
Alig kezdődött el a TCR szezon, máris újra módosították a BOP szabályokat. A Hyundai motorteljesítményét 2,5 %-kal csökkentették, valamint 20 milliméterrel tovább növelték a hasmagasságot. Emellett az Alfa, az Audi és a Peugeot 20 kilogrammal lesz könnyebb, a Cupra és a Volkswagen 10 kilogramm kedvezményt kapott.
Mivel BOP módosításról van szó, így minden TCR autó érintett, így nemcsak Michelisz Norbert Hyundai i30-a, hanem a TCR Európa-kupában versenyző M1RA autói is magasabbak és gyengébbek lesznek. A Zengő Motorsport Cuprái viszont profitálnak a módosításból, ami már a zandvoorti hétvégén életbe lép. A jelenlegi változás nem érinti a teljesítményhez kapcsolódó büntetősúlyokat, azok később derülnek majd ki. Sajnos az eddigi Eurosportos gyakorlat alapján, arra számíthatunk, hogy talán a versenynap reggelén megtudjuk, ki milyen súllyal versenyez majd Zandvoorban.
A táblázatot nézve egészen komikus a kép, a Hyundai 100 kilogrammal nehezebb az Alfánál és a Peugeot-nál, 70 kilogrammal az Audinál és Golfnál, miközben 3 centivel magasabb a hasmagassága.
A jelenleg érvényes WTCR súlytáblázat:
Modell | Hasmagasság | WTCR büntetősúly | BOP büntetősúly | motorteljesítmény | Teljes súly |
Hyundai i30 N | 100 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1325 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 0 kg | – 10 kg | 100 % | 1255 kg |
Volkswagen Golf | 70 mm | 0 kg | – 10 kg | 100 % | 1255 kg |
Honda Civic | 80 mm | 20 kg | 0 kg | 97,5 % | 1285 kg |
Cupra TCR | 70 mm | 0 kg | – 20 kg | 100 % | 1245 kg |
Alfa Romeo | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 100 % | 1225 kg |
Peugeot 308 | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 100 % | 1225 kg |