Korzika Rali: az első aszfaltos VB futam az évben

Az év első aszfaltos versenyének egyik legnagyobb kérdése, hogy Sebastien Loeb visszatérésének második versenyén képes lesz e a győzelemre. A mexikói teljesítményét figyelembe véve, és azzal is számolva, hogy az utolsó négy korzikai versenyét megnyerte, érdemes lesz akár fogadni is Loeb győzelmére.  
 
1978 után újra Bastiában kezdődik majd csütörtökön a verseny, majd péntek reggeltől kezdik a mindössze 12 gyorsaságiból álló versenyt. Ám ez a 12 szakasz 333 kilométert jelent majd, az összekötők pedig további 787 kilométert tesznek hozzá, így a párosoknak több, mint 1100 kilométert kell kanyarogniuk a szűk korzikai utakon. A több mint 55 kilométeres, Sarrola-Carcopino gyorsasági, amelyet közvetlenül a Power Stage előtt teljesítenek, a szezon leghosszabbja, és a Korzika Ralin is több, mint 30 éve nem volt ennyire hosszú gyorsasági.

 

Korzikán mindig kérdés az időjárás, a jó gumiválasztás mellett a szerencsének is szerepe lehet a versenyen.

Az M-Sport Mexikó után egyenesen az Egyesült Államokba utaztatta a Fiestákat, ahol a Ford indianapolisi szélcsatornájában fejlesztették a Fiesta aerodinamikáját. Ogier nyugodtan készül a versenyre, az első három versenyből kettőt megnyert, vezeti a bajnokságot, és 2016-ban nyert már Korzikán. Elfyn Evans új navigátorral indul, mert a Mexikó Ralin elszenvedett balesetük után Dan Barritt még nem épült fel teljesen. A helyettes Phil Mills lesz, ő 2003-ban Petter Solberggel volt bajnok, és 13 WRC győzelme van. Ugyan Mills 2010 óta nem ült autóban, de tagja volt Evans csapatának, így nem okoz neki nehézséget a beugrás. A harmadik Fiestát Bryan Bouffier vezeti majd. Szereti ezt a versenyt, eddig háromszor indult itt WRC-vel, legjobb eredménye a 2015-ös nyolcadik hely.

A Hyundainál a tavalyi versenyre emlékeznek szívesen, akkor Neuville négy gyorsaságit nyert és a verseny végén a dobogó tetején ünnepelhetett, Dani Sordo pedig harmadik lett. A bajnokságban Neuville négy pont hátránnyal a második Ogier mögött, ám a belga a verseny előtti teszten balesetet szenvedett, ami beárnyékolta a felkészülést. Mikklesen a svédországi dobogó után egy újabb pódiumos helyezésben reménykedik, Sordo pedig remekül kezdte az évet Mexikóban, és ha meg tudná ismételni a tavalyi teljesítményét, nagyot emelkedne a presztízse.

A Toyota is abban bízik, hogy autójuk jól teljesít aszfalton, ráadásul Hanninen az elmúlt időszakban sokat dolgozott a futóművön, így ezen a téren tovább fejlődött a Yaris. Latvala 2015-ben már nyert itt, és a versenyről csak annyit mondott, hogy “Ha 100 méternél hosszabb egyenest látsz, akkor tudod, hogy rossz szigeten vagy.” A finn tavaly megnyerte a Power Stage-et, és ezzel szerezte meg a negyedik helyet Breen előtt. A különbség köztük egyetlen tizedmásodperc volt. Tanak szeretne az eddiginél jobb helyen végezni, az elmúlt három évben a tizediknél előrébb sosem jutott, most viszont bízik abban, hogy a teszteken remekül viselkedő autóval végre előrébb kerülhet. Lappinak ez lesz az első Korzika Ralija, amit WRC-vel teljesít, de egyre magabiztosabb az autóban, így nem aggódik. A teszten esőben és szárazon is tudott tapasztalatot gyűjteni, ezért az időjárás miatt sincsenek álmatlan éjszakái.

A Citroennél kétfelé figyelnek majd. A WRC mellett az WRC2 is kiemelt fontosságú lesz, mert 6000 kilométernyi teszt után bemutatkozik a C3 R5. Két autót indítanak, az egyikkel Stephane Lefebvre, a másikkal Yoann Bonato versenyez majd, a jó eredmény pedig szinte kötelező lesz. A WRC mezőnyben Loeb és Meeke lesz a két versenyző, és a négynapnyi tesztelés után az idei első győzelem a csapat célja. Meeke tavaly vezette a versenyt, amíg a hatos gyorson ki nem lehelte a lelkét a C3 motorja, ezért most fogadkozik, hogy megismétli a tavalyi teljesítményt, és ha az autó is kibírja, ott lesz az élmezőnyben. Loeb mindig is jó volt aszfalton, a teszt is jól sikerült, és ne feledjük, tavaly egy 306 Maxival oktatta a nála erősebb autókat. 

A Korzika Rali programja:

április 6, péntek:
9.50am: SS 1 – La Porta – Valle di Rostino 1 (49,03 km)
11.09am: SS 2 – Piedigriggio – Pont de Castirla 1 (13,55 km)
1.47pm: Service B (Bastia airport – 30′)
3.12pm: SS 3 – La Porta – Valle di Rostino 2 (49,03 km)
4.31pm: SS 4 – Piedigriggio – Pont de Castirla 2 (13,55 km)
7.01pm: Flexi service C (Bastia airport – 45′)

április 7, szombat:
7.37am: SS 5 – Cagnano – Pino – Canari 1 (35,61 km)
9.18am: SS 6 – Désert des Agriates 1 (15,45 km)
11.08am: SS 7 – Novella 1 (17,39 km)
1.31pm: Service E (Bastia airport – 30′)
3.21pm: SS 8 – Cagnano – Pino – Canari 2 (35,61 km)
5.02pm: SS 9 – Désert des Agriates 2 (15,45 km)
6.39pm: SS 10 – Novella 2 (17,39 km)
8.10pm: Flexi service F (Bastia airport – 45′)

április 8, vasárnap:
9.23am: SS 11 – Vero – Sarrola – Carcopino (55,17 km)
12.18pm: SS 12 – Pénitencier de Coti-Chiavari (16,25 km)
1.33pm: Cél (Ajaccio, avenue de Paris)
3.00pm: Díjkiosztó (Ajaccio, place du Diamant)

foto: Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing