
Ezekkel a szavakkal fejezte be a hockenheimi második DTM futamot a győztes Timo Glock, miután körökön át tartó óriási csatában védte meg elsőségét a tizedik helyről rajtoló Gary Paffettel szemben. A szombaton győztes britet a végén még Mike Rockenfeller is megelőzte, így a vasárnapi versenyen a BMW, az Audi és a Mercedes is dobogós helyezéssel ünnepelhetett.
“A legjobb kib….tt verseny. A pokolba Mercedes, ez az amiért nem kellene elhagynotok a bajnokságot, ti kib….tt idióták” – egészen pontosan így hangzott Timo Glock rádióüzenete a verseny végén, és aki látta a futamot, nem is igazán tud vitatkozni a némettel. Glock azt is elmondta, hogy életében egyszer volt hasonló csatája, még 2007-ben a GP2-ben Lewis Hamilton ellen. (rosszul emlékezett, 2006-ban történt az eset: https://www.youtube.com/watch?v=TyhKjil_bmI )
A poleból induló Glockot több mint 20 perccel a verseny vége előtt érte utol Paffett, majd a búcsúzó Ekström hathatós segítségével támadási pozícióba került, és elkezdődött kettejük 20 perces csatája. A DRS nyitások terén Glock állt jobban, és talán ez volt a döntő momentum, de ez az a verseny volt ahol nem a végeredmény számít, hanem az az elképesztő rutin és tisztelet, ahogy megpróbáltak egymás eszén túljárni. Felesleges többet írnunk róla, beszéljen a videó, érdemes rászánni azt a 20 percet. Sőt! Az újonc Joel Eriksson is parádés versenyt futott, és a szombaton még szenvedő Rockenfeller versenyzése is élményszámba megy. A lényeg 51:19-nél kezdődik.
A DTM idén megváltoztatta a szabályokat, az autók leszorítóereje drasztikusan csökkent, de amint láttuk, ez nem ment a versenyek kárára. A szombati időmérőn 1 másodpercen belül volt a mezőny, a vasárnapi kvalifikáción pedig a 18 állandó versenyző (Ekström csak búcsúzni ugrott be) 7 tizeden (!) belül volt egymáshoz képest.
Visszatérve a kezdeti gondolatokhoz, a Mercedesnek tényleg érdemes lenne felülvizsgálni álláspontját, mert ilyen versenyeket kevés bajnokságban látni. Egyébként le a kalappal a stuttgartiak előtt mert Glock szavaira a (mű)felháborodás helyett így reagált a DTM program vezetője, Ulrich Fritz:
“Jó hallani, hogy értékelnek minket mint versenytársakat és sportembereket.”
Amíg egy bajnokságban ilyen a légkör, és ennyire jó versenyek vannak, addig mi biztosan nem távoznánk. Úgyhogy továbbra is drukkolunk, hogy 2019-ben a Japán Super GT-vel legalább részben közös bajnokságban ott legyen a BMW, az Audi, a Mercedes, a Lexus, az Infinity és az Acura.
A DTM Hockenheimi második futamának végeredménye:
1 | Timo Glock | RMR | BMW | 58m04.067s |
2 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 2.078s |
3 | Gary Paffett | HWA | Mercedes | 3.099s |
4 | Joel Eriksson | RBM | BMW | 3.481s |
5 | Loic Duval | Phoenix | Audi | 3.854s |
6 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 4.129s |
7 | Rene Rast | Rosberg | Audi | 4.849s |
8 | Bruno Spengler | RBM | BMW | 8.862s |
9 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 11.082s |
10 | Augusto Farfus | RMG | BMW | 11.265s |
11 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 14.590s |
12 | Robin Frijns | Abt | Audi | 15.093s |
13 | Nico Muller | Abt | Audi | 17.858s |
14 | Philipp Eng | RMR | BMW | 18.303s |
15 | Lucas Auer | HWA | Mercedes | 22.103s |
16 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 23.148s |
17 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 23.853s |
18 | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 32.993s |
– | Edoardo Mortara | HWA | Mercedes | kiesett |
A DTM Hockenheimi első futamának végeredménye:
1 | Gary Paffett | Mercedes | 36 | 58m03.639s |
2 | Lucas Auer | Mercedes | 36 | 1.449s |
3 | Timo Glock | BMW | 36 | 6.514s |
4 | Edoardo Mortara | Mercedes | 36 | 8.198s |
5 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 36 | 11.391s |
6 | Bruno Spengler | BMW | 36 | 15.758s |
7 | Paul Di Resta | Mercedes | 36 | 16.600s |
8 | Daniel Juncadella | Mercedes | 36 | 16.969s |
9 | Rene Rast | Audi | 36 | 18.268s |
10 | Loic Duval | Audi | 36 | 19.646s |
11 | Marco Wittmann | BMW | 36 | 20.740s |
12 | Joel Eriksson | BMW | 36 | 21.294s |
13 | Nico Muller | Audi | 36 | 22.421s |
14 | Mike Rockenfeller | Audi | 36 | 23.987s |
15 | Augusto Farfus | BMW | 36 | 28.724s |
16 | Philipp Eng | BMW | 36 | 29.486s |
17 | Mattias Ekstrom | Audi | 36 | 30.649s |
18 | Robin Frijns | Audi | 36 | 31.660s |
19 | Jamie Green | Audi | 36 | 44.973s |