Három magyarral, és 26 versenyzővel kezdődik a TCR Europe

A hétvégén a Paul Ricard versenypályán rendezik a TCR Európa-kupa első versenyhétvégéjét. A korábbi ETCC helyére lépő sorozatban meglepően erős mezőny jött össze. A magyarok közül Nagy Dániel, Tassi Attila és Jedlóczky Márk indul itt, de kiemelten figyelünk majd a M1RA másik versenyzőjére Francisco Morára és Tassi csapattársára Josh Fliesra is. A mezőnyben összesen 11 bajnoki cím tulajdonosát találjuk. 

A legizgalmasabb talán az, hogy a kétszeres TCR International bajnok, az örök fenegyerek Stefano Comini végül egy Subaruval indul, mert az autót közben sikerült homologizáltatni. Szintén friss bejelentés, hogy a tavalyi TCR International bajnok Jean-Karl Vernay a WTCR-rel párhuzamosan itt is versenyezni fog, Tassi Attila így revansot vehet rajta. A M1RA másik pilótája Francisco Mora is kétszeres portugál bajnok, míg Tassi csapattársának a KCMG színekben induló (de bevallottan JAS alkalmazottakból álló) Josh Fliesnak már három címe van. Kris Richard a 2016-os ETCC bajnok újra megpróbálja elhódítani az európai elsőséget, emellett a Nürburgringen szabadkártyával a WTCR-ben is elindul majd. Érdekes lesz megfigyelni Igor Stefanovski teljesítményét: Macedónia legnépszerűbb autóversenyzője kétszeres Hegyi Európa-bajnok, tavaly pedig negyedik lett az ETCC-ben. Az egyik nagy név az elmúlt hétvége óta kétségtelenül Nagy Dániel, aki a Hungaroringen megmutatta, hogy a M1RA hátterével a WTCR-ben is megállja a helyét, ez pedig számunkra azt jelenti, hogy Dani a bajnoki címért is komoly esélyekkel szállhat harcba.

A TCR Europe érdekes módon nem vette át sem a WTCR, sem a tavalyi TCR International formátumát, a franciaországi hétvége programja így alakul:

május 5, szombat:
10:00, Időmérő (Q1 20 perc + Q2 10 perc)
14:40, Race 1 (23 perc + 1 kör)
május 6, vasárnap:
15:50, Race 2 (23 perc + 1 kör)

Nem lehet nem észrevenni, hogy mennyivel értelmesebben alakították a programot, mint az Eurosport “hozzáértői” a WTCR-t. A versenyek nem ütköznek az ugyanezen a hétvégén megrendezett DTM futamokkal, és az időkorlátos lebonyolítás is sokkal kiszámíthatóbb, mint a WTCR összevissza toldozott futamai.

4 JSB Compétition Julien Briché (FRA) Peugeot 308 TCR
7 Stefanovski Racing Team Igor Stefanovski (MKD) Hyundai i30 N TCR
8 Target Competition Reece Barr (GBR) Hyundai i30 N TCR
9 M1RA Nagy Dániel (HUN) Hyundai i30 N TCR
10 PSS Racing Team Viktor Davidovsky (MKD) Honda Civic Type R FK7 TCR
11 Reno Racing Jens Reno Møller (DEN) Honda Civic Type R FK7 TCR
13 Autodis Racing by Piro Sports Cedric Piro (GER) Honda Civic Type R FK7 TCR
14 Autodis Racing by Piro Sports Loris Cencetti (LUX) Hyundai i30 N TCR
16 Pit Lane Competizioni Nicola Baldan (ITA) Hyundai i30 N TCR
20 JLG Sport Márk Jedlóczky (HUN) Cupra TCR
23 Sports & You Francisco Abreu (POR) Peugeot 308 TCR
24 Speedy Motorsport Gustavo Moura (POR) Audi RS3 LMS TCR
25 PCR Sport Mikel Azcona (ESP) Cupra TCR
26 M1RA Francisco Mora (POR) Hyundai i30 N TCR
34 Stian Paulsen Racing Stian Paulsen (NOR) Cupra TCR
38 PCR Sport Danny Kroes (NED) Cupra TCR
42 Race Republic Stefano Comini (SUI) Subaru WRX STI TCR
62 Target Competition Dušan Borković (SRB) Hyundai i30 N TCR
63 Pit Lane Competizioni Giovanni Altoè (ITA) Audi RS3 LMS TCR DSG
66 Pit Lane Competizioni Andrea Larini (ITA) Cupra TCR
69 Leopard Lukoil Team Jean-Karl Vernay (FRA) Audi RS3 LMS TCR
71 Pit Lane Competizioni Enrico Bettera (ITA) Audi RS3 LMS TCR
88 Comtoyou Racing Maxime Potty (BEL) Volkswagen Golf GTI TCR
90 Hell Energy Racing with KCMG Attila Tassi (HUN) Honda Civic Type R FK7 TCR
94 Target Competition Kris Richard (SUI) Hyundai i30 N TCR
99 Hell Energy Racing with KCMG Josh Files (GBR) Honda Civic Type R FK7 TCR
foto: TCR Media/Thomas Fenetre / DPPI, Gregory Lenormand / DPPI