Loeb nyert Belgiumban, a magyaroknak nehéz versenyük volt

Sebastien Loeb nyerte a Ralikrossz-Vb belgiumi versenyét, mögötte Petter Solberg és Timmy Hansen végzett. A bajnokságot továbbra is Johann Kristoffersson vezeti.

Mettetben a kvalifikációk után még csak a negyedik helyen jutott a középdöntőbe Sebastien Loeb, ám ott Bakkerud és Hansen előtt már megnyerte saját futamát, így az első sorból várta a rajtot. A másik ágon Kristoffersson, Solberg és Ekström jutott a döntőbe, ahol két-két  Peugeot, Volkswagen és Audi csapott össze. A csata szokás szerint hatalmas volt, az összesen 3200 lóerő, és a 24 hajtott kerék Metteben is remek szórakozást nyújtott a világklasszis versenyzőkkel.

 

Ekström az utolsó körös jokerrel előzte meg a címvédő Kristofferssont, és ezzel negyedik lett, az első két versenyhétvégén diadalmaskodó Kristofferson pedig az ötödik helyen végzett Bakkerud előtt. A bajnokságban Loeb a győzelmével a második helyre jött fel, kilenc pont a hátránya.

Hosszú idő után végre nagyszerű érzés itt nyerni. Nem volt könnyű, a csata mindig nagyon heves és kemény, így ez most remek eredmény.Örülök a csapat miatt is, mert ebben az évben kezdtünk ezzel a felállással, és az, hogy képes voltam a győzelemre nagy öröm. A döntőben azt hittem, hogy Ekström már volt jokeren, így végig azt gondoltam, hogy a második helyen küzdök. Az utolsó kanyarban aztán kiment előlem, és megnyertem a versenyt. Nem számítottam a győzelemre ezen a hétvégén, így még jobb érzés a siker” – mondta Loeb a verseny után.

 
Petter Solberg a második helye után a bajnokságban visszacsúszott a harmadik pozícióba, de csak 2 pont a hátránya Loeb mögött. A kétszeres bajnok csak a Q1-et tudta megnyerni, így az ötödik helyen jutott tovább a kvalifikációs körök után, ami megnehezítette a helyzetét a középdöntőben is.

Nagyon kemény hétvége volt. A szombat nem ment rosszul, de a vasárnap reggeli eső és a lecsökkenő hőmérséklet trükkössé tette a rajtokat, és nehéz volt tiszta köröket futni. Nem tudom pontosan mi történt a döntő első kanyarjában. ott még negyedik voltam, aztán a jokerre jöttem, és utána végig padlógázon jöttem, még egy kis kockázatot is vállaltam. Nagyon kevésen múlt, de örülök a dobogós helyezésnek” – mondta Solberg, aki megkapta a döntő legjobban rajtoló versenyzőjének járó trófeát is.

Timmy Hansen idén először állhatott a dobogóra. A középdöntőben a rajtnál ütközött, így már az is nagy eredmény volt, hogy bejutott a döntőbe, ahol a harmadik sorból nem sok esélye volt a dobogóra, de a rajtnál okosan kimaradt a balhéból, és az első kanyar után már a második volt, de a második körben majdnem rajtavesztett.

Volt egy meleg pillanat amikor azt hittem felborulok, de végül sikerült eljutni a következő kanyarig. Azt hittem megsérült az autóm, de egy darabban maradt, és tovább követtem Seb-et. Végig a nyomában voltam, együtt mentünk a jokerre is, de Petter befurakodott közénk. Azt gondolom, hogy Seb győzelmét és a kettős dobogót nagyon megérdemelte már a csapatunk” – mondta boldogan a 25 éves Hansen.

A Vb mezőnyből érdemes megemlíteni, hogy Cicherit ismét ott volt a középdöntőben a Prodrive által épített Megane-nal. Ott az ötödik helyen ért célba, így összesen hét pontot szerzett. A közönségkedvenc Francois Duval végül nem jutott tovább a kvalifikációkból, a tavalyi Ekström Audival csak a 13. lett.

 Az ERX-ben a címvédő Marklund megszerezte első győzelmét a szezonban. Reinis Nittis lett a második, míg az RX2 bajnok Cyril Raymond az első helyről indulva a harmadik helyen ért célba.
 
A magyarok sajnos nem jutottak tovább a kvalifikációkból. Kárai Tamás a 16. helyen zárt a négy kvalifikációs kör után, így egy bajnoki ponttal térhetett haza. A Q1-ben és a Q4-ben egyaránt a 11. helyen végzett, a Q2-ben pedig épp Csucsuval ütközött. A harmadik kvalifikációban viszont megnyerte a futamát!

Csucsu most is a Hedström-féle Volkswagen Poloval állt rajthoz. A Q1-ben az élen állt, de beakadt a gumifalba, amit rossz irányban került meg így 5 másodperc büntetést is kapott. A második kvalifikációt az ütközés pecsételte meg, a harmadikban pedig a kuplung adta fel 200 méterrel a cél előtt. A Q4-ben megforgott, így az elődöntőre nem volt esély, végül a 24. helyen zárt.

Mózer Attila a 22. helyen fejezte be a belga hétvégét, a legjobb részeredményt a Q2-ben érte el, ahol 19. lett. 

Folytatás két hét múlva Silverstoneban a Speedmachine Fesztiválon, ahol ezúttal sem az ERX, sem a Super-1600 mezőny nem lesz ott.

A Ralikrossz-világbajnokság élmezőnyének állása három forduló után:

1 car JOHAN KRISTOFFERSSON – VOLKSWAGEN POLO R 75
2 car SÉBASTIEN LOEB – PEUGEOT 208 66
3 car PETTER SOLBERG – VOLKSWAGEN POLO R 65
4 car ANDREAS BAKKERUD – AUDI S1 61
5 car TIMMY HANSEN – PEUGEOT 208 59
6 car MATTIAS EKSTRÖM – AUDI S1 59
7 car NICLAS GRÖNHOLM – HYUNDAI I20 37
8 car JANIS BAUMANIS – FORD FIESTA 32
9 car GUERLAIN CHICHERIT – RENAULT MÉGANE RS 27
10 car TIMUR TIMERZYANOV – HYUNDAI I20 27

foto: fiaworldrallycross media, Csucsu