RX Barcelona: Kristoffersson nyert, Ekströmöt kizárták, Marton Gergő dobogóra állt

Bár elsőként szelte át a célvonalat, mégis utolsó lett a barcelonai WRX döntőben Mattias Ekström. Az audist az első kanyaros ütközése miatt zárták ki a döntőből, mert nem hagyott helyet a mellőle rajtoló Petter Solbergnek.

A videón látszik, hogy Ekström bár jobban rajtolt, nem hagyott helyet Solbergnek, aki a gumibálában végezte. A verseny után azt mondta a volkswagenes, hogy örült, hogy nem betonfal volt a gumibál helyén. Az utolsó körben a jokerről visszatérő Kristoffersson támadását is keményen verte vissza EKström, aki elsőként szelte át a célvonalat, de nem sokáig örülhetett, a trófeát át kellett adnia a címvédőnek.

A hivatalos bírói döntésben az olvasható, hogy az első ütközésük után Ekström továbbra is balra mozgott, és ezzel lekényszerítette Solberget a pályáról. A manőver veszélyes volt, és megakadályozta Solberget a továbbhaladásban, ezért döntöttek a kizárás mellett a bírák.

A második helyet így Sebastien Loeb örökölte, aki úgy került a döntőbe, hogy a márkatárs Kevin Hansen visszalépett, így az előfutamok után csak 13. Loeb első továbbjutóként indulhatott az elődöntőben, ahol a saját csoportjában Ekström mögött a második lett. A Peugeot nem is titkolta, hogy stratégiai döntés volt Hansen visszaléptetése, mert így a csapat több pontot szerezhetett. Nagyszerű, hogy a franciák gyári csapatként vannak jelen a sorozatban, de reméljük az ilyen sportszerűtlen lépésekből nem látunk majd sokat a szezonban. Bizonyára Loeb sem örül maradéktalanul az így megszerzett második helynek.

Andreas Bakkerud a harmadik hellyel dobogót szerzett az Audinak az éve leső futamán, és megmutatta, hogy az új modell versenyképes lehet a Volkswagennel szemben. Jó kis konszerncsata várható. Negyedik helyen Niclas Grönholm végezett, ami remek eredmény az új Hyundai i20-as bemutatkozásán, és az ifjabbik Grönholmtól is figyelemreméltó, hiszen még csak második WRX döntőjében szerepelt.

Jól sikerült a Renault Megane bemutatkozása is, Cicherit és Grosset-Janin is elődöntőbe jutott, ahol mindketten ötödikek lettek.

Az ERX-ben Nittis nyerte a döntőt, Marklund és Dubourg előtt. Kárai Tamás lett a legjobb magyar, ő a 12. helyen jutott az elődöntőbe, ahol hatodik lett, és összesen hat ponttal térhet haza Barcelonából. Nem sikerült a pontszerzés a Volkswagen Poloval induló Csucsunak, és a Kárai korábbi Audijával induló Mózer Attilának sem, a 22. és 23. helyen zárták a versenyt.

A Super1600-ban Marton Gergely harmadik lett! A döntőt Artis Baumanis nyerte, a francia Jimmy Terpereau előtt. Gergő a második helyen jutott tovább a kvalifikációk után, a legjobbja a Q1-es második hely volt. Az elődöntőben is második lett Terpereau mögött, majd a döntőben harmadikként ért célba. Jól szerepelt Szijj Zsolt is, ő a 10. lett a kvalifikációk összesítése után, majd az elődöntőben a hatodik helyen végzett, így nyolc pontot szerzett az év első Eb futamán.

A WRX és a Super 1600 két hét múlva Portugáliában folytatja, az ERX pedig május 12-i belga hétvégén lép majd újra pályára.

2018 World RX – Barcelona – a döntő végeredménye:

  • 1 Johan Kristoffersson (S) Volkswagen 4m 36.568s
  • 2 Sébastien Loeb (F) Peugeot + 1.215s
  • 3 Andreas Bakkerud (N) Audi + 2.389s
  • 4 Niclas Grönholm (FIN) Hyundai + 7.099s
  • 5 Petter Solberg (N) Volkswagen + 11.264s
  • 6 Mattias Ekström (S) Audi 4m 36.039s (kizárva)

2018 FIA World RX  a bajnokság állása:

  • 1Johan Kristoffersson (S) Volkswagen 27 pont
  • 2 Petter Solberg (N) Volkswagen 24 pont
  • 3 Andreas Bakkerud (N) Audi 20 pont
  • 4 Mattias Ekström (S) Audi 19 pont
  • 5 Niclas Grönholm (FIN) Hyundai 18 pont
  • 6 Timmy Hansen (S) Peugeot 16 pont

foto: fiaworldrallycross.com, EKS Team, Audi Sport, Volkswagen Motorsport, Kárai Motorsport, Marton Gergely, Szíjj Zsolt