WTCR: Megérkezett a BOP teszt eredménye

Két nappal a Marokkói versenyhétvége előtt közzétették a BOP teszt eredményét. Az Audik lesznek a legnehezebbek Marokkóban, az Alfa, a Honda és a Peugeot pedig 30 kilogrammal lesz könnyebb náluk. 

Mintha a családi ereklyék titkos helyét kérdeztük volna Barcelonában, amikor szóba került a BOP teszt, a WTCR szervezői csak hümmögtek, másfelé néztek, és ha nem volt a közelben FIA illetékes, akkor gyorsan elkezdtek rájuk mutogatni. Eközben a versenyzők jó része a tesztkörökön egy-egy ponton elvette a gázt, nehogy véletlenül beleszámolják a barcelonai eredményeket is a BOP meghatározásába. Kínos volt na!

Ma végre megérkezett az eredmény, ami az egyszeri szurkoló számára szinte érthetetlen, így kezdjük a lényeggel, ilyen súlyozással mennek majd Marrakeshben a WTCR autók:

  • 1335kg: Audi RS3 LMS SEQ
  • 1325kg: Hyundai i30 N, Volkswagen Golf GTI SEQ
  • 1315kg: CUPRA
  • 1305kg: Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic FK7, Peugeot 308

A fenti értékek pedig úgy állnak össze, hogy először is lecsökkentették a minimumsúlyt 20 kilogrammal. A szekvenciális váltóval szerelt autók így a vezetővel együtt 1265 kilogrammról, a DSG váltósok 1230 kilogrammról indulnak. A hasmagasság egységesen 80 mm, míg a motorteljesítmény 102,5 százalék a következő modelleknél: Alfa Romeo Giulietta TCR, Peugeot 308 TCR, valamint a DSG verziója a Cuprának, az Audi RS3 LMS-nek, a SEAT Leónnak és a Volkswagen Golf GTI-nek.

Ne tessék örülni, nincs még vége! A BOP súlyokat ez után osztották ki, a következőképpen:

-30kg: LADA Vesta TCR, Peugeot 308 Racing Cup, Renault Mégane TCR
-20kg: Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic FK2 és FK7, KIA c’eed, Peugeot 308 TCR
-10kg: Cupra TCR, SEAT León TCR SEQ, Opel Astra TCR
0kg: Hyundai i30 N TCR, Volkswagen Golf GTI TCR SEQ, és minden DSG-s autó
+10kg: Audi RS3 LMS SEQ

Majd valószínűleg arra jutott a tekintetes szabályalkotó testület, hogy ez így túl egyszerű, ezért a motorteljesítményeket lecsökkentették 340 lóerőre (-2.9 százalék 2017-hez képest), a maximális nyomatékot pedig 410 Nm-re korlátozták (-2,4%). Ezt követően minden autóba belepakoltak 60 kilogramm Performance ballasztot, és így alakult ki a cikkünk elején látható aktuális súlyelosztás.

Köszönjük szépen! Előre a világos és átlátható szabályokért! 😀

A végleges súlyok alapján egyetlen furcsaságot vettünk észre, mégpedig a Honda esetében: Barcelonában nem úgy tűnt, hogy a hondások az Alfákkal lennének egy szinten…