Barcelonában tesztel a WTCR mezőnye, egy magyar csapattal és három magyar versenyzővel

A médianappal megkezdődött a WTCR szezon előtti kollektív tesztje, de magyar szempontból még izgalmasabb volt ez a nap: véglegessé vált, hogy Michelisz Norbert mellett Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid is képviseli a magyar színeket a sorozatban, ráadásul a Zengő Motorsportot már várta a pályán a két vadonatúj Cupra.

Újautó szaga van!” – summázta az első tapasztalatokat a két Zengős pilóta, akik közül Szabó Zsolti még inkognitóban utazott a reggeli barcelonai járaton, hiszen a hivatalos bejelentésre 13 óráig várni kellett. Érezhető volt az izgalom a csapaton, még akkor is ha mára már mérhetetlen rutinnal rendelkeznek a túraautózás élvonalában, új autóval ritkán találkoztak, a két versenyző még soha nem vezetett vadonatúj versenyautót. A Cuprák annyira újak voltak, hogy a csapat kamionja reggel beállt a Seat Sport főhadiszállására, és csak akkor gördültek fel rá a friss ropogós versenygépek. Aztán megjöttek az első fotók, és a csapattagok egymásnak mutogatták a fotókat, a két fiatal versenyző pedig közösen tervezgette az első találkozást a Cuprákkal. 

A Circuit Barcelona de Catalunyán már ott parkolt a zengős kamion amikor megérkezett a csapat, de az első aki kinyitotta a raktérajtót mégis a WTCR főnök Francois Ribeiro volt, akinek első útja a magyar kamionhoz vezetett, még a bőröndjeit sem tette le előtte. Majd jött az ünnepi kicsomagolás. Kinyílt a rámpa, felhörrent a motor, olyan igazi egészséges versenyautóhanggal, Démi Béla óvatosan kitolatott a rámpára, és a Cupra szép lassan leereszkedett az aszfaltra. Nagy pillanat volt. 

A garázsban már a birtokbavétel következett, a két versenyző természetesen a belső teret vizslatta, és nem tudták palástolni az örömet, Kathi Sanyi a versenymérnök azonnal a motortérbe vetette magát, a többiek pedig gyorsan megcsodálták az egyelőre hófehér ikerpárt, majd a szokott rutinnal azonnal elkezdték építeni a boxberendezést.

És Zengő Zoli? Próbálta leplezni a meghatottságát, a telefonjába bújt, ügyeket intézett, de a szeme sarkából azért figyelte a csapatát, és az hófehér versenyautókat. Megint varázsolt egyet a csapatfőnök, akkor, amikor talán már a vérmesebb szurkolók is elgondolkodtak azon, hogy lesz e magyar csapat a WTCR-ben, Zoli egyszer csak előhúzott a kalapból két autót. Sőt, lesz még itt komolyabb támogatás is, mert a Seatnak is fontos a magyar csapat. Ebben szerepe van a 2003 óta tartó, sok esetben barátsággá fejlődött munkakapcsolatnak is, és annak is, hogy a Cupra jó szereplése a Volkswagen konszernnek is fontos. Sőt az ellenfelek is figyelnek, Thed Björk is megjelent a szomszédos box elválasztó rácsánál, és szemrevételezte a legújabb ellenfeleket.

Régi mondás, hogy ha egy versenyautó gyorsnak néz ki, akkor az is. Ha ez igaz, akkor itt nem lesz hiba, a két Cupra nagyon dögös, de talán ennél is fontosabb, hogy a legkritikusabb szemmel vizsgálva őket sem sikerült nehogy hibát, még elnagyolt részletet sem találni. Az ajtók úgy csukódnak, mint a közeli Seat szalon Leonjain, a spoilerek úgy illeszkednek, mintha a gyári minőségellenőrök járnának át túlórázni a Seat Sporthoz. Még a hátsó szárny tartószerkezetén is látszik, hogy mérnökök gondolkodtak, sok-sok órán át. Nem ma kezdték a versenyautóépítést na! Be kell vallanunk, hogy ezek után elég lelombozó volt hallani, hogy szinte minden csapattag első reakciója az volt, hogy “nem sokáig lesznek ennyire rendben a vonalak…”  Hiába, ez a versenyautósors, ráadásul az első verseny Marrakeshben lesz, nem egy karosszéria-barát pálya, főleg úgy, hogy 26 autó lesz majd a rajtrácson és próbál elfordulni az első kanyarban. 

Fontos nap volt ez magyar szempontból Barcelonában, amit csütörtökön kemény munka követ majd, a Zengő Motorsportnak át kell vizsgálni az új autókat, a két versenyzőnek meg kell szokni az új autókat.

Ne feledkezzünk meg Michelisz Norbertről sem, aki kétségtelenül az egyik legnagyobb sztár a médiaközpontban, folyamatosan adja az interjúkat, érzi mindenki, hogy ő az egyik bajnokesélyes. Ő kedden a Hungaroringen tesztelt a Hyundai tesztautójával, csütörtökön pedig már Barcelonában vezeti a saját versenyautóját.