Di Resta nyerte a DTM első futamát a Hungaroringen, mögötte a márkatárs Lucas Auer lett a második, Nico Müller pedig a harmadik helyen ért célba az Audival. A legjobb BMW pilóta Bruno Spengler lett, a kanadai a 12. lett így a bajorok nem szereztek pontot a versenyen.

A rajtnál DI Resta megtartotta az első helyét, miközben a második Müllert az egyes kanyarban körbeautózta, majd a kettesben belső íven megelőzte, de nem sokáig örülhetett mert a svájci azonnal visszavágott és a harmadik kanyarból már újra másodikként jött ki.

Az első kör végén Spengler, Green és Eng cserélt kereket majd Glock és Eriksson is a boxba hajtott új gumikért, a harmadik körben pedig Wehrlein volt az első Mercedes pilóta aki új gumikra váltott. Meglepetésre a hatodik körben Auer követte a példájukat, pedig ekkor már gyülekeztek a pálya körül a viharfelhők és a versenyigazgató is kiadta a jelzést, hogy használhatóak az esőgumik.

A tizedik körben Di Resta is a boxba látogatott, de a szerelői sokat vacakoltak a jobb hátsóval, így Auer elé ért vissza a pályára, de az osztrák az üzemmeleg gumikkal simán megelőzte őt. Müller követte a Mercedes pilótáit, az első helyre ért vissza egy gyors csere után, de jött a DTM-ben megszokott séma: a hideg gumikon nem tudta visszaverni Auer támadását, majd Di Resta is megelőzte őt, igaz itt már Müller komolyan védekezett, és az első három kanyaron át úgy harcoltak, hogy közben össze is értek. 

A 23. körben szokatlan jelenetet láttunk, a vezető Auer lelassított és a hármas kanyar előtt elengedte Di Restát, ami azért furcsa, mert a bajnokságban Auer a skót előtt állt.

Később már csak az utolsóként kereket cserélő Rockenfeller és Juncadella csatája okozott némi izgalmat, illetve az, hogy Rast a végére begyorsult és DRS távolságon belül üldözte egy kicsit Müllert. Az eget is sűrűn kémlelték a csapatok, de végül elkerülte a pályát a vihar, így a kerékcserék időzítése sem játszott kulcsszerepet a versenyen.

Ha egy versenyen a poleból indulsz és nyersz, akkor nincs okod a panaszra. A második körben nem lettem ideges a néhány esőcsepp miatt, és végül nem is lett belőle komoly eső. Ha esett volna, az sem lett volna gond, mert az autónk vizes pályán is erős” – mondta Di Resta, aki itt nyert utoljára DTM versenyt, 2017-ben, pontosan 350 nappal ezelőtt. 

A bajnokságban a hatodik helyen befutó Gary Paffett vette át a vezetést, 79 pontja van. Timo Glock maradt a második, hiszen nem gyűjtött újabb pontokat a meglevő 72-höz, Di Resta viszont előrelépett a harmadik helyre, 56 pontja van.

A DTM első versenye a Hungaroringről (rajt 18:00-nál):

foto: DTM Media