Herczig Norbert: Irány az Acropolis

A Rali Európa-bajnokság harmadik versenyén Görögországban lép pályára a MOL Racing Team csapata, ahol az eddigi leghosszabb versenytáv vár a résztvevőkre. A verseny össztávja 867 kilométer lesz, amiből 237 kilométer a 12 gyorsasági szakasz.

Nemcsak a verseny neve Acropolis Rally, hanem valóban az athéni Acropolis lábánál tartják a rajtceremóniát, amit egy rövid gyorsasági követ a fővárosban. Aztán 90 kilométernyi etapot követ egy 30 kilométeres gyorsasági, ami után újabb 150 kilométernyi autózással jutunk el a verseny központjába Lamiába, ahol szervizelhetünk” – ismertette a pénteki első versenynap programját Herczig Norbert, és azt is elmondta, hogy még soha nem ment ennyit etapon a versenyautóval, mint ami a görögországi versenyen vár majd rájuk.

Az Acropolis Rally a világ egyik legrégebbi raliversenye, a rali legendái szinte kivétel nélkül versenyeztek ezeken a pályákon. Colin McRae öt alkalommal nyert az Acropolis Rallyn, Miki Biasion, Carlos Sainz, Walter Röhrl és Sebastien Loeb egyaránt háromszor állt a dobogó tetején. A gyorsaságik is legendásak, idén több mint egy évtizeddel ezelőtti világbajnoki szakasz is szerepel a programban, de mindegyik gyorsaságiról elmondható, hogy különösen nehéz lesz. A köves, murvás pályák a technikának és a versenyzőknek is komoly próbatételt jelentenek.

A mi részünkről úgy érzem sikerült tökéletesen felkészülni. Bírni fogjuk a 30 fokos hőséget, megbirkózunk akár hirtelen jött égszakadással is, amire itt sokszor van példa, és amennyire lehetett, a pályákból is igyekeztünk felkészülni. Sok segítséget kaptunk a görög bajnok Socratis Tsolakidistől, aki tavaly ötödik lett itt az ERC értékelésben. Ramón az első két verseny alatt tökéletesen ráérzett arra, hogy hogyan szeretem megkapni verseny közben az információkat, így a navigátor és köztem is hibátlan az összhang. A Skoda Fabia R5 a megszokott jó kezekben van, mivel a BRR Team a rájuk jellemző alapossággal készíti fel a görög megmérettetésre. Ráadásul elkészül a MOL új HI5 versenyüzemanyaga is, amit az Acropolis Rallyn próbálhatunk ki először tétversenyen. A pici bizonytalanság egyedül a pályák jellegéből fakad, mert a nagy, éles kövek bármikor kivághatják a gumit, vagy megsérthetik a futóművet” – összegzett Herczig Norbert.

A pilóta a Kanári-szigetek után többször úgy fogalmazott, hogy a raliban 90 százalékban szerzik a versenyzők a defektet, és 10 százalékban kapják. Az Acropolis Ralin ez az arány körülbelül 50-50 százalék, így a szerencsére is szükség lesz, de ez igaz mind a 19 R5-ös kategóriában nevezett párosra. A cél ennek ellenére nem változott, a lehető legtöbb tapasztalatot kell szerezni Görögországban is, úgy, hogy az eredmények miatt se kelljen szégyenkezni. Az első két verseny tapasztalatai azt mutatják, hogy a versenytempó tekintetében a MOL Racing Team kettőse ott tud lenni a legjobbak közt. Ezt az is bizonyítja, hogy az Acropolis Rallyn újra a 3-as rajtszámot kapták a szervezőktől.

Az eddigi két helyszíntől eltérően Görögországban vasárnap ér véget a verseny, a pénteki kettő után szombaton hat, majd vasárnap négy gyorsasági vár a párosokra. Pihenésre pedig nem lesz idő, mert június közepén már Cipruson folytatódik az Eb.

Az Acropolis Rally programja:

06.01. péntek:
11:00      Rajtceremónia
15:26      SS1 Hippodrome – 2.6 km
17:29     SS2 Thiva – 30.53 km
19:44     Parc Fermé

06.02 szombat:
10:48     SS3 EKO New Amfissa – 14.28 km
11:36     SS4 Drossohori – 25.10 km
12:37     SS5 Paleohori – Mendenitsa – 22.50 km
15:55     SS6 EKO New Amfissa – 14.28 km
16:43     SS7 Drossohori – 25.10 km
17:44     SS8 Paleohori – Mendenitsa – 22.50 km

06.03. vasárnap:
09:58     SS9 EKO Grameni – 21.97 km
10:56     SS10 Divri – 18.53 km
13:09     SS11 EKO Grameni – 21.97 km
14:07     SS12 Divri – 18.53 km
15:04     Céldobogó

foto: MOL Racing Team